Структура та сприймання реклами
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pKeywords:
комунікація, реклама, рекламний текст, особливості сприйняття.Abstract
Стаття розкриває психологічні принципи змістовності та
інформативності, спрямовані на втілення когнітивної функції
реклами.
References
Айзенберг М.Н. Менеджмент рекламы. – М.: Мир,
– 384 с.
Борисов Б.Л. Технологии рекламы и PR. – М.: Москва,
– 612 с.
Винцерская И.С., Шевяков А.В. Психологическая
оптимизация структуры рекламных сообщений//
Вісник Харківського державного університету. –
– Серія “Психологія. Політологія”. – № 439.–
Ч. ІІІ. – С. 5 7.
Ганечко Т. М. Лексико семантические и изобрази
тельные средства формирования рекламного образа //
Знание. Символ. Образ. – Вып. 24. – 1997.– С. 38.
Краско Т.И. Психология рекламы. – Харьков: ХНУ,
– 212 с.
Лищук Н. Психология рекламы // Прикладная
психология и психоанализ. – 2001. – № 4. – С. 54 70.
Петренко В.Ф. Психосемантика сознания. – М.: МГУ,
– 208 с.
Почепцов Г.Г. Теорія комунікації. – К.: КНУ, 1999. –
с.
Психология управления. – М.: Бизнес, 1999. – 132 с.
Психология: Учебник для экон. вузов // Под ред.
В.Н. Дружинина. – СПб.: Союз, 2000. – 578 с.
Раджив Батра. Рекламный менеджмент. – М.: Просве
щение, 1999. – 780 с.
Райгородский Д.Я. Психология и психоанализ рекла
мы.– Самара, 2001. – 653 с.
Феофанов О.А. США: реклама и общество. – М.: Мир,
– 96 с.
Хромов Л.Н. Рекламная деятельность: искусство,
теория, практика. Настольная книга делового чело
века менеджера и бизнесмена. – Петрозаводск, 1994. –
с.
Шевяков О.В., Водоп’янова О.Ю. Метологічне значен
ня чинників семантичного дизайну у рекламній справі //
Мат. VI Костюківьких читань. – 2003. – Т. 2. – К.:
Міленіум. – С. 186 189.
Шевяков О.В., Водоп’янова О.Ю. Психологічні чин
ники семантичного дизайну у рекламній діяльності //
Вісник Харківської державної академії дизайну і
мистецтв. – 2002. – Вип. 6. – С. 294 296.
Янінович В.І. Про психологію реклами. – К.: Віче,
– 180 с.
Ящурина М. О рекламной психологии. – М.: Вест,
– 85 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.