«Німецький світ», або самобутня культура: швейцарсько-німецькі культурні зв’язки у 30–40-х роках ХХ століття

Автор(и)

  • Dmytro Vedenieiev доктор історичних наук, професор кафедри публічного управління та гуманітарних наук Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна
  • Victoriya Pechyborshch аспірантка кафедри дипломатичної та консульської служби Дипломатичної академії України при Міністерстві закордонних справ України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2016.138557

Ключові слова:

Швейцарська Конфедерація, Німеччина, культурні об’єднання, Німецько-швейцарське мовне товариство, фонд «Pro Helvetia», Німецько-швейцарський Веркбунд

Анотація

Мета роботи – проаналізувати розвиток відносин у сфері культури між Швейцарією та Німеччиною у 30-40-х роках ХХ ст.; визначити причини припинення культурного діалогу між країнами з приходом до влади у Німеччині націонал-соціа- лістів та передумови його відновлення після завершення Другої світової війни. Для висвітлення теми були обрані такі ме- тоди дослідження, як історико-генетичний та порівняльний. За допомогою історико-генетичного методу досліджено еволюцію німецько-швейцарських культурних зв’язків у першій половині ХХ ст. Звернення до порівняльного методу дало змогу зробити висновки про особливості двосторонніх культурних відносин між Швейцарією та Німеччиною у період між двома світовими війнами, у роки війни (1939-1945 рр.) та повоєнні роки. Наукова новизна полягає у тому, що вперше в українській історіографії здійснена спроба дослідити розвиток культурних зв’язків між Швейцарією та Німеччиною у 30–40-х роках ХХ ст. Висновки. Основними причинами намагання швейцарців наприкінці 30–40-х років відсторонитися від причетності до німе- цького культурного світу були пам'ять про події Першої світової війни, коли протиріччя між німецькою та французькою громадами ставили під загрозу спокій всередині швейцарського суспільства, та бажання не створювати привід світовій громад- ськості для звинувачень на адресу Швейцарії у її причетності до злочинів націонал-соціалістів, що, в свою чергу, ставило під сумнів швейцарський нейтралітет. Основною передумовою відновлення культурного діалогу між країнами стало бажання швейцарців підтримати становлення нового демократичного режиму в сусідній країні, яке реалізовувалося через діяльність як окремих приватних мистецьких об’єднань та інституцій, так і через роботу швейцарських дипломатів, які крізь призму аналізу стану культури окремих німецьких земель шукали потенційні напрями та шляхи налагодження співпраці.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-22

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення