Вплив самоактуалізації на спрямованість ціннісних орієнтацій майбутнього спеціаліста
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
ціннісні орієнтації, професійні цінності, спрямованість ціннісних орієнтацій, професійне самовизначення, рівень самоактуалізації.Анотація
У статті розглядаються психологічні особливості та динаміка ста-
новлення ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя в процесі профе-
сійної підготовки, проаналізовано зміст поняття «самоактуалізація
особистості», висвітлено вплив самоактуалізації на рівень підготовки
майбутнього професіонала, розкрито зв’язок змісту ціннісних орієнта-
цій з рівнем самоактуалізації, проведено порівняльний аналіз загальних
індексів самоактуалізації особистості майбутніх учителів з індексами
шкали ціннісних орієнтацій, проаналізовано результати експеримен-
тального дослідження впливу рівня самоактуалізації на спрямованість
ціннісної сфери майбутнього вчителя.
Посилання
Долинська Л.В. Психолого – педагогiчнi умови особистiсно-
професiйного зростання майбутнього вчителя/ Л.В. Долин-
ська // Психологiя. Збiрник наукових праць. – Вип.3. –
К.,1998. – C. 65-71.
Долинська Ю.Г. Особливостi усвiдомлення майбутнiми пси-
хологами значення самоактуалiзацiї особистостi як умови
ефективностi своєї дiяльностi / Л.В. Долинська // Психологiя.
Збiрник наукових праць. – Вип.2. – К., 1998. – C. 113-120.
Максименко С.Д. Професiйне становлення молодого вчите-
ля / С.Д. Максименко, Т.Д. Щербан . – Ужгород: Закарпат-
тя, 1998. – 106 с.
Хьелл Л. Теории личности (Основные положения, исследо-
вания и применение) / Л. Хьелл, Д. Зиглер. – СПб: Питер
Ком, 1999. – 608 с. (Серия «Мастера психологии»).
Чепелєва Н.В. Теоретичне обгрунтування моделi особистостi
прак тичного психолога / Н.В. Чепелєва, Н.I. Пов’якель// Пси-
хологiя. Збiрник наукових праць. – Вип. 3. – К., 1998. – С. 35-41.
Kelly R.B., Choran V. Jet another empirical test of the
relationship between self – actualization and moral judgment.
Psychological Reports, 56. – 1985. – P. 201-202.
Shostrom E.L. An inventory for the measurement of self –
actualization. Educational ant Psychological Measurement,
– 1964. – P. 207-218.
Shostrom E.L. Manual for the Personal Orientation Inventory.
San Diego. CA: EdITS Publishers. – 1974.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.