ЗВ'ЯЗОК МІЖ СТРЕСОРАМИ ТА АКАДЕМІЧНИМИ ДОСЯГНЕННЯМИ СТУДЕНТІВ З ПОСЕРЕДНИЦТВОМ СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ: ОПИТУВАННЯ ГОМАЛЬСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ, ХАЙБЕР-ПАХТУНХВА, ПАКИСТАН
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.25.3.17Ключові слова:
стресори, академічні досягнення, стратегії подоланняАнотація
Це дослідження зосереджено на зв'язку між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання. У дослідженні взяли участь студенти Гомальського університету Дера Ісмаїл Хан (D.I.K). Вибірка з 389 студентів була відібрана методом стратифікованої вибірки. Для збору даних серед студентів було розповсюджено самостійно розроблену анкету. Для аналізу посередництва використовувалися методи регресії та макропроцес Хейса (2015). Результати дослідження показують, що стратегії подолання частково опосередковують зв'язок між стресорами та академічною успішністю студентів.
Посилання
Agolla, J. E., & Ongori, H. (2009). An assessment of academic stress among undergraduate students: The case of University of Botswana.
Alsulami, S., Al Omar, Z., Binnwejim, M. S., Alhamdan, F., Aldrees, A., Al-Bawardi, A., & Alhabeeb, M. (2018). Perception of academic stress among health science preparatory program students in two Saudi universities. Advances in medical education and practice, 9, 159.
Farhan, S., & Khan, I. (2015). Impact of stress, self-esteem and gender factor on students’ academic achievement. International journal on new trends in education and their implications, 6(2), 143-156.
Genc, A. (2017). Coping strategies as mediators in the relationship between test anxiety and academic achievement. psihologija, 50(1), 51-66.
Gustems-Carnicer, J., Calderón, C., & Calderón-Garrido, D. (2019). Stress, coping strategies and academic achievement in teacher education students. European Journal of Teacher Education, 42(3), 375-390.
Hayes, A. F. (2015). An index and test of linear moderated mediation. Multivariate behavioral research, 50(1), 1-22.
Hancock, P. A., Ross, J. M., & Szalma, J. L. (2007). A meta-analysis of performance response under thermal stressors. Human factors, 49(5), 851-877.
Hoferichter, F., Raufelder, D., & Eid, M. (2014). The mediating role of socio‐motivational relationships in the interplay of perceived stress, neuroticism, and test anxiety among adolescent students. Psychology in the Schools, 51(7), 736-752.
Hsieh, P. H., Sullivan, J. R., Sass, D. A., & Guerra, N. S. (2012). Undergraduate engineering students’ beliefs, coping strategies, and academic performance: An evaluation of theoretical models. The Journal of Experimental Education, 80(2), 196-218.
Hussain, A., Kumar, A., & Husain, A. (2008). Academic stress and adjustment among high school students. Journal of the Indian academy of Applied Psychology, 34(9), 70-73.
Jun, W. H., & Jo, M. J. (2016). Factor affecting happiness among nursing students in South Korea. Journal of psychiatric and mental health nursing, 23(6-7), 419-426.
Khan, M. J., Altaf, S., & Kausar, H. (2013). Effect of Perceived Academic Stress on Students' Performance. FWU Journal of Social Sciences, 7(2).
Kumar, S., & Jejurkar, K. (2005). Study of stress level in occupational therapy students during their academic curriculum. The Indian Journal of occupational therapy, 37(1), 5-14.
McCarthy, J. M., & Goffin, R. D. (2005). Selection test anxiety: Exploring tension and fear of failure across the sexes in simulated selection scenarios. International journal of Selection and Assessment, 13(4), 282-295.
MoghimIslam, M., & Hoseini, M. (2013). Impact of stress management training on the girl high school student academic achievement. Procedia-social and behavioral sciences, 89, 22-26.
Najafi, N., Movahed, K., Barzegar, Z., & Samani, S. (2018). Environmental factors affecting students’ stress in the educational environment: A case study of Shiraz schools. International Journal of School Health, 5(2), 1-7.
Omomia, T. A., Omomia, O. A., Chimezie, C. U., & Akinwale, G. (2014). Perceived Impact of Stress on the Academic Achievement of Biology Students in Education District IV, Lagos State. Nigeria. European Journal of Psychological Studies, (3), 85-92.
Osanloo, A., & Grant, C. (2016). Understanding, selecting, and integrating a theoretical framework in dissertation research: Creating the blueprint for your “house”. Administrative issues journal: connecting education, practice, and research, 4(2),
Pascoe, M. C., Hetrick, S. E., & Parker, A. G. (2020). The impact of stress on students in secondary school and higher education. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 104-112.
Wang, M., & Saudino, K. J. (2011). Emotion regulation and stress. Journal of Adult Development, 18(2), 95-103.
Wilks, S. E. (2008). Resilience amid academic stress: The moderating impact of social support among social work students.
Advances in social work, 9(2), 106-125.
Yamane, T. (1967). Statistics: An introductory analysis (No. HA29 Y2 1967).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Faheem Khan; Safia Noor

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Creative Commons «Attribution» 4.0