ТОЛЕРАНТНІСТЬ ЯК ОСОБИСТІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА В УМОВАХ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Vira Polishchuk Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка м. Тернопіль,, Україна https://orcid.org/0000-0002-4119-4329
  • Halyna Leshchuk Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль,, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.8.

Ключові слова:

толерантність, терпимість, взаєморозуміння, особистісна характеристика, інклюзивна освіта.

Анотація

У статті здійснено змістовий аналіз поняття «толерантність» у контексті суспільної необхідності впровадження інклюзивної освіти. Розкрито сутнісну характеристику толерантності як риси особистості. Обґрунтовано відмінність між поняттями «толерантність», «терпимість», «невтручання». Виокремлено рівні толерантності: цивілізаційний (толерантність до різних культур та цивілізацій); міжнародний (співпраця, мирне співіснування держав); етнічний (терпимість до іншого способу життя, чужих звичаїв, традицій, думок, ідей тощо); соціальний (партнерство між різними соціальними групами суспільства); індивідуальний (толерантність до іншої людини). Схарактеризовано різні аспекти розуміння толерантності: соціальний, еволюційно-біологічний, етичний, політичний, психолого-педагогічний.

Біографії авторів

Vira Polishchuk, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка м. Тернопіль,

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи

Halyna Leshchuk, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль,

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи,

Посилання

Брокгауз и Ефрон (2004). Retrieved from: энциклопедия: в 86 томах с иллюстрациями и дополнительными материалами. эл. опт. диск (DVD-ROM). [Brokgauz i Efron, (2004). Retrieved from: encyclopedia: in 86 volumes with illustrations and additional materials. el. opt. disk (DVD-ROM). [in Russian].

Гершунский, Б. С. (2002). Толерантность в системе ценностно-целевых приоритетов образования (философский аспект). Педагогика. 7. 3-12. [Hershunskii, B. S. (2002). Tolerance in the system of value-targeted priorities of education (philosophical aspect). Pedagogika. 7. 3-12. [in Russian].

Левченко, К.Б. (Ред.), (2012). Захист прав людини: навчально-виховна діяльність ВНЗ. Харків: Видавництво «Права людини». [Levchenko, K.B. (Red.), (2012). Human rights protection: educational activities of universities. Kharkiv: Human Rights Publishing House. [in Ukrainian].

Рожков, М.И. (2003). Воспитание толерантности у школьников. Ярославль : Академия развития. [Rozhkov, M.I. (2003). Education of tolerance in schoolchildren. Yaroslavl: Academy of Development. [in Russian].

Ярмощук, І. (2009). Інклюзивне навчання в системі освіти. Київ: Шлях освіти. [Yarmoshchuk, I. (2009). Inclusive education in the education system. Kyiv: The Way of Education. [in Ukrainian].

Declaration of Principles on Tolerance, (1995). (Adopted and proclaimed by Member States of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Paris, France, 16 November 1995). UNESCO.

Destutt de Tracy, A.L.C. (2018). Éléments d'idéologie. Wentworth Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Polishchuk, V., & Leshchuk, H. (2020). ТОЛЕРАНТНІСТЬ ЯК ОСОБИСТІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА В УМОВАХ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ. Social Work and Education, 7(3), 338–346. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.8.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION