Соціально–психологічні чинники розвитку гендерної ідентичності дівчат–підлітків в умовах сім’ї та в умовах шкіл–інтернатів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-9.%25pКлючові слова:
гендерна ідентичність, соціальні чинники, психологічні чинники, депривація, інтернатне середовище, сімейне середовище.Анотація
У статті висвітлюються аспекти вивчення гендерної ідентичності в
сучасній психології особистості та віковій психології. Визначено соціально
психологічні чинники розвитку гендерної ідентичності дівчат підлітків,
які виховуються в родинах та в умовах шкіл інтернатів.
Посилання
Алексєєва М. І. Психологічні аспекти гуманізації педаго
гічної взаємодії в сім’ї як умова психосоціального розвитку
особистості дитини // Психолого педагогічні проблеми
гуманізації педагогічної взаємодії. – К., 1993. С. 53 54.
Алексєєва М. І. Взаємодія батьків і дітей як фактор соціа
лізації підростаючої особистості // Актуальні проблеми
психології: традиції і сучасність: Тези Міжнар. наук.
Костюківських читань 9 11 червня 1992 р. – К., 1992. –
Т.1. – С. 196 197.
Божович Л. И. Этапы формирования личности в онтогенезе //
Вопросы психологии. 1979. – № 2 (а). – С. 24 26.
Говорун Т. В., Кікінеджі О. М. Гендерна психологія:
Навчальний посібник. – К.: Видавничий центр “Академія”,
– 308 с.
Гошовський Я. О. Становлення образу Я в підлітків школи–
інтернату в умовах депривації батьківського впливу:
автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук:
спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Я.О. Го
шовський. – К., 1995. – 24 с.
Гурлєва Т. С. Дівчинка підліток: проблеми віку і профілак
тика важковиховуванності. – К.: ІЗМН, 1997. – 136 с.
Дубровина И. В., Лисина М. И. Особенности психического
развития детей в семье и вне семьи // Возрастные особенности
психического развития детей: сб. научн. тр. / отв. ред.
И. В. Дубровина, М. И. Лисина. – М.: Изд. АПН СССР,
– С. 3–18.
Дубровина Н. В. Семья и социализация ребенка / Н. В. Дуб
ровина // Мир психологии. – 1998. – № 1 (13). – С. 54–59.
Залысина И. А., Смирнова Е. О. Некоторые особенности
психического развития дошкольников, воспитывающихся
вне семьи / И. А. Залысина, Е. О. Смирнова // Вопросы
психологии. – 1985. – № 4. – С. 31–38.
Захарова Л. Н. Дитя в очереди за лаской. – М.: Политиздат,
– 221 с.
Каган В. Е. Стереотипы мужественность женственность и
“образ Я” подростков / В. Е. Каган // Вопросы психологии. –
– № 3. – С. 53–62.
Кузнецов В. М. – Психолого педагогичекие условия форми
рования личности учащихся. – М.: Народное образование,
– 144 с. (Библиотечка журнала “Народное обра
зование”, 4 б).
Прихожан А. М., Толстых Н. Н. Дети без семьи: (Детский дом:
заботы и тревоги общества). – М.: Педагогика, 1990. – 160 с.
Прихожан А. М., Толстых Н. Н. Психология сиротства. –
е изд. – СПб.: Питер, 2007. – 416 с.
Психическое развитие воспитанников детского дома / Под
ред. И. В. Дубровиной, А. Г. Рузской. – М.: Педагогика,
– 264 с.
Рюмшина Л. И. Психологические особенности познания
других людей детьми, воспитывающихся в семье и в детском
доме: автореф. дис. на соискание ученой степени канд.
психол. наук: спец. 19.00.07 “Педагогическая психология” /
Л. И. Рюмшина. – М., 1990. – 19 с.
Сергиенко Е. А. Проблемы психичекого развития: некоторые
острые вопросы и пути их решения // Психологический
журнал. – 1990. – Т.2. – С. 150 160.
Соколова Е. Т., Чеснова И. Г. Зависимость самооценки
подростка от отношения к нему родителей // Вопросы
психологии. – 1986. – № 2. – С. 12 115.
Соціальний захист дітей сиріт та дітей, позбавлених
батьківського піклування: досвід реформування / Державна
доповідь про становище дітей в Україні за підсумками 2005
року. – К.: Державний ін т розвитку сім’ї та молоді, 2006. –
с.
Фромм Э. Человек для себя. – Минск: ООО “Попурри”,
– 672 с.
Jurga M. Z badan nad rozwojem osobowsci dorasajacych
wychowanek panstwowych domow dziecka // Psychologia
wychjwawcza, 1975. – № 5. –P. 713–719.
http: //www.kmu.gov.ua/ sport /control/ uk / index –
офіційний сайт Міністерства України у справах сім’ї, молоді
та спорту.
http: //www.mon.gov.ua/ – офіційний сайт Міністерства
освіти і науки України.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.