Психологія навчання іноземних мов як галузь педагогічної психології
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25pКлючові слова:
психологія навчання, іноземні мови, мовлення, психологічні особливості, функції мови, дитина.Анотація
Стаття розкриває теоретико методологічні передумови
виникнення психології навчання іноземних мов як галузі педагогічної
психології. Виявлені основні тенденції, спрямованість і своєрідність
розвитку психологічного знання в сфері засвоєння іншомовного
лінгвістичного досвіду на етапі зародження й становлення
вітчизняної психології навчання іноземних мов знаходять своє
відображення у періодизації розвитку цього самостійного напрямку
вітчизняної психології.
Посилання
Горелов И.Н., Седов К.Ф. Овладение иностранным
языком как психолингвистическая проблема // Основы
психолингвистики: Учебное пособие. – Издание третье,
перераб. й доп. – М.: Лабиринт, 2001.
Зимняя И.А. Лингвопсихология речевой деятельнос
ти. – М.: Московский психолого социальный институт;
Воронеж: НПО «МОДЭК», 2001. – 432 с.
Зимняя И.А. Психология обучения иностранным
языкам в школе. – М.: Просвещение, 1991. – 222 с.
Имедадзе Н.В. Экспериментально психологическое
исследование овладения и владения вторым языком. –
Тбилиси: Мецниереба, 1979. – 229 с.
Исаев Л.Н. К.Д.Ушинский – основатель русской
дидактической и методической школы: Автореф.дисс.
… докт.пед.наук. – Пятигорск: ПГЛУ, 2001. – 28 с.
Каптерев П.Ф. Детская и педагогическая психология. –
М.: Московский психолого социальный институт;
Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 1999. – 336 с.
Леонтьев А.А. Психолингвистика в овладении язы
ком // Основы психолингвистики. – М.: Смысл, 1999.
Лушин П.В. Психологические особенности интерфе
ренции родного языка при усвоении иностранного (на
примере студентов факультета иностранных языков):
Дисс. …канд.психол.наук. – К, 1983. – 145 с.
Миролюбов. История отечественной методики обучения
иностранным языкам. – М.: СТУПЕНИ, ИНФРА М,
– 448 с.
Нечаев А.П. К вопросу о родной речи и чужих языках //
Книжки педагогической психологии. – Кн. 1. – 1905. –
Вып. 1.
Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения.
Т. ІІ. – М.: АПН РСФСР, 1954.
Ушинский К.Д. О первоначальном преподавании
русского языка / Собр.соч. – Т.5. – М. Л.: АПН
РСФСР, 1949.
Ушинский К.Д. Руководство к преподаванию по
«Родному слову» / Собр.соч. Т.7. – М. Л.: АПН
РСФСР, 1949.
Rott H. Zur Spezifik des Aneignungsprozesses im
neusprachlichen Unterricht Deutsch als Fremdsprache. –
– Jg.12.N.2.
Epstein J. La pensee et la polyglossie. Essai
psychologique et didactique. – Paris, 1915.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.