ТЕХНОЛОГІЇ ПОКРАЩЕННЯ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ В СФЕРІ ЗАЙНЯТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.2.

Ключові слова:

держава, соціальні послуги, інформаційні технології, соціальні технології, соціальний супровід, зайнятість, безробіття, профілювання клієнтів.

Анотація

У статті висвітлено особливості формування ринку праці в умовах нових соціально-демографічних, суспільно-політичних та економічних процесах, що відбуваються в Україні. Окреслено проблеми його адаптації до сучасних умов, на основі чого визначено мету дослідження, яка полягає у виявленні технологій покращення надання соціальних послуг та управління процесом зайнятості населення. Для реалізації поставленої мети застосовувалися логічний і табличний метод, метод синтезу та системного аналізу. Проаналізовано актуальні показники зайнятості і безробіття населення України. Проведено аналіз діяльності Державної служби зайнятості та визначено системні проблеми її функціонування. Виділено дві групи технологій покращення надання послуг у сфері зайнятості: інформаційні (Єдина інформаційно-аналітична система) та соціальні (профілювання клієнтів; соціальний супровід за підходом кейс-менеджменту; розвиток системи соціального партнерства; регулярне інформування населення та роботодавців про ситуацію на ринку праці; організація громадських робіт; організація тимчасового працевлаштування неповнолітніх громадян у віці від 15 до 18 років). Охарактеризовано особливості застосування складових елементів зазначених груп у Державній службі зайнятості населення України та визначено соціальний ефект від їх впровадження. Сформовано класифікацію профільних груп та опис профілю. Запропоновано напрями покращення якості надання соціальних послуг з метою підвищення зайнятості населення. Зазначено, що інформаційні та соціальні технології в роботі з безробітними становлять цілісну систему, компоненти якої доповнюють один одного, і для найбільш оптимального вирішення проблеми безробіття населення України рекомендується їх комплексне і цілеспрямоване використання. Визначено перспективи подальших наукових пошуків у сфері зайнятості.

Біографії авторів

Viktor Kuzmin, Національний Університет «Запорізька політехніка»

кандидат соціологічних наук, доцент, учений секретар університету, доцент кафедри соціальної роботи та психології,

Anastasiia Turgenieva, Бердянський державний педагогічний університет,

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти,

Iryna Demchenko, Національний університет біоресурсів і природокористування України,

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи та реабілітації,

Посилання

Волгіна, О., Гусак, Н. (2017). Профілювання та кейс-менеджмент в сфері зайнятості населення : методичний посібник. Київ: Ваіте. 72 с. [Volgina, O. & Gusak, N. (2017). Profiling and case management in the field of employment: a guide. Kyiv: Vaite. 72 p. [in Ukrainian].

Гришко, О. П. (2017). Модернізація інформаційного забезпечення сфери зайнятості населення: проблеми та перспективи. Організаційно-управлінські та психологічні аспекти сучасного ринку праці України: матеріали VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 27 листопада 2017 р., м. Київ. Зб. наук. пр. С. 276-282. [Grishko, O.P. (2017). Modernization of information support in the field of employment: problems and prospects. Organizational-managerial and psychological aspects of the modern labor market of Ukraine: materials of the VI All-Ukrainian scientific-practical conference, November 27, 2017, Kyiv. P. 276-282 [in Ukrainian].

Джинчарадзе, Н. Г., Савченко, Н. В., Балашова, Н. В. (2018). Кейс-менеджмент як інструмент працевлаштування. Київ : ІПК ДСЗУ. 18 с. [Dzhincharadze, N.G., Savchenko, N.V. & Balashova, N.V. (2018). Case management as a tool for employment. Kyiv: IPK DSZU. 18 p. [in Ukrainian].

Іванченко, А. В. (2015). Формування та розвиток механізмів державного регулювання зайнятості населення в Україні : дис. ... канд. наук з держ. упр. Сеціальність: 25.00.02. Класич. приват. ун-т. Запоріжжя. 201 с. [Ivanchenko, A.V. (2015). Formation and development of mechanisms of state regulation of employment in Ukraine: dis. ... cand. sciences of the state. management. Specialty: 25.00.02. Classic. private un-t. Zaporizhzhia. 201 p. [in Ukrainian].

Ільїч, Л. М., Якимова, Н. С. (2015). Сучасні технології профілювання безробітного населення та можливості їхнього застосування в Україні. Економiка та держава, № 8, С. 82-86. [Ilyich, L.M. & Yakimova, N.S. (2015). Modern technologies of profiling of the unemployed population and possibilities of their application in Ukraine. Economy and State, 8, P. 82-86 [in Ukrainian].

Карпенко, О. В. (2016). Механізми формування та реалізації сервісно-орієнтованої державної політики в Україні : дис. ... д-ра наук з держ. упр. cпеціальність: 25.00.02. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Київ. 466 с. [Karpenko, О.V. (2016). Mechanisms of formation and realization of service-oriented state policy in Ukraine: dis. ... dr. of science from the state. management. Specialty: 25.00.02. Nat. acad. state упр. under the President of Ukraine. Kiev. 466 p. [in Ukrainian].

Офіційний сайт Державної служби зайнятості України [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.dcz.gov.ua/. [Official site of the State Employment Service of Ukraine [Electronic resource]. Mode of access: https://www.dcz.gov.ua/ [in Ukrainian].

Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/. [Official site of the State Statistics Service of Ukraine [Electronic resource]. Mode of access: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].

Савченко, Н. В. (2018). Инновационные технологии сервисной деятельности государственной службы занятости Украины. Публичное управление, № 5, С. 17-24. [Savchenko, N.V. (2018). Innovative technologies of service activity of the state employment service of Ukraine. Public Administration, 5, P. 17-24 [in Russian].

Савченко, Н. В. (2020). Механізми формування та реалізації сервісно-орієнтованої державної політики у сфері зайнятості населення в Україні: дис… д-ра наук з держ. упр. cпеціальність: 25.00.02. Національний університет цивільного захисту України. Харків. 495 с. [Savchenko, N.V. (2020). Mechanisms of formation and implementation of service-oriented state policy in the field of employment in Ukraine: dis. ... dr. of science from the state management. Specialty: 25.00.02. National University of Civil Defense of Ukraine. Kharkiv. 495 p. [in Ukrainian].

Сташенко, Е. П. (2010). Новые информационные технологии как фактор повышения качества социальных услуг на рынке труда Украины. Уровень жизни населения регионов России, № 12, С. 31-34. [Stashenko, E.P. (2010). New information technologies as a factor in improving the quality of social services in the labor market of Ukraine. The standard of living of the population of the regions of Russia, 12, P. 31-34 [in Russian].

Autor David H., Dorn D. (2013). The Growth of Low Skill Service Jobs and the Polarization of the U. S. Labor Market. American Economic Review, № 5 (103), P. 1553-1597.

The Future of Jobs. Report, World Economic Forum, January 2016. [Electronic resource]. Access mode: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Kuzmin, V., Turgenieva, A., & Demchenko, I. (2020). ТЕХНОЛОГІЇ ПОКРАЩЕННЯ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ В СФЕРІ ЗАЙНЯТОСТІ. Social Work and Education, 7(4), 418–435. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.2.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK