ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ЗІ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ: РЕАЛІЗАЦІЯ «ІНТЕГРОВАНОГО СОЦІАЛЬНО-МИСТЕЦЬКОГО КУРСУ «MY WORLD» В МЕЖАХ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПЛАТФОРМИ EDWEY

Автор(и)

  • Тетяна СУМЕНКО «Харківський міський центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Промінь»,Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-2485-5989

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.5

Ключові слова:

соціальна компетентність, діти зі складними порушеннями розвитку, складні порушення розвитку, освітні платформи, курси підвищення кваліфікації, «Інтегрований соціально-мистецький курс “My world”»

Анотація

Cтаття присвячена темі формування соціальної компетентності дітей зі складними порушеннями розвитку (РАС, РДУГ, ДЦП, інтелектуальна недостатність, синдром Дауна, дитяча шизофренія) та підвищенню рівня професійної, інклюзивної компетентності фахівців, соціальних вихователів реабілітаційних центрів та інших спеціальних установ, що працюють із зазначеною категорією підопічних. Висвітлено ряд законодавчих документів щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, означено безкоштовні українські навчальні платформи для представників освітянського кола (EdWey, EdEra, Prometheus, WiseCow, Українська команда Google, EduHub, Сoursera, ПостНаука). На основі аналізу навчального контенту із зазначених освітніх платформ представлено основні напрями, тематику навчальних програм курсів підвищення кваліфікації, що розкривають аспекти інклюзивної практики, особливості інклюзивного навчання, практико-орієнтовані підходи у роботі з дітьми з порушеннями розвитку, у тому числі в умовах воєнного часу. Висвітлено навчальні курси для батьків та представників дітей з особливостями розвитку, що сприяють підвищенню інклюзивної компетентності, розкривають можливості для розширення корекційно-значущих знань, умінь, навичок необхідних для коректної та ефективної діяльності з дітьми з особливостями розвитку. Окреслено дефіцит курсів підвищення кваліфікації для соціальних працівників та фахівців, що працюють із дітьми зі складними порушеннями розвитку. Розкрито зміст авторського «Інтегрованого соціально-мистецького курсу “My world” для дітей зі складними порушеннями розвитку» як можливості підвищення кваліфікації педагогічних та соціальних працівників в межах Національної платформи Edwey, висвітлені результати навчання слухачів / чок за період навчання.

Біографія автора

Тетяна СУМЕНКО, «Харківський міський центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Промінь»,Україна

аспірантка Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія Харківської обласної ради

Посилання

Про освіту» : Закон України від 05.09.2017 р. [On education: Law of Ukraine dated September 5, 2017]. [in Ukrainian]. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/ show/2145-19# Text

НАВЧАТИ Й НАВЧАТИСЯ. Як і куди зростати українському вчительству? (б. д.). [TEACH AND LEARN. How and where should Ukrainian teachers grow? (b. d.)]. [in Ukrainian]. edcamp. URL: https://www.edcamp.org.ua/teachandlearn

Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, Постанова Кабінету Міністрів України № 800 (2019) (Україна). [Some issues of improving the qualifications of teaching and research-pedagogical workers, Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 800 (2019)]. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/plqaj (дата звернення/access date: 18.11.2023).

Інклюзивна освіта: теорія та практика організації інклюзивного і недискримінаційного середовища в закладах освіти у воєнні та повоєнні часи | EdWay. Головна. [Inclusive education: theory and practice of organizing an inclusive and non-

discriminatory environment in educational institutions in war and post-war times | EdWay.

Main]. [in Ukrainian]. URL: https://edway.in.ua/uk/mpk/709/detail/ (дата звернення/access date: 18.11.2023).

Вступ до раннього втручання. Увійдіть або зареєструйтесь | EdEra. [Introduction to early intervention. Sign in or register | EdEra]. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/aegml (дата звернення/access date: 11/16/2023).

Вебінар: Рухові активності для дітей із ООП, які можна реалізувати під час перебування в укритті. Освітній проект «На Урок» для вчителів. [Webinar: Movement activities for children with SEN that can be implemented while staying in the shelter. Educational project "On Lesson" for teachers. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/nmhfh (дата звернення/access date: 11/17/2023).

Моя дитина виняткова – тренінг батьківської компетентності | EdWay. Головна. [My child is exceptional - parenting competence training EdWay. Main]. [in Ukrainian]. URL: https://edway.in.ua/uk/mpk/684/detail/ (дата звернення/access date: 11/17/2023).

Робота з дітьми з особливими освітніми потребами: ефективна інклюзія. Освітній проект «На Урок» для вчителів. [Working with children with special educational needs: effective inclusion. Educational project "On Lesson" for teachers]. [in Ukrainian]. URL: https://naurok.com.ua/conference/special (дата звернення/access date: 18.11.2023).

Semrud-Clikeman, M., Glass, K. (2010).The Relation of Humor and Child Development: Social, Adaptive, and Emotional Aspects. Journal of Child Neurology. Vol. 25, no. 10. P. 1248–1260. URL: https://doi.org/10.1177/0883073810373144 (access date: 30.10.2023).

The building blocks of social competence: Contributions of the Consortium of Individual Development / C. Junge et al. Developmental Cognitive Neuroscience. 2020. Vol. 45. P. 100861. (access date: 30.10.2023).

Відгук офіційного опонента кандидата педагогічних наук, доцента Гнідої Тетяни Борисівни на дисертацію Тетяни Олександрівни Гладун «Формування соціальної компетентності у дітей молодшого шкільного віку з аутизмом». Ксерокопія. [ Feedback from the official opponent of the Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor Hnida Tetyana Borysivna on the thesis of Tetyana Oleksandrivna Gladun "Formation of social competence in children of primary school age with autism". Photocopy]. URL: http://surl.li/nmhgd

ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. [FORMATION OF SOCIAL COMPETENCE OF CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES. Education of persons with special needs: ways of development. Education of persons with special needs: ways of development]. [in Ukrainian]. URL: https://spp.org.ua/index.php/journal/article/view/162 (дата звернення/access date: 21.11.2023).

ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. [FORMATION OF SOCIAL COMPETENCE OF PRESCHOOL CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES AS A PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PROBLEM]. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/nmhgq (дата звернення/access date: 21.11.2023).

Beyond Social Skills: Understanding and Supporting Social Competence in Students with LDs - LD@school. LD@school. URL: http://surl.li/nmhhf (access date: 30.10.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-27

Як цитувати

СУМЕНКО, Т. . (2024). ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ЗІ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ: РЕАЛІЗАЦІЯ «ІНТЕГРОВАНОГО СОЦІАЛЬНО-МИСТЕЦЬКОГО КУРСУ «MY WORLD» В МЕЖАХ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПЛАТФОРМИ EDWEY. Social Work and Education, 11(1), 62–74. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.5

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION