Обґрунтування впровадження sin-балок в несучу конструкцію напіввагона

Автор(и)

  • С.В. Панченко Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7626-9933
  • О.В. Фомін Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ , Україна https://orcid.org/0000-0003-2387-9946
  • Г.Л. Ватуля Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків , Україна https://orcid.org/0000-0002-3823-7201
  • А.О. Ловська Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-8604-1764
  • М.В. Павлюченков Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-0542-7284
  • А.В. Рибін Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-4430-8018

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.42.2021.240690

Ключові слова:

транспортна механіка, напіввагон, несуча конструкція, SIN-балка, міцність рами, динамічна навантаженість

Анотація

Проведено наукове обґрунтування впровадження SIN-балок в несучу конструкцію універсального напіввагона. Дослідження проведені стосовно напіввагона моделі 12-757 побудови ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». Використання
SIN-балок в якості основних несучих елементів рами сприяє зменшенню її маси на 6% у порівнянні з рамою вагона-прототипу. Здійснено розрахунок на міцність рами напіввагона з SIN-балками в якості несучих елементів. При цьому використано програмний комплекс SolidWorks Simulation, який реалізує метод скінчених елементів. В якості скінчених елементів застосовані просторові ізопараметричні тетраедри. Встановлено, що максимальні еквівалентні напруження виникають в зоні взаємодії хребтової балки зі шворневою та складають близько 335,3 МПа і не перевищують допустимі. Максимальні переміщення зосереджені в центральній частині рами та склали близько 29,0 мм. Визначено основні показники динаміки несучої конструкції напіввагона. Розрахунок здійснений за умови руху напіввагона у порожньому стані стиковою нерівністю, як випадку найбільшої навантаженості несучої конструкції. При проведенні розрахунків враховувалися параметри ресорного підвішування візка моделі 18-100. При цьому дослідження проведені у плоскій системі координат. Розв’язок диференціальних рівнянь руху проведений в програмному комплексі MathCad. Розрахунок здійснений за методом Рунге-Кутта. Встановлено, що показники динаміки напіввагона знаходяться у допустимих межах. Максимальні прискорення кузова напіввагона в центрі мас складають 4,8 м/с². Прискорення візків дорівнюють 5,7 м/с². При цьому оцінка ходу напіввагона є «відмінною». Проведені дослідження сприятимуть створенню інноваційних конструкцій вагонів, зменшенню витрат на їх виготовлення, а також підвищенню ефективності функціонування залізничного транспорту

Біографії авторів

С.В. Панченко , Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків

Доктор технічних наук, професор

О.В. Фомін , Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ

Доктор технічних наук, професор

Г.Л. Ватуля , Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків

Доктор технічних наук, професор

А.О. Ловська , Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків

Доктор технічних наук, доцент

М.В. Павлюченков , Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків

Кандидат технічних наук, доцент

А.В. Рибін , Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків

Старший викладач

Посилання

Hecht Markus. Innovative rail freight wagons - A precondition to increase the market-share of rail freight / Markus Hecht // Archives of Transport. – 2015. – Vol. 29 (1). – Pp. 17-26. – Mode of access: https://doi.org/10.5604/08669546.1146959.

Krasoń Wiesław. Innovative Project of Prototype Railway Wagon and Intermodal Transport System / Wiesław Krasoń, Tadeusz Niezgoda, Michał Stankiewicz // Transportation Research Procedia. – 2016. – Vol. 14. – Pp. 615-624. – Mode of access: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.307.

The next generation material for lightweight railway car body structures: Magnesium alloys / Woo Geun Lee, Jung-Seok Kim, Seung-Ju Sun, Jae-Yong Lim // Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. – 2016. – Vol. 232. – Iss. 1. – Pp. 25 – 42. – Mode of access: https://doi.org/10.1177/0954409716646140.

Improvement of the open wagon for cargoes which imply loading with a «hat» / A. Reidemeister, L. Muradian, V. Shaposhnyk, O. Shykunov, O. Kyryl’chuk, V. Kalashnyk // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. – 2020. – Vol. 985, 012034. – Pp. 1-7. – Mode of access: https://doi.org/10.1088/1757-899X/985/1/012034.

Antipin D.Ya. Justification of a Rational Design of the Pivot Center of the OpenTop Wagon Frame by means of Computer Simulation / D.Ya. Antipin, D.Yu. Racin, S.G. Shorokhov // Procedia Engineering. – 2016. – Vol. 150. – Pp. 150-154. – Mode of access: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.06.738.

Haraka S.S. Structural dynamic analysis of freight railway wagon using finite element method / S.S. Haraka, S.C. Sharma, S.P. Harshaa // Procedia Materials Science. – 2014. – Vol. 6. – Pp. 1891-1898. – Mode of access: https://doi.org/10.1016/j.mspro.2014.07.221.

