ПОТЕНЦІАЛ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.3.9Ключові слова:
соціальна робота, освіта дорослих, формальна освіта, неформальна освіта, соціальні функції освіти дорослих.Анотація
Розкрито потенційні можливості освіти дорослих як ресурсу соціальної роботи. На основі короткої історичної ретроспективи висвітлено досвід використання освіти дорослих як превентивного засобу вирішення соціальних проблем. Розкрито зміст соціальних функцій освіти дорослих (адаптаційна, інформаційна, розвивальна, компенсаторна). На їх основі охарактеризовано види й форми освіти дорослих (додаткова або розвиваюча, компенсаторна, адаптуюча, випереджаюча; постбазова, модернізуюча, оновлююча, відновлююча). Конкретизовано й охарактеризовано сфери реалізації соціальних функцій освіти дорослих, представлений дайджест окремих діючих в Україні на даний момент освітніх пропозицій для дорослого населення.Посилання
Архипова, С. П. (2002). Основи андрагогіки : навч.посібник, Черкаси–Ужгород, 184 с. [Arkhypova, S. P. (2002). Andragogy fundamentals: tutorial. Cherkasy–Uzhhorod, 184 p. [in Ukrainian].
Архипова, С. П. (2017). Теоретико-методичні основи освіти соціально незахищених категорій дорослих: автореф. дис. ... д. пед. наук;, Черкаси, 40 с. [Arkhypova, S. P. (2017). Theoretical and methodological foundations in education of the adult’s socially unprotected categories: author's abstract. diss. ... ped. sciences. Cherkasy, 40 p. [in Ukrainian].
Гамбургская декларация об обучении взрослых. Пятая Международная конференция по образованию взрослых, ЮНЕСКО. Гамбург, Германия, 14-18 июля 1997 г., www.znanie.org/pravo/document.html. [Hamburg Declaration on Adult Education. Fifth International Conference on Adult Education, UNESCO. Hamburh, Hermanyya, 14-18 yyulya 1997, www.znanie.org/pravo/document.html. [in Russian].
Колесникова, И. А., Марон, А. Е. & Тонконогая, Е.П. и др. (2003). Основы андрагогики; под ред.И.А.Колесниковой, М., 240 с. Kolesnykova, Y. A., Maron, A. E. & Tonkonohaya, E. P. (2003). Andragogy fundamentals, y dr.; pod red.Y.A.Kolesnykovoy, M., 240 p. [in Russian].
Концепція освіти дорослих в Україні, укл. : Л. Б. Лук'янова, Ніжин, 2011. [Lukyanova, L. B. (2011). The adult education concept in Ukraine., Nizhyn. [in Ukrainian].
Лук’янова, Л. Б. (2010). Соціокультурна функція освіти дорослих у сучасному суспільстві, Вісник Черкаського університету, вип.183, C.6-12. [Luk’yanova, L. B. (2010). Socio-cultural function of adult education in modern society. Visnyk Cherkaskoho universytetu, Vol.183, Р.6-12. [in Ukrainian].
Навчання для переселенців: ділова англійська та основи ведення власної справи. (2019). http://legalspace.org/ru/romski-poseredniki-u-sferi-okhoroni-zdorov-ya/item/10471-pereselentsiv-navchat-dilovoi-anhliiskoi-ta-osnov-vedennia-vlasnoi-spravy. [Training for migrants: Business English and the basics of running business. http://legalspace.org/ru/romski-poseredniki-u-sferi-okhoroni-zdorov-ya/item/10471-pereselentsiv-navchat-dilovoi-anhliiskoi-ta-osnov-vedennia-vlasnoi-spravy. [in Ukrainian].
Освіта дорослих у перспективі змін: інновації, технології, прогнози: колективна монографія; за ред. А. Василюк, А. Стоговського. (2017). Ніжин, 248 с. [Adult education in the prospect of change: innovations, technologies, predictions: collective monograph: monohraphiya. (2017). za red. A. Vasylyuk, A.Stohovskoho, Nizhyn, 248 p. [in Ukrainian].
Програма професійного навчання та розвитку підприємництва для вимушених переселенців, якi проживають у Днiпропетровській областi https://adra.org.ua/uk/novini/programa-grantiv-dlya-vpo-nova-profesiya-dlya-pereselentsiv/. [The program of vocational training and entrepreneurship development for forced migrants who live in Dnipropetrovsk region. (2019). https://adra.org.ua/uk/novini/programa-grantiv-dlya-vpo-nova-profesiya-dlya-pereselentsiv/. [in Ukrainian].
Рошер, В. (1895). Система призрения бедных и мероприятия против бедности, Черкассы, 135 с. [Rosher, V. (1895). The care system for the poor and activities against poverty], Cherkassy, 135 p. [in Ukrainian].
Тимчук, Л. І. (2016). Становлення та розвиток андрагогіки як теорії і практики освіти дорослих в Україні : автореф. дис. д. пед. наук, Тернопіль, 38 с. [Tymchuk, L. I. (2016). Andragogy formation and development as the theory and practice of adult education in Ukraine: avtoref. dys. d. ped. nauk, Ternopil, 38 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Людмила Тимчук, Христина Микитейчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).