DEVELOPMENT OF GENDER APPROACHES IN SOCIAL WORK (A REVIEW OF THE BOOK BY A. YAROSHENKO AND T. SEMIGINA “GENDER COMPETENCE IN SOCIAL WORK: HOW TO INVEST FEMINIST PERSPECTIVES INTO GENDER TRANSFORMATIVE PRACTICE»)
Abstract
Монографія «Ґендерна компетентність у соціальній роботі: Як інвестувати феміністичні погляди у ґендерно трансформаційну практику» (Ярошенко & Cемигіна, 2022) є важливим внеском у розвиток гендерної теорії та практики в соціальній роботі. В умовах сучасного суспільства, де питання гендерної рівності стають дедалі більш актуальними, особливо в контексті соціальних трансформацій і криз (Dvoriak et al., 2020), книга виступає своєрідним дороговказом для соціальних працівників, тренерів, викладачів та дослідників, зацікавлених у впровадженні гендерних підходів у свою діяльність.
References
Ярошенко, А., & Семигіна, Т. (2022). Ґендерна компетентність у соціальній роботі: Як інвестувати феміністичні погляди у ґендерно трансформаційну практику [Монографія]. Даллас: Primedia e-Launch LLC. [Yaroshenko, A., & Semigina, T. (2022). Gender competence in social work: How to invest feminist perspectives into gender transformative practice. Dallas: Primedia e-Launch LLC]. https://doi.org/10.36074/gkusryaifpugtp-monograph.2022
Ярошенко, А., Семигіна, Т. (2023). Навчальний простір феміністичної педагогіки: принципи та стратегії. Theoretical and empirical scientific research: concept and trends: V International Scientific and Practical Conference (p. 215-216). Oxford-Vinnytsia: P.C. Publishing House & European Scientific Platform. [Yaroshenko, A., & Semigina, T. (2023). The educational space of feminist pedagogy: Principles and strategies. In Theoretical and empirical scientific research: Concept and trends: V International Scientific and Practical Conference (pp. 215-216). Oxford-Vinnytsia: P.C. Publishing House & European Scientific Platform].
Ярошенко, А. & Семигіна, Т.В. (2024a). Від рефлексії до соціальних змін: тренінг розвитку гендерної компетентності соціальних працівників. Social Work and Education, 11(2), 187-202. [Yaroshenko, A., & Semigina, T. V. (2024a). From reflection to social change: Training for the development of gender competence of social workers. Social Work and Education, 11(2), 187-202]. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.2
Ярошенко, А. & Семигіна, Т.В. (2024b). Трансгендерна молодь у фокусі соціальної роботи. Просоціальна особистість у гендерному вимірі: теоретико-методологічні та прикладні аспекти: матеріали VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (с. 251-254). Умань : Компринт. [Yaroshenko, A., & Semigina, T. V. (2024b). Transgender youth in the focus of social work. In Prosocial personality in the gender dimension: theoretical, methodological and applied aspects: materials of the VII All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation (pp. 251-254). Uman: Komprint].
Ярошенко, А. А., & Семигіна, Т. В. (2024c). Соціальна робота з трансгендерними людьми: впровадження афірмативної практики. Розвивальний потенціал сучасної соціальної роботи: методологія та технології: матеріали ІХ Всеукр. з міжн. участю наук.-практ.конф. (с. 176-178). Київ: КНУ імені Тараса Шевченка. [Yaroshenko, A., & Semigina, T. V. (2024c). Social work with transgender people: Implementation of affirmative practice. In Developmental potential of modern social work: methodology and technologies: materials of the IX All-Ukrainian with international participation scientific-practical conference. (pp. 176-178). Kyiv: Taras Shevchenko National University].
Dominelli, L.(2002). Feminist social work theory and practice. Palgrave.
Dvoriak, S., Karagodina, O. & Semigina, T. (2020). Gender competences of social work students: do we need a transformative approach? Social Work and Education, 7(3), 279-288. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.3
Yaroshenko, A. & Semigina, T. (2022). Exploring Gender Stereotypes among Prospective Foster Families. Socialinė Teorija, Empirija, Politika Ir Praktika, 25, 62-79. https://doi.org/10.15388/STEPP.2022.48
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Олена Савчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Social Work and Education is an open access journal. Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.