ЗВ'ЯЗОК МІЖ СТРЕСОРАМИ ТА АКАДЕМІЧНИМИ ДОСЯГНЕННЯМИ СТУДЕНТІВ З ПОСЕРЕДНИЦТВОМ СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ: ОПИТУВАННЯ ГОМАЛЬСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ, ХАЙБЕР-ПАХТУНХВА, ПАКИСТАН

Автор(и)

  • Мухаммад Фахім Хан Регіональний центр професійного розвитку, Дера Ісмаїл, Хан, Хайбер-Пахтунхва, Пакистан
  • Сафія Нур Управління професійного розвитку, Пешавар, Хайбер-Пахтунхва, Пакистан

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.25.3.17

Ключові слова:

стресори, академічні досягнення, стратегії подолання

Анотація

Це дослідження зосереджено на зв'язку між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання. У дослідженні взяли участь студенти Гомальського університету Дера Ісмаїл Хан (D.I.K). Вибірка з 389 студентів була відібрана методом стратифікованої вибірки. Для збору даних серед студентів було розповсюджено самостійно розроблену анкету. Для аналізу посередництва використовувалися методи регресії та макропроцес Хейса (2015). Результати дослідження показують, що стратегії подолання частково опосередковують зв'язок між стресорами та академічною успішністю студентів.

Біографії авторів

Мухаммад Фахім Хан, Регіональний центр професійного розвитку, Дера Ісмаїл, Хан, Хайбер-Пахтунхва

Викладач, Регіональний центр професійного розвитку, Дера Ісмаїл, Хан, Хайбер-Пахтунхва

Сафія Нур, Управління професійного розвитку, Пешавар, Хайбер-Пахтунхва

Додатковий директор, Управління професійного розвитку, Пешавар, Хайбер-Пахтунхва

Посилання

Agolla, J. E., & Ongori, H. (2009). An assessment of academic stress among undergraduate students: The case of University of Botswana.

Alsulami, S., Al Omar, Z., Binnwejim, M. S., Alhamdan, F., Aldrees, A., Al-Bawardi, A., & Alhabeeb, M. (2018). Perception of academic stress among health science preparatory program students in two Saudi universities. Advances in medical education and practice, 9, 159.

Farhan, S., & Khan, I. (2015). Impact of stress, self-esteem and gender factor on students’ academic achievement. International journal on new trends in education and their implications, 6(2), 143-156.

Genc, A. (2017). Coping strategies as mediators in the relationship between test anxiety and academic achievement. psihologija, 50(1), 51-66.

Gustems-Carnicer, J., Calderón, C., & Calderón-Garrido, D. (2019). Stress, coping strategies and academic achievement in teacher education students. European Journal of Teacher Education, 42(3), 375-390.

Hayes, A. F. (2015). An index and test of linear moderated mediation. Multivariate behavioral research, 50(1), 1-22.

Hancock, P. A., Ross, J. M., & Szalma, J. L. (2007). A meta-analysis of performance response under thermal stressors. Human factors, 49(5), 851-877.

Hoferichter, F., Raufelder, D., & Eid, M. (2014). The mediating role of socio‐motivational relationships in the interplay of perceived stress, neuroticism, and test anxiety among adolescent students. Psychology in the Schools, 51(7), 736-752.

Hsieh, P. H., Sullivan, J. R., Sass, D. A., & Guerra, N. S. (2012). Undergraduate engineering students’ beliefs, coping strategies, and academic performance: An evaluation of theoretical models. The Journal of Experimental Education, 80(2), 196-218.

Hussain, A., Kumar, A., & Husain, A. (2008). Academic stress and adjustment among high school students. Journal of the Indian academy of Applied Psychology, 34(9), 70-73.

Jun, W. H., & Jo, M. J. (2016). Factor affecting happiness among nursing students in South Korea. Journal of psychiatric and mental health nursing, 23(6-7), 419-426.

Khan, M. J., Altaf, S., & Kausar, H. (2013). Effect of Perceived Academic Stress on Students' Performance. FWU Journal of Social Sciences, 7(2).

Kumar, S., & Jejurkar, K. (2005). Study of stress level in occupational therapy students during their academic curriculum. The Indian Journal of occupational therapy, 37(1), 5-14.

McCarthy, J. M., & Goffin, R. D. (2005). Selection test anxiety: Exploring tension and fear of failure across the sexes in simulated selection scenarios. International journal of Selection and Assessment, 13(4), 282-295.

MoghimIslam, M., & Hoseini, M. (2013). Impact of stress management training on the girl high school student academic achievement. Procedia-social and behavioral sciences, 89, 22-26.

Najafi, N., Movahed, K., Barzegar, Z., & Samani, S. (2018). Environmental factors affecting students’ stress in the educational environment: A case study of Shiraz schools. International Journal of School Health, 5(2), 1-7.

Omomia, T. A., Omomia, O. A., Chimezie, C. U., & Akinwale, G. (2014). Perceived Impact of Stress on the Academic Achievement of Biology Students in Education District IV, Lagos State. Nigeria. European Journal of Psychological Studies, (3), 85-92.

Osanloo, A., & Grant, C. (2016). Understanding, selecting, and integrating a theoretical framework in dissertation research: Creating the blueprint for your “house”. Administrative issues journal: connecting education, practice, and research, 4(2),

Pascoe, M. C., Hetrick, S. E., & Parker, A. G. (2020). The impact of stress on students in secondary school and higher education. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 104-112.

Wang, M., & Saudino, K. J. (2011). Emotion regulation and stress. Journal of Adult Development, 18(2), 95-103.

Wilks, S. E. (2008). Resilience amid academic stress: The moderating impact of social support among social work students.

Advances in social work, 9(2), 106-125.

Yamane, T. (1967). Statistics: An introductory analysis (No. HA29 Y2 1967).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-02

Як цитувати

Хан, М. Ф., & Нур, С. (2025). ЗВ’ЯЗОК МІЖ СТРЕСОРАМИ ТА АКАДЕМІЧНИМИ ДОСЯГНЕННЯМИ СТУДЕНТІВ З ПОСЕРЕДНИЦТВОМ СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ: ОПИТУВАННЯ ГОМАЛЬСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ, ХАЙБЕР-ПАХТУНХВА, ПАКИСТАН. Social Work and Education, 12(3), 499–507. https://doi.org/10.25128/2520-6230.25.3.17

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION