РОЛЬ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У ПАТРІОТИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.4.7Ключові слова:
патріотичне виховання дітей та молоді, патріотизм, роль соціального педагога, соціальна робота, технології соціальної роботи.Анотація
У статті зазначена актуальність проблеми патріотичного виховання дітей та молоді, формування у них національної свідомості та громадянської позиції. Висвітлюється особлива роль патріотичного виховання в становленні молодої людини як громадянина своєї Батьківщини. Розглянуто патріотичне виховання у контексті сучасних соціально-педагогічних реалій. Висвітлено кризову ситуацію соціально-політичних умов існування молодого покоління. У сучасних умовах зазначено зростаючу роль соціальних педагогів у патріотичному вихованні дітей та молоді. Означено основні завдання соціальної роботи у даному напрямі, вимоги до професійних якостей соціальних педагогів. Охарактеризовано основні технології соціальної роботи, що можуть бути застосовані у формуванні патріотизму дітей і молоді. Розкрито зміст технологій соціальної роботи з сім’ями, що постраждали від військової агресії. У статті соціальну роботу розглянуто як вагомий засіб формування патріотизму дітей, молодих людей та їх сімей. Обгрунтована доцільність розробки оптимальних напрямів соціально-педагогічної діяльності у патріотичному вихованні дітей та молоді України. Надано рекомендації соціальним педагогам щодо організації патріотичного виховання учнівської молоді в умовах освітніх закладів. Зроблено висновки щодо важливої функції соціального педагога у співпраці з усіма учасниками процесу патріотичного виховання молодого покоління. Наголошено на необхідності державної підтримки у цьому напрямку не тільки освітніх закладів, соціальних установ, медичних, правових установ, громадських організацій, а й обов’язково всіх охочих до цього процесу. Запропоновані напрями подальших досліджень щодо багатопланової діяльності соціальних педагогів з формування нового покоління юних патріотів держави, сповнених бажання відстоювати і надалі незалежність та процвітання України.Посилання
Бех, І. Д., Чорна, К. І. (2014). Програма українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. Київ, 29 (Bech, I. D., Chorna, K. I. (2014). The program of Ukrainian patriotic education of children and pupils. Kiev, 29. [In Ukrainian]).
Вайнола, Р. Х. (2012). Технологія соціальна. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг.ред. І.Д.Звєрєвої. Київ ; Сімферополь : Універсум, 510-511 (Vainola, R. K. (2012). Social technology. Encyclopedia for specialists in social field / gen. ed. by I. D. Zviereva. Kyiv ; Simferopol : Universum, 510-511. [In Ukrainian]).
Заверико, Н. В. (2012). Технологія соціальної / соціально-педагогічної роботи. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг. ред. І. Д. Звєрєвої. Київ ; Сімферополь : Універсум, 513-514 (Zaveriko, N. V. (2012). Technology for social / social-pedagogical work. Encyclopedia for specialists in social field / gen. ed. by I. D. Zviereva. Kyiv ; Simferopol : Universum, 513-514. [In Ukrainian]).
Капська, А. Й. (2015). Технології соціально-педагогічної роботи : Навчальний посібник / А. Капська. К.: Слово, 328 (Kapska, A. Y. (2015). Technologies of social and pedagogical work: Textbook / A. Kapska. K .: Word, 328. [In Ukrainian]).
Ковальчук, І. В. (2016). Технології соціальної роботи з формування патріотизму дітей / І. В. Ковальчук//Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Соціально-педагогічна. Вип. 26, 109-117 (Kovalchuk, I. V. (2016). Technologies of social work on the formation of children's patriotism / I. V. Kovalchuk // Collection of scientific works of Kamenets-Podolsky National University named after Ivan Ogienko. Series: Socio-pedagogical. Whip 26, 109-117. [In Ukrainian]).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Yaroslav Spivak
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).