СУТНІСТЬ І СПЕЦИФІКА ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МОРСЬКИХ ФАХІВЦІВУ ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

Автор(и)

  • Yuliya Tymoshchuk Херсонська державна морська академія, м.Херсон, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.4.7

Ключові слова:

іншомовна комунікація, комунікативна компетентність, англійська мова за професійним спрямуванням, комунікативний підхід, фахівець.

Анотація

У статті розглянуто сутність і специфіку іншомовної професійної компетентності майбутніх моряків у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням, а також питання розвитку професійно-комунікативної компетентності у курсантів вищих морських навчальних закладів засобами вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Звертається особлива увага на впровадження комунікативного підходу у вивченні іноземної мови. Крім того автор визначає роль іншомовної комунікативної компетентності у становленні професійного морського фахівця. Визначено основні компоненти комунікативної компетентності та методи навчання, характеризуються фактори готовності курсантів до майбутньої професійної діяльності. Визначено, що іншомовна професійна компетентність майбутніх фахівців майбутніх моряків – це сукупність лексичних, граматичних, соціокультурних і власне конкретно професійних знань, умінь і навичок, необхідних для іншомовного спілкування у різних ситуаціях і сферах, які пов’язані з безпосереднім виконанням професійних завдань та функціональних обов’язків.

Біографія автора

Yuliya Tymoshchuk, Херсонська державна морська академія, м.Херсон

викладач

Посилання

Бородіна, Г. І. (2005). Комунікативно-орієнтоване навчання іноземної мови у немовному ВНЗ. Іноземні мови. № 2., С. 28-30. [Borodina, G. I. (2005). Communicative oriented teaching of foreign language at non-linguistic higher establishment. Foreign Languages. № 2. p. 28-30. [in Ukrainian].

Зайцева, И. В. (2007). К вопросу о формировании иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции у студентов неязыковых специальностей. Развитие иноязычной компетенции студентов университета неязыковых специальностей. Оренбург: Оренбургская электронная библиотека. [Електронний ресурс]. Режим доступа: http://artlib.osu.ru/konf07/30.pdf. [Zaitceva, I. V. (2007). To question of forming foreign language professional communicative competence for students on non-linguistic specialties. Development of foreign language competency for students at university of non-linguistic specialties. Orenburg: Orenburg’s electronic library. [Electronic resource]. Availble at: http://artlib.osu.ru/konf07/30.pdf. [in Russian].

Насонова, Н. А. (2002). Передача інформації в процесі вивчення іноземної мови. Проблеми гуманізму і освіти: зб. матеріалів науково-метод. конф., м. Вінниця, 21-22 травня 2002 р. В 2-х т. Вінниця: Універсум, Т. 2. С. 241-243. [Nasonova, N. А. (2002). Information transferring in the process of learning foreign language. Problems of humanism and education: source book of scientific and methodological conference, Vinnitcya, May 21-22 2002. in 2 volumes. Vinnytcya: Універсум, V. 2. p. 241-243. [in Ukrainian].

Солодовникова, Ю. Ю. (2009). Формирование иноязычной коммуникативной компетенции как условие профессиональной подготовки специалиста социальной работы. Курск, 201 с. [Solodovnykova, Yu.Yu. (2009). Forming foreign language professional communicative competence as a condition of professional preparation of specialists at socialistic work. Kursk, 201 p. [in Russian].

Теляшенко, В. Л. (2003). Професійно орієнтоване навчання студентів іноземної мови в немовному вузі. Теорія та практика державного управління: зб. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т; редкол.: [Г. І. Мостовий та ін.]. Вип. 4. «Актуальні питання навчання іншомовної комунікації у вищих навчальних закладах». Харків: Магістр, С. 78-81. [Telyashenko, V. L. (2003). Professional oriented foreign language study of students at non-linguistic higher establishment. Theory and practice of public administration: compilation of National Academy of Public Administration under president of Ukraine, Kharkiv Region Institute; editorial board: [G. І. Mostovyiand others]. Ed. 4. «Actual Questions of Teaching Forein Language Communication at Higher Educational Establishments». P. 78-81. [in Ukrainian].

Впровадження комунікативного підходу в Херсонській державній морській академії. (2019). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://kma.ks.ua/ob-akademii/komunikativnij-pidkhid. [Implementation of communicative approach at Kherson State Maritime Academy. (2019). [Electronic resource]. Avaible at: http://kma.ks.ua/ob-akademii/komunikativnij-pidkhid. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-30

Як цитувати

Tymoshchuk, Y. (2019). СУТНІСТЬ І СПЕЦИФІКА ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МОРСЬКИХ ФАХІВЦІВУ ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ. Social Work and Education, 6(4), 419–426. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.4.7

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION