Особливості сприймання музичної інформації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25pКлючові слова:
сприймання, музичне сприймання, ритм.Анотація
У статті аналізується проблема сприймання, розглядаються
різні визначення музичного сприймання, наводиться концепція
творчого сприймання. Основну увагу сфокусовано на проблемі
сприйняття ритму.
Посилання
Анохин П.К. Узловые вопросы теории функциональной
системы. – М., 1980. – 196 с.
Блонский П.П. Избранные психологические произве
дения. – М.: Издательство АПН РСФСР, 1961. – 695 с.
Бюхер К. Работа и ритм. – М.: Новая Москва, 1923. –
с.
Ветлугіна Н.О. Музичний розвиток дитини / Пер. з рос.
К.Скрипченка. – К.: Муз. Україна, 1978. – 255 с.
Гусева Л.И. Ритм в действительности и в искусстве.
Дис… к. филос. н., – Л., 1982. – 240 с.
Далькроз Ж. Ритм: его воспитательное значение для
жизни и искусства / Перев. Н.Гнесиной. – М., 1922.
Дункан А. Танец будущего. – М., 1992. – 200 с.
Елькін Д.Г. Рухові компоненти сприймання ритму //
Наукова сесія науково дослідного Інституту психології
УССР, 15 17 червня 1949. – С.49 51.
Збруева Н. Ритмическое воспитание. – М., 1935.
Конорова Е.В. Ритмика в театральной школе. – М. Л.:
Искусство, 1947. – 137 с.
Лисицкая Т.С. Ритм + пластика: Учебное наглядное
пособие. – М.: Физкультура и спорт, 1987. – 160 с.
Моляко В.О. Концепція творчого сприймання. –
Актуальні проблеми психології: Проблеми психології
творчості: Збірник наукових праць / За ред. В.О. Мо
ляко. – Т.12. – Вип.5. – Житомир, 2008. – С.7 14.
Мелик Пашаев А.А. Педагогика искусства и творческие
способности. – М., 1981. – 86 с.
Новоявленская Е.Н. Ступеньки к творчеству. – М.:
Педагогика, 1987. – 215 с.
Науменко С.І. Психологія музичності та її формування
у молодших школярів. – К., 1993. – 126 с.
Новер Ж.Ж. Письма о танце и балетах / Пер. А.Г. Мов
шенсона. – Л., М.: Искусство, 1965. – 375 с.
Пэрна Н.Я. Ритм, жизнь и творчество. – Л., 1925.
Руднева С.Д., Пасынкова А.В. Опыт работы по раз
витию эстетической активности методом музыкального
движения // Психол. журнал. – 1982. – № 3. – С.84
Теплов Б.М. Избранные труды: В 2 х т. – М.: Педа
гогика, 1985. –Т.1. – 329 с.
Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей. –
М. Л.: Издательство АПН РСФСР, 1947. – 340 с.
Художественное творчество и психология / АН СССР,
ВНИИ искусствоведения Министерства культуры
СССР, ред. А.Я. Зись, М.Г. Ярошевский. – М.: Наука,
– 192 с.
Чурпіта Т.М. Соціально педагогічні проблеми розвитку
творчої уяви молодших школярів засобами хореогра
фічного мистецтва (на матеріалі використання казок). –
Автореф. дис… канд. пед. наук. – Київ, 1998. – 21 с.
Эстетическое воспитание учащихся во внешкольных
учреждениях: Пособие для учителя. Сост. Сахарова,
Мохова. – М., 1986. – 127 с.
Юдкин И.Н. Эстетико психологические аспекты
выразительности ритма. – Автореф. дисс. … канд.
искусств. – Киев, 1982. – 18 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.