Активне соціально-психологічне навчання як метод вивчення і корекції впливу психотравмуючих переживань на емоційний стан юнаків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
активне соціально-психологічне навчання (АСПН), травма, психологічна травма, юність.Анотація
Стаття присвячена проблемі вивчення впливу психотравмуючих
переживань на емоційний стан юнаків. Акцентується увага на детермі-
нанти психотравматизації та можливі прояви її в майбутньому людини.
Розглядаються можливі шляхи корекції цих станів за допомогою ме-
тоду активного соціально-психологічного навчання (АСПН). Основою
даного методу є внутрішня модель психіки. Розробила цю модель Т.С.
Яценко. Актуальною проблемою особистості є травма. Найчастіше вона
пов’язана з дитячо-батьківськими стосунками. Завдяки роботі в групі
АСПН, людина має можливість активізувати позитивний потенціал та
направити його на вирішення певної проблеми. Також, у даній роботі
висвітлюються особливості психіки в юнацькому віці. Знаючи їх, пси-
холог може обрати найоптимальніший корекційний підхід.
Посилання
Ковалёв Г.А. Активное социально-психологическое обуче-
ние как метод коррекции психологических характеристик
субъекта общения: Дис. / Г.А. Ковалёв. – М.: 1980. – 259 с.
Келлерман П.Ф. Психодрама крупным планом. Анализ те-
рапевтических механизмов / П.Ф. Келлерман. – М.: 2005. –
с.
Лейбин В. Постклассический психоанализ. Энциклопедия.
Том 2. – М.: Издательский дом «Территория будущего», (Се-
рия «Университетская библиотека Александра Погорельско-
го»), 2006. – 568 с.
Паренс Г. Агрессия наших детей / Г. Паренс. – Москва,
– 360 с.
Словарь практического психолога. – Минск, 2002. – 800 с.
Теория и практика глубинной психокоррекции / Сост.:
С.М. Аврамченко, Н.В. Дметерко, М.П. Зажирко, И.В. Евту-
шенко, А.Е. Мелоян, С.Ш. Раджабова: под ред. Академика
Т.С. Яценко. – Донецк: ДИПиП, 2008. – 268 с.
Фрейд А. Психология «Я» и защитные механизмы /
А.Фрейд. – М.: 2001. – С. 120-123.
Фрейд З. По ту сторону принципа удовольствия / З.Фрейд. –
М.: 2005. – 64 с.
Фрейд З. Лекции по введению в психоанализ / З. Фрейд. –
М.: 2007. – 456 с.
Яценко Т.С. Психологічні основи групової психокорекції:
навч. посібник / Т.С. Яценко. – К.: Либідь, 1996. – 264 с.
Яценко Т.С. Проективный рисунок как вспомогательная ме-
тодика при групповом обучении общению / Т.С. Яценко. –
Краснодар, 1983. – С. 167-173.
Яценко Т.С. Психоаналитическая интерпретация комплекса
тематических рисунков (глубиннопсихологический аспект):
Монография / Т.С. Яценко, Я.М. Кмит, Л.В. Мошенская. –
М.: СИП РИА, 2000. – 194 с.
Яценко Т.С. Активне соціально-психологічне навчання: те-
орія, процес, практика: навчальний посібник / Т.С. Яцен-
ко, Я.М. Кмит, Б.М. Олексієнко. – Хмельницький: Вид-во
НАПВУ, 2002. – 792 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.