СУТНІСТЬ І СПЕЦИФІКА ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МОРСЬКИХ ФАХІВЦІВУ ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.4.7Ключові слова:
іншомовна комунікація, комунікативна компетентність, англійська мова за професійним спрямуванням, комунікативний підхід, фахівець.Анотація
У статті розглянуто сутність і специфіку іншомовної професійної компетентності майбутніх моряків у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням, а також питання розвитку професійно-комунікативної компетентності у курсантів вищих морських навчальних закладів засобами вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Звертається особлива увага на впровадження комунікативного підходу у вивченні іноземної мови. Крім того автор визначає роль іншомовної комунікативної компетентності у становленні професійного морського фахівця. Визначено основні компоненти комунікативної компетентності та методи навчання, характеризуються фактори готовності курсантів до майбутньої професійної діяльності. Визначено, що іншомовна професійна компетентність майбутніх фахівців майбутніх моряків – це сукупність лексичних, граматичних, соціокультурних і власне конкретно професійних знань, умінь і навичок, необхідних для іншомовного спілкування у різних ситуаціях і сферах, які пов’язані з безпосереднім виконанням професійних завдань та функціональних обов’язків.Посилання
Бородіна, Г. І. (2005). Комунікативно-орієнтоване навчання іноземної мови у немовному ВНЗ. Іноземні мови. № 2., С. 28-30. [Borodina, G. I. (2005). Communicative oriented teaching of foreign language at non-linguistic higher establishment. Foreign Languages. № 2. p. 28-30. [in Ukrainian].
Зайцева, И. В. (2007). К вопросу о формировании иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции у студентов неязыковых специальностей. Развитие иноязычной компетенции студентов университета неязыковых специальностей. Оренбург: Оренбургская электронная библиотека. [Електронний ресурс]. Режим доступа: http://artlib.osu.ru/konf07/30.pdf. [Zaitceva, I. V. (2007). To question of forming foreign language professional communicative competence for students on non-linguistic specialties. Development of foreign language competency for students at university of non-linguistic specialties. Orenburg: Orenburg’s electronic library. [Electronic resource]. Availble at: http://artlib.osu.ru/konf07/30.pdf. [in Russian].
Насонова, Н. А. (2002). Передача інформації в процесі вивчення іноземної мови. Проблеми гуманізму і освіти: зб. матеріалів науково-метод. конф., м. Вінниця, 21-22 травня 2002 р. В 2-х т. Вінниця: Універсум, Т. 2. С. 241-243. [Nasonova, N. А. (2002). Information transferring in the process of learning foreign language. Problems of humanism and education: source book of scientific and methodological conference, Vinnitcya, May 21-22 2002. in 2 volumes. Vinnytcya: Універсум, V. 2. p. 241-243. [in Ukrainian].
Солодовникова, Ю. Ю. (2009). Формирование иноязычной коммуникативной компетенции как условие профессиональной подготовки специалиста социальной работы. Курск, 201 с. [Solodovnykova, Yu.Yu. (2009). Forming foreign language professional communicative competence as a condition of professional preparation of specialists at socialistic work. Kursk, 201 p. [in Russian].
Теляшенко, В. Л. (2003). Професійно орієнтоване навчання студентів іноземної мови в немовному вузі. Теорія та практика державного управління: зб. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т; редкол.: [Г. І. Мостовий та ін.]. Вип. 4. «Актуальні питання навчання іншомовної комунікації у вищих навчальних закладах». Харків: Магістр, С. 78-81. [Telyashenko, V. L. (2003). Professional oriented foreign language study of students at non-linguistic higher establishment. Theory and practice of public administration: compilation of National Academy of Public Administration under president of Ukraine, Kharkiv Region Institute; editorial board: [G. І. Mostovyiand others]. Ed. 4. «Actual Questions of Teaching Forein Language Communication at Higher Educational Establishments». P. 78-81. [in Ukrainian].
Впровадження комунікативного підходу в Херсонській державній морській академії. (2019). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://kma.ks.ua/ob-akademii/komunikativnij-pidkhid. [Implementation of communicative approach at Kherson State Maritime Academy. (2019). [Electronic resource]. Avaible at: http://kma.ks.ua/ob-akademii/komunikativnij-pidkhid. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Yuliya Tymoshchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).