Емпіричне дослідження процесу сепарації в дочірньо–материнських стосунках дівчат юнацького віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pКлючові слова:
сепарація, автономія, саморегуляція, дочірньо-материнські стосунки.Анотація
Процеси дорослішання дівчат юнацького віку досліджено крізь
призму процесу сепарації та набуття автономії, в сенсі саморегуляції
власних переживань та поведінки. Особливий наголос зроблено на
критичній та вирішальній ролі мами, зокрема у тому, як дівчина
переживає її ставлення до власного дорослішання. Спираючись на кількісні
та якісні методи дослідження, емпірично обґрунтовано п’ять відмінних
типів дочірньо материнської взаємодії у процесі сепарації.
Посилання
Бернс Р. Развитие Я концепции и воспитание/ Психология
подростка. Хрестоматия // Сост. Ю.И. Фролов. – М.:
Российское педагогическое агентство, 1997. – С.176
Захаров С. Когда девушка становится взрослой? // Демоском
Weekly. Электронная версія бюлетеня “Население и об
щество”. Институт демографии Государственного уни
верситета Высшей школы экономики. – № 385 386. –
– http://demoscope.ru/weekly/2009/0385/tema08.
php
Крайг Г. Психология развития /Пер. с англ. Н. Мальгиной,
Н. Миронова, С. Рысева, Е. Турутиной; Под общ. ред. проф.
А. Л. Алексеева. – СПб.: Питер, 2000. – 992 с.
Петровский В.А., Полевая М.В. Отчуждение как феномен
детско родительских отношений // Вопросы психологии. –
№1.–2001. – С.19 26.
Психоаналитические термины и понятия: словарь /Под.ред.
Мура и Файна; Пер.с англ. А.М. Боковикова, И.Б.Гришпуна,
А. Фильца. – М.:Независимая фирма “Класс”, 2000. – С. 587
Широка А.О. Адаптація методики психологічної сепарації
від батьків в юнацькому віці// Практична психологія та
соціальна робота. – №10. – 2008. – С.45 53.
Apter T. Altered Loves: Mothers and Daughters during Adoles
cence. – New York: Fawcett Columbine. – 1990. – 277p.
Auerbach C., Silverstein L. Qualitative data: an introduction to
coding and analysis. – New York, London: New York Univer
sity Press. – 2003. – 202p.
Charles M., Frank J., Jacobson S., Grossman G. Repetition of
the Remembered Past: Patterns of Separation – Individuation
in Two Generations of Mothers and Daughters// Psychoana
lytic Psychology. – 2001. – vol.18. – No4. – р.705 728
Frank J., Laman S., Avery B. Young Adults’ Perceptions of
Their Relationships With Their Parents: Individual Differences
in Connectedness, Competence and Emotional Autonomy//De
velopmental Psychology. – 1988. –Vol.24. – No5. – р.729 737
Morray M., Shilkret R. ‘Mother, please! I’d rather do it myself!’
Maternal intrusiveness, daughters’ guilt, and separation as re
lated to college adjustment// Poster presented at Biennial Meet
ing of Society for Research on Adolescence. – New Orleans. –
April, 2002
Strauss A., Corbin J. Grounded Theory. Methodology. Strate
gies of Qualitative Inquiry // Editors Denzin Norman K., Lin
coln Yvonna S. – London: Sage publications. – 1998. – p.158
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.