СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТЕАТР У ПРОФІЛАКТИЧНО-КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ CОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА

Автор(и)

  • Iryna Levchuk Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.4.3

Ключові слова:

соціально-психологічний театр, форум-театр, соціальний працівник, профілактична та корекційна діяльність.

Анотація

У науковій статті проаналізовано особливості організації та діяльності соціально-психологічного театру. Закцентовано на ролі соціально-психологічного театру в профілактичній та корекційній роботі соціального працівника. Виокремлено, що завдяки рефлексії, яка супроводжує театральну гру, її учасник отримує ефективні інструменти власної корекції особистих поведінкових стереотипів. Рефлексійного впливу зазнають усі учасники соціально-психологічного театру: як самі учасники-актори, трансформуючись в соціальну проблему, намагаючись її інсценізувати так, як вони це розуміють; так і учасники-глядачі, які є співучасниками дійства, що залучені до розуміння та прагнення вирішити поставлену проблему.

Біографія автора

Iryna Levchuk, Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи, заступник декана з навчальної роботи психолого-природничого факультету,

Посилання

Безпалько, О. В. (2003). Соціальна педагогіка в схемах і таблицях. Київ: Центр навчальної літератури. [Bezpalko, O. V. (2003) Social pedagogic in schemes and tables. Kiev: Center of educational literature. [in Ukrainian].

Вареник, С. В. (2016). Досвід роботи практичного психолога ЗОШ І – ІІІ ст. №12 (Корекція девіантної поведінки через соціально-психологічний театр “Маска”). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://pervomaisk-uo.at.ua/ [Varenyk, S. V. (2016). Practical psychologist experience. School № 12 (Correction of deviant behavior through socio-psychological theatre “Mask”). Available at: http://pervomaisk-uo.at.ua/[in Ukrainian].

Герасимова, О. І. (2007). Формування рефлексивних умінь студентів вищих педагогічних навчальних закладів в психолого-педагогічному аспекті. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http:// elibrary.kubg.edu.ua/ [Gerasymova, O. I. (2007). Reflexive skills formation of higher pedagogical establishment students in psycho-pedagogical aspect. Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/ [ in Ukrainian].

Гук, Л., Григорівна, М., Доусет, Д., Єдєлєва, О. (2007). Форум-театр: формула виходу з кризи. Київ: Школа Рівних можливостей. [Guk, L., Grygorivna, M., Douset, D., Yedeleva, O. (2007). Forum-theatre: a formula to overcome the crisis: [educational-methodological manual]. Kiev: School of equal possibilities. [in Ukrainian].

Жеребньова, Л. В. (2011). Соціально-психологічний театр. Київ: Шкільний світ. [Gherebniova, L. V. (2011). Socio-psychological theatre. Kiev: School world [in Ukrainian].

Заверико, Н. В. (2013). Форми соціальної/соціально-педагогічної роботи Київ, Сімферополь: Універсум. [Zaveryko, N. V. (2013). Forms of social/ socio-pedagogical work. Kiev, Simferopol: Universum [in Ukrainian].

Клочан, Ю. В. (2015, 11). Соціально-педагогічна профілактика делінквентної поведінки учнівської молоді: сутність, методи, форми. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”, №11, с. 72-87. [Klochan, Yu. V. (2015, 11). Socio-pedagogical prevention of delinquent behavior of pupils: meaning, methods and forms. Volume of scientific works of Khmelnytsk institute of social technologies of University “Ukraine”, № 11, p. 72-87. [in Ukrainian].

Козубенко, Т. (2011). Створення та діяльність соціально-психологічного театру. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://tatyanakozubenko.blogspot.com/ [Kozubenko, T. (2011). Creation and activity of socio-psychological theatre / Tetiana Kozubenko. Available at: http://tatyanakozubenko.blogspot.com/ [in Ukrainian].

Куева, Давіла Луїс Сократес. (2010). Формування рефлексивної компетентності в майбутніх учителів музики в процесі професійної підготовки.(Кандидатська дисертація). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.pdpu.edu.ua/ [Kueva Davila Lues Socrates. (2010). Formation of reflexive competence of will be teachers of music in the process of professional training. (Candidate dissertation). Available at: http://www.pdpu.edu.ua [in Ukrainian].

Танцюра, Л. О. (2017). Соціально-психологічний театр як засіб формування ціннісних орієнтацій молоді, утвердження здорового способу життя. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.slideshare.net/ [Tantsura, L. O. (2017). Socio-psychological theatre as a means of value orientation of the youth, healthy way of life establishment. Available at: https://www.slideshare.net [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-30

Як цитувати

Levchuk, I. (2019). СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТЕАТР У ПРОФІЛАКТИЧНО-КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ CОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА. Social Work and Education, 6(4), 372–381. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.4.3

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK