ВЗАЄМОДІЯ СПЕЦІАЛІСТІВ У ПРОЦЕСІ НАДАННЯ ПОСЛУГИ З ПАТРОНАТУ

Автор(и)

  • Лариса Пєтушкова аспірантка Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Україна https://orcid.org/0000-0002-9005-2386

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.2.9

Ключові слова:

взаємодія;, ведення випадку;, інтеграція;, міжвідомча взаємодія;, міждисциплінарна взаємодія;, партнерство;, послуга з патронату.

Анотація

У статті аналізуються наукові дослідження щодо взаємодії спеціалістів у процесі соціального захисту, соціальної роботи та надання соціальних послуг. Розглянуто підходи науковців до визначення понять «міжвідомча», «міждисциплінарна» взаємодія, окреслено відмінності міжвідомчої та міждисциплінарної взаємодії спеціалістів територіальних громад, виокремлено функції міжвідомчої взаємодії у сфері розв'язання соціальних проблем у межах територіальної громади. Представлено законодавчі акти, що регламентують цю взаємодію, визначено спеціалістів міждисциплінарної команди. Зафіксовано важливість міждисциплінарної взаємодії у процесі ведення випадку та реалізації завдань соціального супроводу вразливих сімей, важливість інтерактивного командного підходу під час надання інтегрованих соціальних послуг. Представлено такі етапи надання послуги з патронату як виявлення сімей з дітьми, які потребують послуги з патронату; прийняття рішення про переміщення дитини в сім’ю патронатного вихователя; відкриття випадку; розроблення плану та надання послуг відповідно до визначених потреб; моніторинг виконання індивідуального плану; підготовка дитини до переміщення; переміщення дитини із сім’ї патронатного вихователя; завершення випадку; оцінка якості надання послуг; підтримка сім'ї з дитиною. Описано особливості міжвідомчої та міждисциплінарної взаємодії спеціалістів на різних етапах у процесі ведення випадку сім’ї, дитина якої переміщена під патронат. Визначено координаторів міждисциплінарної взаємодії відповідно до окресленої мети у процесі ведення випадку, роль патронатного вихователя як члена міждисциплінарної команди. Представлено особливості програми навчання членів міждисциплінарної команди щодо партнерства, взаємодії та прийняття рішень в найкращих інтересах дитини в процесі надання послуги з патронату, результати опитування учасників тренінгу. Окреслено важливістьі співпраці спеціалістів у процесі надання послуги з патронату в громаді та підготовки їх до цієї командної взаємодії.

Посилання

Безпалько, О. В., Звєрєва, І. Д., Кияниця, З. П., Кузьмінський, В. О. та ін (2007). Інтегровані соціальні служби: теорія, практика, інновації: навч.-метод. комплекс. [Bezpalko, O. V., Zvereva, I. D., Kiyanitsa, Z. P., Kuzminsky. V. O. etc. (2007). Integrated social services: theory, practice, innovation: teaching method. complex [in Ukrainian].

Кальченко, Л. В. (2018). Міжвідомчі бар’єри в вирішенні проблеми соціального сирітства та шляхи їх подолання в територіальній громаді міста. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2 (43), 52-56. [Kalchenko, L. V. (2018). Interdepartmental barriers in solving the problem of social orphanhood and ways to overcome them in the territorial community of the city. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social work". 2 (43), 52-56 [in Ukrainian].

Кальченко, Л. (2018). Соціальне сирітство та його превенція в територіальній громаді міста: міжвідомча взаємодія суб’єктів громади. Освіта та педагогічна наука. 1 (168), 53-65. [Kalchenko, L. (2018). Social orphanhood and its prevention in the territorial community of the city: interdepartmental interaction of community actors. Education and pedagogical science. 1 (168), 53-65 [in Ukrainian].

Кияниця, З. П., & Петрочко, Ж. В. (2017). Соцiальна робота з вразливими сiм’ями та дiтьми: пос. у 2-х ч.; Ч. 1. Сучаснi орiєнтири та ключовi технологiї.

[Kiyanitsa, Z. P., & Petrochko, Zh. V. (2017). Social work with vulnerable families and children: pos. at 2 o'clock; Part 1. Modern landmarks and key technologies [in Ukrainian].

Лютий, В., & Павлик, O. (2020). Критерії оцінювання якості послуги патронату над дитиною. Social Work and Education, 7(3), 263-278. [Liutyi, V., & Pavlyk, O. (2020). Criteria for quality assessment of the service “patronage over a child”. Social Work and Education, 7(3), 263-278.

Лях, Т., Спіріна, Т., Рогожинська, В. (2020), Принципи міждисциплінарної взаємодії у соціальній роботі. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 27, том 3, 224-228 [Lyakh, T., Spirina, T., Rogozhynska, V. (2020). Principles of interdisciplinary interaction in social work. Current issues of the humanities. Vip 27, Volume 3, 224-228 [in Ukrainian].

Постанова Кабінету Міністрів «Деякі питання здійснення патронату над дитиною» (2017). [Resolution of the Cabinet of Ministers “Some issues of child custody’ (2017). [in Ukrainian].

Протасова, Т. Н. (2004), Межведомственное взаимодействие учреждений социальной сферы в решении проблем сиротства на территории (автореф. дис. канд. соц. наук). Кемерововский государственный университет. [Protasova, T. N. (2004). Interdepartmental interaction of institutions of the social sphere in the decision of problems of orphanhood in the territory (Author's dissertation of the candidate of social sciences). Kemerovo state university [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-06

Як цитувати

Пєтушкова, Л. (2021). ВЗАЄМОДІЯ СПЕЦІАЛІСТІВ У ПРОЦЕСІ НАДАННЯ ПОСЛУГИ З ПАТРОНАТУ. Social Work and Education, 8(2), 244–259. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.2.9

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK