Центр соціальних ініціатив і волонтерства як вагомий чинник формування соціальної відповідальності майбутніх фахівців

Автор(и)

  • Віра Поліщук Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0002-4119-4329

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.3.5

Ключові слова:

студент, фахівець соціальної сфери, соціальна відповідальність, соціальна підтримка, центр соціальних ініціатив і волонтерства

Анотація

Актуальність використання потенційних можливостей впливу центрів і клубів соціальних ініціатив і волонтерства на формування соціальної відповідальності у майбутніх фахівців соціальної сфери зумовлюється низкою чинників: важливістю і необхідністю професійної підготовки фахівців до діяльності в особливо складних умовах, які постали в перед Україною в цілому і соціальною сферою, зокрема; ускладненням завдань соціальної роботи, зростанням чисельності клієнтів, що потребують соціальної підтримки і допомоги та зростанням ролі особисті фахівця соціальної сфери у виконанні професійних функцій і завдань на мікро-, мезо- і макрорівнях соціальної практики. Мета статті полягає в аналізі змісту і форм роботи центру соціальних ініціатив і волонтерства як вагомого чинника формування соціальної відповідальності майбутніх фахівців соціальної сфери та розкритті практичної площини реалізації цього завдання у Тернопільському національному педагогічному університету імені Володимира Гнатюка. Методи дослідження: аналіз досвіду роботи центру соціальних ініціатив і волонтерства з метою систематизації теоретичних і практичних аспектів залучення студентів до розробки і реалізації соціальних проектів та волонтерської діяльності.

Біографія автора

Віра Поліщук, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль

доктор педагогічних наук, професор, кафедра соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності

Посилання

Вайнілович, Н. (2015). Волонтерський рух у сучасному українському суспільстві: мотиваційний аспект. Методологія, теорія і практика соціологічного аналізу сучасного суспільства, 2, 407–410. [Vainilovych, N. (2015). Volunteer movement in modern Ukrainian society: motivational aspect. Methodology, theory and practice of sociological analysis of modern society, 2, 407–410. [in Ukrainian].

Вієвська, М. (2015). Соціальна відповідальність сучасного фахівця як підґрунтя його продуктивної професійної діяльності. Наука і освіта, 9, 19–24. [Viievska, M. (2015). Social responsibility of a modern specialist as the basis of his productive professional activity. Science and education, 9, 19–24. [in Ukrainian].

Добровіцька, О. (2019). Волонтерство в інклюзивному середовищі як педагогічна умова підготовки до професійної діяльності соціальних працівників. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота», 1 (44), 59–61. [Dobrovitska, O. (2019). Volunteering in an inclusive environment as a pedagogical condition for preparation for the professional activities of social workers. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work», 1 (44), 59–61. [in Ukrainian].

Семигіна, Т. В. (2018). Розвиток власних теорій соціальної роботи: глобальні тенденції. Розвивальний потенціал сучасної соціальної роботи: методологія та технології, 90–194. [Semyhina, T.V. (2018). Development of own theories of social work: global trends. Developmental potential of modern social work: methodology and technologies, 90–194. [in Ukrainian].

Піговський, M. (2018). Cоціальна відповідальність фахівця соціальної сфери як вагомий чинник результативності його професійної діяльності. Social Work and Education, Vol. 5 (4), 56–65. [Pihovskyi, M. (2018). Social responsibility of a specialist in the social sphere as a significant factor in the effectiveness of his professional activity. Social Work and Education, 5, 4, 56–65. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-08

Як цитувати

Поліщук, В. (2022). Центр соціальних ініціатив і волонтерства як вагомий чинник формування соціальної відповідальності майбутніх фахівців. Social Work and Education, 9(3), 383–391. https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.3.5

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK