Консультування як корегуюча і профілактична діяльність для підтримки розвитку сучасної людини
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25pКлючові слова:
консультування, профорієнтація, професійний консалтинг, освіта.Анотація
У статті розкрито сутність понять, пов’язаних із проблемою консультування і профорієнтації на усіх етапах розвитку учня, починаючи з початкової школи і закінчуючи вишом. Представлено різноманітні психолого-психометрично-мотиваційні тести, які використовуються на європейському ринку праці у процесі підбору персоналу і забезпечують отримання даних про схильності та вміння людей, їх потенціал, тобто ту інформацію, яку рідко можна отримати під час звичайної співбесіди, індивідуальних або групових профконсультацій. Обговорювані у статті проблеми проаналізовано із урахуванням знань студентів про діяльність організацій профорієнтації і профконсультування за допомогою досліджень, проведених у 2013-2014 роках серед студентів Підкарпаття. З’ясовано, що профорієнтація сприяє успішному переходу учня на ринок праці, а також допомагає при можливій зміні роботи. Встановлено, що наявність в кожній школі і на кожному рівні освіти професійного консультанта стає сьогодні безперечною необхідністю. Доведено необхідність і значущість контактування усіх шкіл, включаючи вищі професійні школи, з психолого-педагогічними установами, службою охорони здоров’я, органами праці і їх консультаційними відділеннями, у тому числі центрами інформації і планування професійної кар’єри. Зроблено висновки, що нестабільність ринку праці, постійні зміни й обмеження Європейського Економічного Простору вимагають впровадження обов’язкової системи консалтингу і профорієнтації, а правильність вибору професії учня на усіх етапах навчання та його професійної діяльності сприятиме зниженню рівня безробіття і зменшенню проявів різноманітних патологій серед молоді.Посилання
Bauman Z. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika / Z. Bauman. – Warszawa, 2000.
Banesz G. Technicke vzdelavanie v digitalnom prostredi / G. Banesz, D. Lukacova, J. Sitas. – Nitra, 2010.
Decyzja nr 2241/2004/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie jednolitych ram wspólnotowych dla przejrzystoĞci kwalifikacji i kompetencji.
Depeszowa J. Informacne a komunikacne technologii v pedagogickiej priprawie ucitelov // Civilizacne vyzvy profesionalneho vzdelawania. Vybrane problemy v oblasti
odborneho vzdelavania Polsko a Slovensko / red. T. Piątek. – Rzeszów, 2010.
Dziennik. Firmy sprawdzają osobowoĞü pracowników. – 2008.
Grajek M. Testy ruszają od 4 maja, Testy psychometryczne, Magazyn akademicki Eurostudent, nr 168/05/2009.
Grajek M. Motywacja – decydujący czynnik rekrutacji, Magazyn akademicki Eurostudent, nr 169/05/2009.
Furmanek W. Edukacja a przemiany cywilizacyjne. – Rzeszów, 2010.
Herr E. Planowanie kariery zawodowej / E. Herr, S. Cramer. – Warszawa, 2001.
Kargulowa A. O teorii i praktyce poradnictwa. – Warszawa, 2004.
Kodeks pracy. – Warszawa, 2015.
Krauz Ag. Zasady wspóápracy edukacyjnej – uznawalnoĞü kwalifikacji w Unii Europejskiej // Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej Wybrane problemy ksztaácenia zawodowego w Polsce i na Sáowacji / red. T. Piątek. – Rzeszów, 2010.
Krauz A. Semiprogramowanie nowoczesną metodą wspóáczesnej edukacji zawodowej / A. Krauz. – Rzeszów, 2010.
Krauz A. Nowoczesne zarządzanie przedsiĊbiorstwem a strumieĔ wartoĞci spoáecznych na rynku pracy // W. Furmanek, W. Walat, Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej, tom XI. – Rzeszów, 2009.
LeliĔska K. Orientacja i poradnictwo zawodowe w nowym systemie edukacji / red. H. Bednarczyk, J. Figurski, M. ĩurka. – Pedagogika Pracy – doradztwo zawodowe. WSP ZNP. – Warszawa, 2004.
MEN o reformie programowej – ksztaácenie zintegrowane, MEN Biblioteczka Reformy, Zeszyt nr 7. – Warszawa, 1999.
MEN o reformie programowej – ksztaácenie blokowe, MEN Biblioteczka Reformy, Zeszyt nr 8. – Warszawa, 1999.
MEN o reformie programowej – gimnazjum, MEN Biblioteczka Reformy, Zeszyt nr 9. – Warszawa, 1999.
Multimedialna encyklopedia powszechna, 2003.
Nowacki T.W. Zawodoznawstwo / T.W. Nowacki. – ITE Radom, 1999.
Nowacki T.W. Leksykon pedagogiki pracy/ T.W. Nowacki. – Radom, 2004.
Paluch M. Strategia edukacji w perspektywie wielokulturowej // O wychowaniu, wartoĞciach i myĞli spoáecznej, dylematy i refleksje / red. M. Paluch, B. Wyczawski. – Sanok, 2008.
Piątek T. Orientacja zawodowa – zagubiona funkcja wspóáczesnej szkoáy / red. W. Furmanek, Wyd. ZDTiI – UR. – Rzeszów, 2007.
Rachalska W. Problemy orientacji zawodowej / W. Rachalska. – Warszawa, 1987.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej publicznych przedszkolach, szkoáach i placówkach (Dz. U. nr 11, poz. 114).
Szajek S. System orientacji i poradnictwa zawodowego. – Warszawa, 1987.
SzubaĔski R. Nowy system edukacji zawodowej, [w:] Edukacja zawodowa a rynek pracy Raport IPiSS, zeszyt nr 17. – Warszawa, 1999.
Szymanek Z. Poradnictwo zawodowe wobec wyzwaĔ wspóáczesnoĞci, UMCS. – Lublin, 2001.
Toffler A. Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali. – PoznaĔ, 1996.
Wiatrowski Z. Podstawy pedagogiki pracy / Z. Wiatrowski. – Bydgoszcz, 1994.
Wojtasik B. Warsztat doradcy zawodu. Aspekty pedagogicznopsychologiczne. – Warszawa, 1997.
Vargova M. Metodika pracovnej vychovy a pracovneho vyucovania. – Nitra, 2007.
Zalewski T. Firmy szukają káamców, «Prawo pracy» z dnia 09.01.2010.
http://www.rzeszow.roefs.pl/News/exeDefault/?id=9352 z dnia 15.05.2015 r.
http://www.gazeta.edu.pl/Orientacja_zawodowa_czyli_planowanie_kariey-95_372-0.html
www.praca.gov.pl
http://pl.wikipedia.org/wiki/Poradnictwo_zawodowe 15.05.2015r.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.