Інтердисциплінарні аспекти дослідження камерно-інструментального мистецтва в контексті культурологічної доктрини сучасного музикознавства
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138688Ключові слова:
камерно-інструментальне мистецтво України, культурологічне мистецтвознавство, семіологія мистецтва, музична текстологія, філософія музичного аналізу, культурологічна герменевтика, полілог мистецтв, інтеракціональність, інтермедіальністьАнотація
Мета присвячена теоретичній кристалізації методології та розкриттю семіологічного значення культурологічного мистецтвознавства у комплексному дослідженні камерно-інструментального мистецтва України. Мето- дологія. Застосовано методи історіографічного, хронологічного аналізу та міждисциплінарний підхід. Наукова новизна полягає у категоріальній кристалізації методологічних засад культурологічного мистецтвознавства, а також в окресленні перспективних завдань осмислення камерно-інструментального мистецтва України у дискурсі семіотичної парадигми культури кінця ХХ – початку ХХІ століть. Висновки. Аналіз спеціальної літератури виявляє доцільність осмислення камерно-інструментального мистецтва у комплексний спосіб на основі стратегії культурологічного мистецтвознавства, що передбачає інтеграцію історико-стильового музикознавчого аналізу та системно- семіотичних, культур-герменевтичних методологічних підходів широкого спектру, а саме: застосування дослідницького інструментарію філософії музики, музичної текстології, семіотики, естетики, теорії інтермедіальності, культурологічної герменевтики. Це закладає підвалини новітньої культурологічної доктрини сучасного музикознавства, що веде до осмислення історико-культурних, семіотичних та інтермедіальних вимірів камерно-інструментального мистецтва в кон- тексті універсалістських вимірів постсучасної культури. Нагальною стає потреба естетико-мистецтвознавчого та філо- софсько-культурологічного дослідження камерно-інструментального мистецтва України з метою вирішення актуальних завдань, що передбачають: визначення специфіки мовно-інтонаційних традицій камерно-інструментального ансамблю та розкриття їх семіотичного значення у розвитку музичної культури України постмодерної доби; дослідження інтертек- стуальних та інтермедіальних аспектів логіки і семіології творчого процесу; обґрунтування естетико-герменевтичної концепції сучасного камерно-інструментального виконавства в семіологічному контексті формування нової системи художньо-мистецької комунікації на засадах інтеракціональності та інтермедіальності.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.