Cоціальний захист дітей в діяльності державних організацій на сході Україні
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.3.2Ключові слова:
соціальний захист, об’єднана територіальна громада (ОТГ), органи місцевого самоврядування, центр соціальних служб, соціальні послугиАнотація
Анотація. В статті досліджується функції органів місцевого самоврядування в системі соціального захисту дітей. Найбільшим викликом для влади під час збройного конфлікту є створення надійного середовища для дітей та для тих сімей, які мають складні життєві обставини або опинилися в групі ризику і потребують соціальної допомоги. Як показує зроблений аналіз теоретично-практичного матеріалу і законодавчих актів, підтримка міжнародних стандартів захисту дітей урядом сприяє реформам в Україні, що обумовлює пошук додаткових ресурсів в громадах та за їх межами. Автор визначає поняття «соціальний захист» як сукупність нормативно закріплених гарантій та дій з боку державних органів влади спрямованих на вирівнювання положення громадян не дивлячись на вік з іншими членами суспільства у випадках настання соціальних, політичних та інших видів ризиків. Подана стисла характеристика нормативно-правової бази, яка обумовлює необхідність соціального захисту дітей, а також перелік державних органів, які відповідають за виявлення дитини, що потребує соціального захисту. Автор характеризує групи чинників ризику, яким піддаються діти у мирному житті, та які загострюються в екстремальних ситуаціях. Захист дітей у дослідженні представлений у вигляді кіл, які створюють захисне середовище і які порушуються або набувають фрагментарного прояву в надзвичайних ситуаціях. Необхідними умовами соціального захисту є налагодження та розвиток взаємодії й партнерства між органами місцевого самоврядування, виконавчої влади, закладами соціально-педагогічного спрямування та громадськими організаціями; створення системи соціальних послуг у територіальній громаді, у тому числі для захисту дітей. Особливо це актуально в умовах воєнного конфлікту, який продовжується на Сході України, коли загрози збільшуються у десятки разів, а ресурси, нажаль, мають обмежений характер.Посилання
Візир, В.& Чернета, С. (2017). Соціальний захист дітей. Регіональна стратегія. Дніпропетровська область. Отримано з URL: https://decentralization.gov.ua/pics/upload/227-68182ec10b5b3ca08326d5756636df66.pdf [Vizyr, V, Cherneta, S. (2017). Social protection of children. Regional strategy. Dnipropetrovsk region. Retrieved from https://decentralization.gov.ua/pics/upload/227-68182ec10b5b3ca08326d5756636df66.pdf [in Ukrainian].
Ігнатенко, К. (2020). Органи місцевого самоврядування як суб’єкт системи соціального захисту дітей у територіальній громаді. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Ушинського, випуск 3 (132), Одеса, 41-47 [Ihnatenko, K. (2020). The Local Governments as a Subject of the Child Protection System in the Local Community. Scientific Bulletin of the Ukrainian National Pedagogical University named K. Ushinsky, 3 (132), 41-47. [in Ukrainian].
Кияниця, З.,& Петрочко, Ж. (Ред.). (2017). Соціальна робота із вразливими сім’ями і дітьми. В 2-х ч.; Ч. І. Сучасні орієнтири та ключові технології. К. : ОБНОВА КОМПАНІ. [Kyyanytsya & Petrochko, (2017). Social work with the vulnerable families and children. The modern landmarks and key technologies: manual at 2 part. P. 1. – K.: OBNOVA KOMPANI, 2017. – 256 p. [in Ukrainian].
Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, №2342-IV (2020). URL: https: rada.gov.ua ) [The Low of Ukraine «About maintenance of organizational and legal conditions of social protection of orphans and children deprived of parental care». Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2342-15#Text [in Ukrainian].
Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, №585 (2020). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/585-2020-%D0%BF [Resolution of the cabinet of Ministers of Ukraine «On ensuring social protection of children in difficult life circumstances». Retrieved from On ensuring social protection... | from 01.06.2020 No 585 (rada.gov.ua) [in Ukrainian].
Про місцеве самоврядування в Україні, №280/97-ВР (1997). URL: https: rada.gov.ua ) [The Low of Ukraine «About local self-government in Ukraine» Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/280/97-%D0%B2%D1%80#Text [in Ukrainian].
Про соціальні послуги, №2671-VIII (2019) URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/966-15 [The Law of Ukraine «On Social Services». Retrieved from http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/966-15 [in Ukrainian].
Рыбакова, Л. А., Бабынина, Т. Ф. (2015). Дети группы риска: особенности развития, психологопедагогические технологии работы с детьми группы риска. Казань: Издательство «Бриг» [Rybakova, L. & Babynina, T. (2015). The children at the group of risk: the features of development, psychological and pedagogical technologies for working with the children at the risk. Kazan: Brig Publishing House, 200 p. [in Russian].
Слозанська, Г. (2017). Чому варто спиратися на теорії соціальної роботи під час планування інтервенцій у практиці соціальної роботи в територіальній громаді: критичний аналіз. Збірник наукових праць «Педагогічні науки», №78 том 2, 204-209 [Slozanska, H. (2017). Why it is necessary to rely on the theory of social work when planning interventions in the practice of social work in the local community: a critical analysis. Collection of scientific works «Pedagogical sciences», 78 (2), 204-209. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Катерина Ігнатенко
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).