ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНКЛЮЗИВНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЦЕНТРІ СОЦІАЛЬНО-ОСВІТНЬОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОГО РЕАБІЛІТАЦІЙНО-СОЦІАЛЬНОГО ТУРИЗМУ «БЕЗ БАР’ЄРІВ»
Ключові слова:
інклюзивна освіта, особи з особливими освітніми потребами, соціальний працівник, професійна підготовка соціальних працівниківАнотація
Висвітлено основні проблеми навчання, виховання та соціалізації студентів з особливими освітніми потребами. Здійснено аналіз розвитку інклюзивної освіти на прикладі діяльності Центру соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів» Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Доведено, що студенти з особливими освітніми потребами УДПУ імені Павла Тичини беруть активну участь у житті факультету та університету. Підкреслено важливість системи супроводу навчання та виховання студентів з особливими освітніми потребами, що охоплює та враховує основні чинники, які викликають труднощі у такої категорії майбутніх фахівців в отриманні освітніх послуг.Посилання
Алёхина, C., Алексеева, М., Агафонова, Е. (2011). Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании. Психологическая наука и образование. Вип. (1), С. 83–92. [Alyohina, C. (2011). Readiness of teachers as the main factor of success of the inclusive process in education. Psychological science and education, Vol. 1, pp. 31–54. (in Ukrainian)].
Бовкуш,К. (2015). Готовність педагога до інклюзивної освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Вип.4 (48), С. 3–9 [Bovkush, K. P. (2015). Teacher's readiness for inclusive education. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, Vol. 4 (48), pp. 3-9 (in Ukrainian)].
Закон України «Про вищу освіту» (2014 рік) URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [Law of Ukraine «About Higher Education» (2014) URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian)].
Закон України «Про освіту» (05.09.2017 року) URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [Law of Ukraine «About Education» (2017) URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (in Ukrainian)].
Караман, О. (2020) Розвиток інклюзивної освіти на засадах партнерства з батьками. Історія та філософія освіти в незалежній Україні: здобутки і стратегії: зб. тез Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю. С. 77-80. URL: http://undip.org.ua/upload/iblock/753/istoriya-ta-filosofiya-osvity-v-nezalezhniy-ukrayini-zdobutky-i-strategiyi.pdf [Karaman, O. (2020) Development of inclusive education on the basis of partnership with parents. History and philosophy of education in independent Ukraine: achievements and strategies: a collection of abstracts of the All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation, рр. 77-80. http://undip.org.ua/upload/iblock/753/istoriya-ta-filosofiya-osvity-v-nezalezhniy-ukrayini-zdobutky-i-strategiyi.pdf. (in Ukrainian)].
Коляда, Н. (2019). Соціально-економічні засади підтримки людей з інвалідністю крізь призму професійної реабілітації. Економічні горизонти. Вип. 1 (8). С. 44–52 [Kolyada N. (2019). Socio-economic principles of supporting people with disabilities through the prism of vocational rehabilitation. Economic horizons, Vol.. 1 (8). рр. 44–52. (in Ukrainian)].
Кравченко, О. (2017). Соціальна реабілітація осіб з інвалідністю: погляд у минуле та перспективи сьогодення. European humanities studies: State and Society. № 2. С. 130–142. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/7045/1/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9E.%D0%9E._%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf [Kravchenko, O. (2017). Social rehabilitation of people with disabilities: a look into the past and perspectives of the present. European humanities studies: State and Society. , Vol. 2. pp. 130–142. (in Ukrainian)].
Педорич , А. (2018). До питання готовності педагогів до інклюзивної освіти. Освітологія, (7), 101–107. URL: https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.101107 [Pedorіch, A. (2018). On the issue of teachers' readiness for inclusive education. Education, Vol. (7), pp. 101–107. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.101107 (in Ukrainian)].
Пивоварова, Г. (2016) Проблема психологічної готовності вчителів до роботи з інклюзивними дітьми. Система надання освіти дітям з особливими потребами в умовах сучасного навчального закладу: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. С. 103–104 [Pyvovarova, H. (2016). The problem of psychological readiness of teachers to work with inclusive children. The system of providing education to children with special needs in a modern educational institution: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference. pp. 103–104. (in Ukrainian)].
Слозанська, Г. (2017) Зарубіжний досвід організації процесу професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науково-методичний журнал. № 1-2. С. 138-144. URL: http://npo.kubg.edu.ua/article/download/182077/181989 [Slozanska H. (2017). Foreign experience in organizing the process of professional training of future social workers. Continuing professional education: theory and practice: scientific and methodical journal. Vol. 1-2. рр. 138-144. http://npo.kubg.edu.ua/article/download/182077/181989. (in Ukrainian)].
Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів» URL: https://fspo.udpu.edu.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%b0/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%be-%d0%b4%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b4%d0%bd%d1%96-%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%80%d0%b8-2/%d0%bf%d1%80%d0%be-%d0%bd%d0%b0%d1%81%d1%81/ [Center for Social and Educational Integration and Inclusive Rehabilitation and Social Tourism «Without Barriers» https://fspo.udpu.edu.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%b0/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%be-%d0%b4%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b4%d0%bd%d1%96-%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%80%d0%b8-2/%d0%bf%d1%80%d0%be-%d0%bd%d0%b0%d1%81%d1%81/ (in Ukrainian)].
Юхимець, І., Савчук, Л. (2012). Підготовка педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчання. Вісник науково-дослідницької лабораторії інклюзивної освіти. (3), С. 69-70 [Yukhymets, I. & Savchuk, L. (2012) Preparation of teachers for work in the conditions of inclusive education. Bulletin of the Research Laboratory of Inclusive Education, Vol. 3, pp.69-70. (in Ukrainian)].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).