Fomin O. Improvements in passenger car body for higher stability of train ferry / O. Fomin, A. Lovska // Engineering Science and Technology an International Journal. – 2020. – Vol. 23. – Iss. 6. – Pp. 1455-1465. – Mode of access: https://doi.org/10.1016/j.jestch.2020.08.010.

Lovska Alyona. A new fastener to ensure the reliability of a passenger coach car body on a railway ferry / Alyona Lovska, Oleksij Fomin // Acta Polytechnica. – 2020. – Vol. 60. – Iss. 6. – Pp. 478-485. – Mode of access: https://doi.org/10.14311/AP.2020.60.0478.

Dynamic load modelling within combined transport trains during transportation on a railway ferry / A. Lovska, O. Fomin, V. Píštěk, P. Kučera // Applied Science. – 2020. – № 10, 5710. – Pp. 1-15. – Mode of access: https://doi.org/10.3390/app10165710.

Lovska A.O. Computer simulation of wagon body bearing structure dynamics during transportation by train ferry / A.O. Lovska // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2015. – № 3. – Pp. 9-14. – Mode of access: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.43749.

Experimental confirmation of the theory of implementation of the coupled design of center girder of the hopper wagons for iron ore pellets / O. Fomin, I. Kulbovskiy, E. Sorochinska, S. Sapronova, O. Bambura // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2017. – Vol. 5, № 1 (89). – Pp. 11-19. – Mode of access: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109588.

Fomin Oleksij. Establishing patterns in determining the dynamics and strength of a covered freight car, which exhausted its resource / Oleksij Fomin, Alyona Lovska // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2020. – Vol. 6. № 7 (108). – Pp. 21-29. – Mode of access: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.217162.

Rationalization of cross-sections of the composite reinforced concrete span structure of bridges with a monolithic reinforced concrete roadway slab / G.L. Vatulia, O.V. Lobiak, S.V. Deryzemlia, M.A. Verevicheva, Ye.F. Orel // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. – 2019. – Vol. 664, 012014. – Pp. 1-9. – Mode of access: https://doi.org/10.1088/1757-899X/664/1/012014.

Vatulia G. Optimization of the truss beam. Verification of the calculation results / G. Vatulia, S. Komagorova, M. Pavliuchenkov // MATEC Web of Conferences. – 2018. – Vol. 230, 02037. – Pp. 1-8. – Mode of access: https://doi.org/10.1051/matecconf/201823002037.

ДСТУ 7598:2014. Вагони вантажні. Загальні вимоги до розрахунків та проектування нових і модернізованих вагонів колії 1520 мм (несамохідних). – Введ. 2015-07-01. – Київ, 2015. – 162 с.

ГОСТ 33211-2014. Вагоны грузовые. Требования к прочности и динамическим качест-вам. – Введ. 2016-07-01. – M. : Стандартинформ, 2016. – 54 с.

Дьомін Ю.В. Основи динаміки вагонів / Ю.В. Дьомін, Г.Ю. Черняк. – К. : КУЕТТ, 2003. – 269 с.

The concept of the organization of interaction of elements of military radio communication systems / І.О. Romanenko, A.V. Shyshatskyi, R.M. Zhyvotovskyi, S.M. Petruk // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. – 2017. – № 1. – Pp. 97-100. – Mode of access: https://doi.org/10.30748/nitps.2017.26.20.

Calculation of loads on carrying structures of articulated circular-tube wagons equipped with new draft gear concepts / Alyona Lovska, Oleksij Fomin, Pavel Kučera, Václav Píštěk // Applied Science. – 2020. – Vol. 10. – 7441. – Pp. 1-11. – Mode of access: https://doi.org/10.3390/app10217441.

The improvement of method for the multi-criteria evaluation of the effectiveness of the control of the structure and parameters of interference protection of special-purpose radio communication systems / A. Minochkin, A. Shyshatskyi, V. Hasan, A. Hasan, A. Opalak, A. Hlushko, O. Demchenko, A. Lyashenko, O. Havryliuk, S. Ostapenko // Technology Audit and Production Reserves. – 2021. – Vol. 4, № 2 (60). – Pp. 22-27. – Mode of access: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235465.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-27

Як цитувати

Панченко , С., Фомін , О., Ватуля , Г., Ловська , А., Павлюченков , М., & Рибін , А. (2021). Обґрунтування впровадження sin-балок в несучу конструкцію напіввагона. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (42), 174–183. https://doi.org/10.31498/2225-6733.42.2021.240690

Номер

Розділ

273 Залізничний транспорт