Активне соціально-психологічне навчання як метод вивчення і корекції впливу психотравмуючих переживань на емоційний стан юнаків

Автор(и)

  • О.О. Прокоф’єва

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25p

Ключові слова:

активне соціально-психологічне навчання (АСПН), травма, психологічна травма, юність.

Анотація

Стаття присвячена проблемі вивчення впливу психотравмуючих
переживань на емоційний стан юнаків. Акцентується увага на детермі-
нанти психотравматизації та можливі прояви її в майбутньому людини.
Розглядаються можливі шляхи корекції цих станів за допомогою ме-
тоду активного соціально-психологічного навчання (АСПН). Основою
даного методу є внутрішня модель психіки. Розробила цю модель Т.С.
Яценко. Актуальною проблемою особистості є травма. Найчастіше вона
пов’язана з дитячо-батьківськими стосунками. Завдяки роботі в групі
АСПН, людина має можливість активізувати позитивний потенціал та
направити його на вирішення певної проблеми. Також, у даній роботі
висвітлюються особливості психіки в юнацькому віці. Знаючи їх, пси-
холог може обрати найоптимальніший корекційний підхід.

Посилання

Ковалёв Г.А. Активное социально-психологическое обуче-

ние как метод коррекции психологических характеристик

субъекта общения: Дис. / Г.А. Ковалёв. – М.: 1980. – 259 с.

Келлерман П.Ф. Психодрама крупным планом. Анализ те-

рапевтических механизмов / П.Ф. Келлерман. – М.: 2005. –

с.

Лейбин В. Постклассический психоанализ. Энциклопедия.

Том 2. – М.: Издательский дом «Территория будущего», (Се-

рия «Университетская библиотека Александра Погорельско-

го»), 2006. – 568 с.

Паренс Г. Агрессия наших детей / Г. Паренс. – Москва,

– 360 с.

Словарь практического психолога. – Минск, 2002. – 800 с.

Теория и практика глубинной психокоррекции / Сост.:

С.М. Аврамченко, Н.В. Дметерко, М.П. Зажирко, И.В. Евту-

шенко, А.Е. Мелоян, С.Ш. Раджабова: под ред. Академика

Т.С. Яценко. – Донецк: ДИПиП, 2008. – 268 с.

Фрейд А. Психология «Я» и защитные механизмы /

А.Фрейд. – М.: 2001. – С. 120-123.

Фрейд З. По ту сторону принципа удовольствия / З.Фрейд. –

М.: 2005. – 64 с.

Фрейд З. Лекции по введению в психоанализ / З. Фрейд. –

М.: 2007. – 456 с.

Яценко Т.С. Психологічні основи групової психокорекції:

навч. посібник / Т.С. Яценко. – К.: Либідь, 1996. – 264 с.

Яценко Т.С. Проективный рисунок как вспомогательная ме-

тодика при групповом обучении общению / Т.С. Яценко. –

Краснодар, 1983. – С. 167-173.

Яценко Т.С. Психоаналитическая интерпретация комплекса

тематических рисунков (глубиннопсихологический аспект):

Монография / Т.С. Яценко, Я.М. Кмит, Л.В. Мошенская. –

М.: СИП РИА, 2000. – 194 с.

Яценко Т.С. Активне соціально-психологічне навчання: те-

орія, процес, практика: навчальний посібник / Т.С. Яцен-

ко, Я.М. Кмит, Б.М. Олексієнко. – Хмельницький: Вид-во

НАПВУ, 2002. – 792 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Прокоф’єва, О. (2019). Активне соціально-психологічне навчання як метод вивчення і корекції впливу психотравмуючих переживань на емоційний стан юнаків. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (21). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%p