Пізнавальна активність та її розвиток у процесі навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
пізнавальна активність, навчання, розумовий розвиток, методи навчання, творчі завдання.Анотація
У статті проаналізовано теоретичні підходи та результати екс
периментального дослідження пізнавальної активності, а також її
розвиток у процесі навчання. Показано, що розвиток пізнавальної
активності у процесі навчання суттєво змінює уявлення вчителів про вікові
можливості засвоєння знань і закономірності психічного розвитку
школярів. Доведено, що учні молодших класів при правильній організації
процесу навчання можуть досягти рівня теоретичних узагальнень.
Посилання
Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л.С.Выготский;
под ред. В. В. Давыдова. – М. : Педагогика, 1991. – С.17.
Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. –
М. : ИНТОР, 1996. – С. 35.
Дидактика средней школы / под ред. М. Н. Скаткина. – М. :
Педагогика, 1982. – С. 102.
Занков Л. В. К проблеме обучения и развития / Л. В. Занков //
Вопр. психологии. – 1974. – № 3. – С. 72–85.
Зимняя И. А. Педагогическая психология / И.А.Зимняя. – М. :
Логос, 2000. – 384 с.
Ильясов И. И. Структура процесса учения / И. И. Ильясов. –
М. : Педагогика, 1986. – Т. 2. – С. 51.
Лозова В. І. Цілісний підхід до формування пізнавальної
активності школярів / В. І. Лозова. – Харків: “РЦНІТ”, ХДПУ,
– С. 175.
Машбиц Е. И. Психологические основы управления учебной
деятельностью / Е. И. Машбиц. – К. : Педагогика, 1987. –
С. 106–107.
Менчинская Н. А. Проблемы обучения, воспитания и психо
логического развития ребенка: Избр. психол. тр.; под ред.
Е.Д.Божович. – М. – Воронеж [б. и.], 1998. – С.48–49.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л.Ру
бинштейн. – М. : Педагогика, 1989. – С. 36.
Талызина Н. В. Управление процессом усвоения знаний /
Н.В. Талызина. – М. : Издво Моск. унта, 1975. – 260 с.
Чуприкова Н. И. Умственное развитие и обучение : Психол
огические основы развивающего обучения / Н. И. Чуприкова. –
М. : Педагогика, 1995. – С. 81.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.