Роль уяви та уявлень в процесі розвитку понятійного мислення
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pКлючові слова:
“особистісне знання”, мислення, розумові дії, відображення, мотив.Анотація
Стаття присвячена актуальній психологічній проблемі
формування в процесі навчання та виховання “особистісного знання”.
Вирішення цієї проблеми вважається перспективним напрямком в
подоланні різних труднощів, які виникають на шляху діалогізації
та гуманізації суспільства.
Посилання
Алексеев К.И. Психологические исследования мета
форы // Теория и практика коммуникации: Програм
мы. Практикумы. Дайджесты. Переводы. – Вып. 2:
Дайджесты. Переводы. – М.: Университетский гума
нитарный лицей, 1996.
Алексеев К.И. Метафора как объект исследования в
философии и психологии // Вопросы психологии. –
– № 5.
Арутюнова Н. Д. Функциональные типы языковой
метафоры // Известия АН СССР// Литература и
язык. – 1978. – Т.37. – № 4.
Багдасарова Н. А. Психологические особенности
понимания учебного материала в школьном возрасте:
Дис. ... канд. психол. наук. – Бешкек, 1997. –
с.
Блонский Л. Впровадження принципів гуманістичної
психології у навчально виховний процес: підхід і
педагогічні завдання // Педагогіка і психологія
професійної освіти. – К., 1998. – № 3.
Вічалковська Н. Метафора — чинник розвитку творчих
здібностей старшокласників // Психологія: Наук.
метод. зб. – К.: Освіта, 2000. – Вип. 1.
Вовк В.Н. Языковая метафора в художественной
речи. – К., 1986.
Виготсъкий Л.С., Сахаров Л.С. Исследование образо
вания понятий: Методика двойной стимуляции //
Хрестоматия по общей психологии: Психология
мышления. – М., 1981.
Гуманістична парадігма в освіті // Матеріали міжна
родної науково практичної конференції “Вища освіта в
Україні” – К., 1996. – Ч. 1.
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. Опыт
теоретического и экспериментального психологичес
кого исследования. – М.: Педагогика, 1986. – 240 с.
Жоль К.К. Мысль, слово, метафора. – К., 1984.
Карпенко М.П. Современная модель общего обра
зования на основе экспертного исследования // Мир
психологии. – 1999. – № 1.
Кондаков Н.И. Введение в логику. – М., 1967.
Костюк Г.С. Навчально виховний процес і психічний
розвиток особистості / За ред. Л.М. Проколієнко. – К.:
Радянська школа, 1989. – С. 608.
Лакофф Дж., Джонсон М. Метафоры, которыми мы
живём. – М., 1988.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. –
М.: Политиздат., 1975. – С. 304.
Лосев А.Ф. Диалектика мифа // Миф. Число. Сущ
ность. – М.: Мысль, 1994. – С. 6 216.
Люрья Н.И. Психологические особенности развития
рефлексивного знания в дошкольном и младшем
школьном воздаете: Дис. ... канд. психол. наук. – М,
– 170 с.
Максименко С.Д. Основи генетичної психології // Навч.
посібник. – К.: НПЦ “Перспектива”, 1998.
Максименко С.Д. Общая психология. – М.: Рефл бук,
К.: Ваклер, 1999. – 528 с.
Машбиц Е.И. Психологические основы управления
учебной деятельности. – К.: Вища школа, 1987. –
с.
Моргунова Я.М. Метафора: психологічний вимір //
Актуальні проблеми психології: Наукові записки
Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України /
За ред. академіка С.Д. Максименка. – К.: Нора Друк,
– Вип. 21. – С. 206 210.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. – М.:
Учпедгиз, 1946. – 703 с.
Рычик М.В. От наглядных образов к научным поня
тиям. – К.: Рад. шк., 1987. – 79 с.
Сапогова Е.Е. Вниз по кроличьей норе: метафора и
нонсенс в детском воображении // Вопросы пси
хологии. – 1996. – № 2.
Телия В. Н. Метафора как модель смыслопроизводства
и её экспрессивно оценочная функция // Метафора в
языке и тексте. – М., 1988. – С. 26 51.
Холодная М.Л. Психология интеллекта: парадоксы
исследования. – Москва Томск, 1997.
Цукерман Г.А. Что развивает и чего не развивает
учебная деятельность младших школьников? //
Вопросы психологии. – 1998. – № 5.
Шеалб Ю.М. Психологические модели целеполага
ния. – К.: Стилос, 1997. – 240 с.
Шрагина Л. И. Значение метафоры для процесса
понимания // Сучасна психологія в ціннісному вимірі:
Матеріали Третіх Костюківських читань. 20 24 грудня
року. – К., 1994. – Т. 2. – С. 124 125.
Шрагина Л.И. Процесс конструирования метафоры как
объект психологического исследования // Психол.
журн. – 1997. – Т. 18. – № 6. – С. 121 128.
Шрагина Л.И. Конструирование метафор в контексте
психологии способностей // Психол. журн. – 1999. –
Т. 20. – № 1. – С. 78 85.
Эльконин Д.Б., Давыдов В.В. (ред). Вопросы психо
логии учебной деятельности младших школьников. –
М.:Изд. АПН, 1962. – С. 7 224.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.