Застосування тягового електроприводу при модернізації тепловозу ТГМ6
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.46.2023.288177Ключові слова:
тяговий електропривод, енергоефективність, рухомий склад, модернізація, локомотивАнотація
Розглянуто питання оновлення локомотивного парку промислових підприємств шляхом модернізації застарілих тепловозів з гідравлічною передачею потужності. Проаналізовано попередні дослідження щодо вибору типу приводу колісних пар та встановлено, що застосування групового приводу колісних пар забезпечує можливості реалізації високих тягових зусиль без додаткових пристроїв, а сам привід має меншу вартість. Це обумовлює доцільність застосування групового приводу колісних пар при модернізації тепловозів з гідравлічною передачею потужності. Для реалізації вказаних переваг необхідним є застосування тягового електроприводу на основі електромеханічних перетворювачів змінного струму. Проведено аналіз тягового електроприводу тепловозу ТГМ6, модернізованого ТОВ «Миколаївський тепловозоремонтний завод» з використанням тягового електроприводу на основі асинхронного електродвигуна та групового приводу колісних пар. Проведено аналіз шляхів удосконалення тягового електроприводу для зменшення споживання паливно-енергетичних ресурсів. Визначено, що доцільним може бути застосування силової енергетичної установки з накопичувачем енергії та застосування двох тягових електродвигунів для приводу колісних пар
Посилання
A korszerűsített TEM2 és TGM4B típusú mozdonyok bemutatása. URL: http://vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/vasutgepeszet_2017-1_Csetvei_Csuka_Szorath.pdf.
Hybrid locomotives overview of construction solutions / M. Konarzewski, T. Niezgoda, M. Stankiewicz, P. Szurgott. Journal of KONES. 2013. № 20. Pp. 127-134. DOI: https://doi.org/10.5604/12314005.1135325.
Kolejové pohony a.s. URL: https://www.kolejovepohony.cz/en/.
Locomotiva hibrid de manevră – premieră mondială. Transformarea locomotivei diesel hidraulică LDH 1250 CP în Locomotiva hibrid LHy-M. URL: http://www.locomotivahibrid.ro/wp-content/uploads/2017/10/LHy-M-_Studiu-de-solutii_Etapa-1-1.pdf.
HELMS. Hybrid Electro-Mechanical Shunter. URL: https://www.global.toshiba/content/dam/toshiba/migration/infrasolution/www/infrastructure/en/railway/assets/pdf/TOSHIBA_HELMS_Poster.pdf.
Compagnie de Chemins de Fer Départementaux. URL: https://www.cfd.group/.
František Palík, Petr Lapáček. Vzpomínky konstruktéra lokomotiv Škoda. Brně: CPRESS, 2023. 168 s.
Nouvion F.F. Three-Phase Motors in Electric Rail Traction. IEEE Transactions on Industry Applications. 1984. Vol. IA-20, № 5. Pp. 1152-1170. DOI: https://doi.org/10.1109/TIA.1984.4504578.
Рябов Є.С., Єріцян Б.Х., Якунін Д.І., Демидов О.В. Маневровий локомотив з електричною передачею потужності та груповим приводом колісних пар. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я: тези доповідей ХXХ міжнародної науково-практичної конференції MicroCAD-2022, м. Харків, 19-21 жовтня 2022 р. Харків: НТУ «ХПІ». C. 179
Гетьман Г.К., Голік С.М. Тягові передачі електрорухомого складу: Навчальний посібник. Дніпро: Вид-во ПФ «Стандарт-Сервіс», 2020. 260 с.
Маслак Г., Красулін О. Нові енергозберігаючі технології в транспортному обслуговуванні промислових підприємств. European Science. 2023. Vol. 3(17-03). Pp. 69-94. DOI: https://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-17-03-006.
Рой С.В., Качан А.В. Тихонов А.С., Рябов Є.С., Єріцян Б.Х. Оновлення тягового рухомого складу промислових підприємств. Транспорт: наука та практика: збірник наукових праць за матеріалами ІI-ї Міжнародної науково-практичної конференції, Київ - Одеса, 25-26 травня 2023 р. Київ: СНУ ім. В. Даля, 2023. С. 169-172.
Calculation of the Parameters of Hybrid Shunting Locomotive / A. Falendysh, P. Kharlamov, O. Kletska, N. Volodarets. Transportation Research Procedia. 2016. Vol. 14. Pp. 665-671. DOI: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.325.
Seyam S., Dincer I., Agelin-Chaab M. Development and assessment of a cleaner locomotive powering system with alternative fuels. Fuel. 2021. Vol. 296. Pp. 1-15. DOI: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2021.120529.
NRE. URL: https://nre.com/.
Emd® joule battery electric locomotives. URL: https://www.progressrail.com/en/Segments/ RollingStock/Locomotives/FreightLocomotives/EMDJoule.html.
A multi-objective optimal sizing scheme for hybrid traction power supply systems onboard shunting locomotive / H. Pei, L. Diao, Zh. Jin, C. Xu, Y. Zhang, Y. Fan. Alexandria Engineering Journal. 2023. Vol. 72. Pp. 399-414. DOI: https://doi.org/10.1016/j.aej.2023.04.023.
Increasing the energy efficiency of the multi-motor traction electric drive of an electric locomotive for railway quarry transport / I. Riabov, S. Goolak, L. Kondratieva, L. Overianova. Engineering Science and Technology, an International Journal. 2023. Vol. 42, 101416. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jestch.2023.101416.
Exploitation of Energy Optimal and Near-Optimal Control for Traction Drives with AC Motors / B. Ftorek, J. Šimon, M. Kiselev, V. Vavrúš, J. Vittek. Symmetry. 2022. Vol. 14. Pp. 1-14. DOI: https://doi.org/10.3390/sym14122613.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.