Емпіричний аналіз загальних цінностей, цінностей освіти і праці у світлі західного вчення
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2008-2.%25pКлючові слова:
цінності, якісна вища освіта, загальнолюдські цінності, життєдіяльність, структура цінностей, моніторинг цінностей особистості.Анотація
У статті звертається увага на місце і роль цінностей в якісній
вищій освіті, яка й сама займає чільне місце в системі загально
людських цінностей та сприяє якісній праці, показано важливість
їх дослідження в моніторингу якості вищої освіти та життєдіяльності
особи з цією освітою. Запропоновано модель структури цінностей
Ш. Шварца і його методика для вивчення в процесі моніторингу
цінностей особистості.
Посилання
Кісіль М.В. Якісна вища освіта в системі загально
людських цінностей //Матеріали Всеукраїнської
наукової конференції “Формування національних і
загальнолюдських цінностей в українському су
спільстві”: Збірник статей / За заг. ред. канд. філол.
наук, доц. О. С Черемської. – X.: ФОП Лібуркіна Л. М.,
– С.39 44.
Терещенко Ю.І. Світ обертається довкола творців
нових цінностей (Освіта як екзистенційний пріоритет
України) // Віче. – 2001. – №6 (111). – С. 108 125.
Brown Duane (1996) “Brown’s Values Based, Holistic
Model of Career and Life Role Choices and Satisfaction”,
in D.Brown, L.Brooks, Associates (eds.), Career Choice
and Development, San Francisco, Jossey Bass, 337 372.
Guichar Gean, Huteau Mishel (2006) Psychologie de
l’orientation, Paris, DUNOD.
Wach M. (2001). “ Valeurs de base de la personne et di
mensions professionnelles ”, L’Orientation Scolaire et
Professionnelle, 30, Hors serie, Actes du colloque
“ Eduquer en orientation : enjeux et perspectives ”, 474
Schwartz S.H. (1992) “Universals in the Content and
Structure of Values: Theoretical Advancrs and Empirical
Tests in 20 Contries”, in M.Zanna (ed.), Advances in Ex
perimental and Sosial Psychology, vol. 25, Orlando, FL.,
Academic Press, 1 65.
Wach M., Hammer B. (2003). La structure des valeurs
est elle universell? Genese et validation du modele
comprehensif de Schwartz, Paris, L’Harmattan.
Sagiv L. (1999) Vocational interests and basic values,
Jerusalem, The Hebrew University of Jerusalem.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.