ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНКЛЮЗИВНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЦЕНТРІ СОЦІАЛЬНО-ОСВІТНЬОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОГО РЕАБІЛІТАЦІЙНО-СОЦІАЛЬНОГО ТУРИЗМУ «БЕЗ БАР’ЄРІВ»

Автор(и)

  • Альона Таран аспірантка, кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, , Україна https://orcid.org/0000-0002-2664-0335

Ключові слова:

інклюзивна освіта, особи з особливими освітніми потребами, соціальний працівник, професійна підготовка соціальних працівників

Анотація

Висвітлено основні проблеми навчання, виховання та соціалізації студентів з особливими освітніми потребами. Здійснено аналіз розвитку інклюзивної освіти на прикладі діяльності Центру соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів» Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Доведено, що студенти з особливими освітніми потребами УДПУ імені Павла Тичини беруть активну участь у житті факультету та університету. Підкреслено важливість системи супроводу навчання та виховання студентів з особливими освітніми потребами, що охоплює та враховує основні чинники, які викликають труднощі у такої категорії майбутніх фахівців в отриманні освітніх послуг.

Посилання

Алёхина, C., Алексеева, М., Агафонова, Е. (2011). Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании. Психологическая наука и образование. Вип. (1), С. 83–92. [Alyohina, C. (2011). Readiness of teachers as the main factor of success of the inclusive process in education. Psychological science and education, Vol. 1, pp. 31–54. (in Ukrainian)].

Бовкуш,К. (2015). Готовність педагога до інклюзивної освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Вип.4 (48), С. 3–9 [Bovkush, K. P. (2015). Teacher's readiness for inclusive education. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, Vol. 4 (48), pp. 3-9 (in Ukrainian)].

Закон України «Про вищу освіту» (2014 рік) URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [Law of Ukraine «About Higher Education» (2014) URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian)].

Закон України «Про освіту» (05.09.2017 року) URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [Law of Ukraine «About Education» (2017) URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (in Ukrainian)].

Караман, О. (2020) Розвиток інклюзивної освіти на засадах партнерства з батьками. Історія та філософія освіти в незалежній Україні: здобутки і стратегії: зб. тез Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю. С. 77-80. URL: http://undip.org.ua/upload/iblock/753/istoriya-ta-filosofiya-osvity-v-nezalezhniy-ukrayini-zdobutky-i-strategiyi.pdf [Karaman, O. (2020) Development of inclusive education on the basis of partnership with parents. History and philosophy of education in independent Ukraine: achievements and strategies: a collection of abstracts of the All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation, рр. 77-80. http://undip.org.ua/upload/iblock/753/istoriya-ta-filosofiya-osvity-v-nezalezhniy-ukrayini-zdobutky-i-strategiyi.pdf. (in Ukrainian)].

Коляда, Н. (2019). Соціально-економічні засади підтримки людей з інвалідністю крізь призму професійної реабілітації. Економічні горизонти. Вип. 1 (8). С. 44–52 [Kolyada N. (2019). Socio-economic principles of supporting people with disabilities through the prism of vocational rehabilitation. Economic horizons, Vol.. 1 (8). рр. 44–52. (in Ukrainian)].

Кравченко, О. (2017). Соціальна реабілітація осіб з інвалідністю: погляд у минуле та перспективи сьогодення. European humanities studies: State and Society. № 2. С. 130–142. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/7045/1/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9E.%D0%9E._%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf [Kravchenko, O. (2017). Social rehabilitation of people with disabilities: a look into the past and perspectives of the present. European humanities studies: State and Society. , Vol. 2. pp. 130–142. (in Ukrainian)].

Педорич , А. (2018). До питання готовності педагогів до інклюзивної освіти. Освітологія, (7), 101–107. URL: https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.101107 [Pedorіch, A. (2018). On the issue of teachers' readiness for inclusive education. Education, Vol. (7), pp. 101–107. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2018.7.101107 (in Ukrainian)].

Пивоварова, Г. (2016) Проблема психологічної готовності вчителів до роботи з інклюзивними дітьми. Система надання освіти дітям з особливими потребами в умовах сучасного навчального закладу: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. С. 103–104 [Pyvovarova, H. (2016). The problem of psychological readiness of teachers to work with inclusive children. The system of providing education to children with special needs in a modern educational institution: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference. pp. 103–104. (in Ukrainian)].

Слозанська, Г. (2017) Зарубіжний досвід організації процесу професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науково-методичний журнал. № 1-2. С. 138-144. URL: http://npo.kubg.edu.ua/article/download/182077/181989 [Slozanska H. (2017). Foreign experience in organizing the process of professional training of future social workers. Continuing professional education: theory and practice: scientific and methodical journal. Vol. 1-2. рр. 138-144. http://npo.kubg.edu.ua/article/download/182077/181989. (in Ukrainian)].

Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів» URL: https://fspo.udpu.edu.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%b0/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%be-%d0%b4%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b4%d0%bd%d1%96-%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%80%d0%b8-2/%d0%bf%d1%80%d0%be-%d0%bd%d0%b0%d1%81%d1%81/ [Center for Social and Educational Integration and Inclusive Rehabilitation and Social Tourism «Without Barriers» https://fspo.udpu.edu.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%b0/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%be-%d0%b4%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b4%d0%bd%d1%96-%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%80%d0%b8-2/%d0%bf%d1%80%d0%be-%d0%bd%d0%b0%d1%81%d1%81/ (in Ukrainian)].

Юхимець, І., Савчук, Л. (2012). Підготовка педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчання. Вісник науково-дослідницької лабораторії інклюзивної освіти. (3), С. 69-70 [Yukhymets, I. & Savchuk, L. (2012) Preparation of teachers for work in the conditions of inclusive education. Bulletin of the Research Laboratory of Inclusive Education, Vol. 3, pp.69-70. (in Ukrainian)].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-30

Як цитувати

Таран, А. . (2021). ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНКЛЮЗИВНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЦЕНТРІ СОЦІАЛЬНО-ОСВІТНЬОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОГО РЕАБІЛІТАЦІЙНО-СОЦІАЛЬНОГО ТУРИЗМУ «БЕЗ БАР’ЄРІВ». Social Work and Education, 8(2), 290–300. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/239493

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK