Психолого−педагогічний аналіз сучасних методичних підходів до навчання розуміння текстів у початковій школі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25pКлючові слова:
сприймання тексту, обробка тексту, розуміння тексту, прийом розуміння, фактори і умови розуміння.Анотація
У статті подано характеристику методичних підходів до процесу
формування у молодших школярів навички розуміння текстів,
розкрито психологічну та педагогічну складові цих підходів щодо
механізмів та структури навички розуміння тексту.
Посилання
Антонов А.В. Информация: восприятие и понимание. –
К.: Наукова думка, 1988. – С.70 79.
Блонский П.П. Избранные педагогические и психо
логические сочинения: В 2 х т. – Т.2.–М.: Педаго
гика,1979. – С.61 69.
Вашуленко М.С. та ін. Навчання в 3 класі чотирирічної
і 2 класі трирічної початкової школи: Посібник для
вчителя: Рідна мова. Читання. Русский язык /
Вашуленко М.С., Деркач Н.І., Мельничайко О.І.,
Скрипченко Н.Ф., Савченко О.Я., Гудзик І.П. – К.:
Освіта, 1995. – 368 с.
Горбунцова Т.Ю. Методика пояснювального читання
в I і II класах. – К.: Радянська школа, 1965. – 104 с.
Жинкин Н.И. Речь как проводник информации – М.,
– 158 с.
Капська А.Й. Виразне читання. –К.: Вища школа,
– 166 с.
Корніяка О.М. Лабіринти розуміння: Текст як об’єкт
розуміння. – К.: Т во”Знання” УРСР, 1990.– 48 с.–
(Сер.8 “Новини науки і техніки”; №6 ).
Лурия А.Р. Язык и сознание. – М.: Изд во МГУ, 1979. –
с.
Олійник Г. А. Виразне читання: Основи теорії: Навч.
посібник. – К.: Вища шк., 1995. – 207 с.
Розвиток навички читання: методичні рекомендації /
Навчально методичний посібник: Міністерство освіти
України. – К.: Освіта, 1993. – 94 с.
Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения:
В 2 х т. – Т.1. – М.: Педагогіка, 1974. – 584 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.