Особливості формування поведінкового компонента різновікових взаємин молодших школярів

Автор(и)

  • О.Б. Столяренко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25p

Ключові слова:

міжособистісні взаємини, різновікові взаємини, поведінковий компонент різновікових взаємин, комунікативні уміння, уміння і навички різновікових взаємин.

Анотація

У статті подано характеристику та розкрито особливості формування
поведінкового компонента різновікових взаємин учнів молодшого
шкільного віку. Аналіз запропонованих різними дослідниками поглядів
щодо структури міжособистісних взаємин свідчить про можливість
звести всі запропоновані складові до когнітивного, мотиваційного та
поведінкового компонентів. У ситуації різновікових взаємин поведінковий
компонент різновікових взаємин є підсумком когнітивного й мо4
тиваційного компонентів та виявляється як комунікативні уміння, уміння
і навички різновікових взаємин. Саме поведінковий компонент визначає,
чи матимуть реалізацію прагнення молодших школярів до різновікових
взаємин.

Посилання

Абульханова–Славская К. А. Личностный аспект проблемы

общения / К.А. Абульханова4Славская // Проблема общения

в психологии. – М.: Наука, 1981. – С. 2184240.

Бодалев А.А. О психологических основах воспитания лично4

сти / А.А.Бодалев // Вопросы психологии. – 1986. – №1. – С.

Боришевский М.И. Развитие нравственных убеждений

школьников / Мирослав Иосифович Боришевский. – К.: Рад.

школа, 1986. – 181 с.

Выготский Л.С. К вопросу о динамике детского характера //

Собр. соч.: в 6 т. / Лев Семенович Выготский. – М.: Педагогика,

– Т.5. – 360 с.

Давыдов В.В. Психологическое развитие младших школь4

ников. Эксперимент психологического исследования / Василий

Васильевич Давыдов. – М.: Педагогика, 1990. – 160 с.

Исследование личности в клинике и в экстремальных усло4

виях / [ред. В.Н.Мясищева, Б.Д.Корвасарского]. – Л.: Изд4во

ЛГУ, 1969. – С. 36.

Коломинский Я.Л. Психология личных взаимоотношений в

детском коллективе: Очерки социальной психологии школь4

ного класса / Яков Львович Коломинский. – Минск: Наука и

техника, 1969. – С. 232 – 246.

Мухина В. С. К проблеме прогнозирования развития со4

циальных взаимоотношений у детей /В.С. Мухина // Пси4

холого4педагогические проблемы взаимодействия группы и

личности школьника. – К.: Радянська школа, 1975. – С. 814

Обозов Н.Н. Психология межличностных отношений /

Н.Н.Обозов. – К.: Изд4во “Лыбидь” при Киев. ун4те, 1990. –

с.

Петровский А.В. Личность. Деятельность. Коллектив / Артур

Владимирович Петровский. – М.: Политиздат, 1982. – 255 с.

Психологические проблемы нравственного воспитания детей /

[ред. Ф.И.Михайлова, И.В.Дубровина, С.Г. Якобсон]. – М.:

Педагогика, 1977. – 134 с.

Смирнова Е.О. Становление межличностных отношений в

раннем онтогенезе / Е.О. Смирнова // Вопросы психологии. –

– №6. – С.5415.

Цукерман Г.А. Сотрудничество со сверстниками как необ4

ходимое условие развивающего обучения / Г.А. Цукерман //

Новые исследования в психологии. – 1984. – №1. – С.18422.

Эльконин Д.Б. Психология игры / Даниил Борисович Эль4

конин. – М.: Гуманит. изд. цетр. “Владос”, 1999. – 360 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Столяренко, О. (2019). Особливості формування поведінкового компонента різновікових взаємин молодших школярів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (18). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%p