Психологічний аналіз сприйняття поезії старшими дошкільниками
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pKeywords:
сприймання, розуміння, поезія, старший дошкільний вік.Abstract
У статті представлені результати дослідження психологічних
особливостей сприйняття і розуміння поезії старшими до
шкільниками.
References
Арнаудов М. Психология литературного творчества/
Пер. с болг. – М., 1970. – 654 с.
Басе М. Лирика / Пер. В.В. Соколова. – Мн.: Харвест,
– 624 с.
Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества.– М.:
Искусство, 1979. – 424 с.
Зинченко В.П. Работа понимания // Психол. наука и
образование. – 1997. – № 3.– С. 42 52.
Корнилов Ю.К. Психологические проблемы пони
мания. – Ярославль, 1979. – 80 с.
Костюк Г.С. Про психологію розуміння // Наукові
записки НДІ психології УРСР. – Т. ІІ. – К., 1950. –
С. 7 57.
Моляко В.А. Психология решения школьниками
творческих задач. – К., 1983. – 94 с.
Паустовский К.Г. Повесть о жизни. – В 2 т. – М.:
Советская Россия, 1966. – Т. 1. – 887 с.
Пономарев Я.А. Психология творчества. – М.: Наука,
– 303 с.
Цветаева М.И. Записные книжки и дневниковая
проза. – М.: Захарова, 2002. – 400 с.
Ходанич Л.П. Формування у молодших школярів
уявлень про ментальне засобами поезії: Автореф. дис.
... канд. пед. наук / Інт педагогіки АПН України. – К.,
– 20 с.
Чепелєва Н.В. Проблеми психологічної герменевти
ки. – К.: Міленіум, 2004. – 276 с.
Чуковский К.И. Дневник. 1901 1969: В 2 т. – М.:
ОЛМА ПРЕСС, 2003.
Чуковский К.И. От двух до пяти. – М.: Педагогика,
– 384 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.