ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ

Автор(и)

  • Olga Pezhynska Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль,, Україна
  • Viktoriia Hevko Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.2.5

Ключові слова:

соціальна робота, військовослужбовці, корекційні послуги, соціальні працівники.

Анотація

Одним із напрямів роботи з військовослужбовцями є надання соціально-психологічної підтримки в адаптації до військової служби. Оптимально ця робота може здійснюватися під час проведення соціально-психологічних тренінгових занять, що сприяє розвитку рефлексії і конструювання процесу спілкування у військовослужбовців строкової служби на стані адаптації. Тренінгові програми щодо адаптації молодого поповнення до військової служби мають вміщувати такі моменти: адаптація нового поповнення до військової служби; навички конструктивного спілкування; згуртування військового колективу. Отже, соціально-педагогічна робота з військовослужбовцями спрямована на організацію допомоги військовослужбовцям у вирішені соціально-психологічних проблем шляхом надання інформаційних, психологогічних і корекційних послуг. Соціальна робота з призовною молоддю, військовослужбовцями та членами їхніх сімей є комплексною та інтегративною. Водночас із вирішенням специфічних проблем, пов'язаних із проходженням молоддю військової служби, соціальні працівники впроваджують систему заходів соціальної профілактики негативних явищ (схильності до девіантної, адитивної поведінки, розповсюдження хвороб, що передаються статевим шляхом, та ВІЛ/СНІДу), злочинності та правопорушень, пропагують здоровий спосіб життя, вирішують питання змістовного відпочинку, дозвілля, вторинної зайнятості допризовної та призовної молоді, військовослуж-бовців та юнаків, які звільнилися з лав Збройних сил, надають психолого-консультативну, інформаційну допомогу військовозобов'язаній молоді та членам їхніх сімей, а також науково-методичну та практичну допомогу офіцерам з питань виховної роботи.

Біографії авторів

Olga Pezhynska, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль,

кандидат філологічних наук, доцент,

Viktoriia Hevko, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль

кандидат історичних наук, доцент,

Посилання

Agayev, N.A. (2006). Psychological factors of adaptation of military personnel of peacekeeping contingent to the activity in special conditions: diss. ... Candidate of Sciences in psychology. 194 [in Ukrainian].

Kandibovich, M.I., Dyachenko, L.A. (2003). Military Psychology and Pedagogy / Modern Military Psychology. 576 [in Russian].

Lipatov, I.I., Shestopalova, L.F., Afanasenko, V.S. (1999). Psychological adaptation of military personnel to the combat activity. 148 [in Ukrainian].

Lugova, O. M. (2003). Maladjustment of military personnel which was participants of military actions and the ways of reducing of its negative influence on the society / Man and society: on the verge of millenniums: International collection of scientific works. 2, 230. [in Ukrainian].

Maklakova, A. (2005). Psychology and pedagogy. Military psychology. 464 [in Russian].

Mozharovskyi, V.M. (2012). Armed Forces of Ukraine should be consistent with modern requirements. Troops of Ukraine. 1-2 (138). 6-11. [in Ukrainian].

Nevmerzhytskiy, V.М. (2002). Psychological determinants of adaptation of military service personnel to special conditions of activity: diss. ... Candidate of Sciences in psychology. 231. [in Ukrainian].

Pyevyen, L. V., Shyshkanov, A.I. (2002). Status and prospects for solving the social problems of the military personnel. Sociological Researches. 5. P. 76-92. [in Ukrainian].

Ryutin, V.V. (2006). Pedagogical conditions of socialization of conscripts: diss. ... Candidate of Sciences in Pedagogy. 216 [in Ukrainian].

Variy, M.Y. (2000). Moral and psychological state of troops. 162 [in Ukrainian]

Voloshyna, I. A., Zhуdunova, L. G., Kuznetsova, L. G. (2001). Military personnel and psychological support.215 [in Ukrainian].

Yagupov, V. (2002). Military education: history, theory and methodology. 560 [in Ukrainian].

Yagupov, V.V. (2004) Military psychology. 656 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-30

Як цитувати

Pezhynska, O., & Hevko, V. (2019). ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ. Social Work and Education, 6(2), 169–176. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.2.5

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK