Інтердисциплінарні аспекти дослідження камерно-інструментального мистецтва в контексті культурологічної доктрини сучасного музикознавства
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138688Ключові слова:
камерно-інструментальне мистецтво України, культурологічне мистецтвознавство, семіологія мистецтва, музична текстологія, філософія музичного аналізу, культурологічна герменевтика, полілог мистецтв, інтеракціональність, інтермедіальністьАнотація
Мета присвячена теоретичній кристалізації методології та розкриттю семіологічного значення культурологічного мистецтвознавства у комплексному дослідженні камерно-інструментального мистецтва України. Мето- дологія. Застосовано методи історіографічного, хронологічного аналізу та міждисциплінарний підхід. Наукова новизна полягає у категоріальній кристалізації методологічних засад культурологічного мистецтвознавства, а також в окресленні перспективних завдань осмислення камерно-інструментального мистецтва України у дискурсі семіотичної парадигми культури кінця ХХ – початку ХХІ століть. Висновки. Аналіз спеціальної літератури виявляє доцільність осмислення камерно-інструментального мистецтва у комплексний спосіб на основі стратегії культурологічного мистецтвознавства, що передбачає інтеграцію історико-стильового музикознавчого аналізу та системно- семіотичних, культур-герменевтичних методологічних підходів широкого спектру, а саме: застосування дослідницького інструментарію філософії музики, музичної текстології, семіотики, естетики, теорії інтермедіальності, культурологічної герменевтики. Це закладає підвалини новітньої культурологічної доктрини сучасного музикознавства, що веде до осмислення історико-культурних, семіотичних та інтермедіальних вимірів камерно-інструментального мистецтва в кон- тексті універсалістських вимірів постсучасної культури. Нагальною стає потреба естетико-мистецтвознавчого та філо- софсько-культурологічного дослідження камерно-інструментального мистецтва України з метою вирішення актуальних завдань, що передбачають: визначення специфіки мовно-інтонаційних традицій камерно-інструментального ансамблю та розкриття їх семіотичного значення у розвитку музичної культури України постмодерної доби; дослідження інтертек- стуальних та інтермедіальних аспектів логіки і семіології творчого процесу; обґрунтування естетико-герменевтичної концепції сучасного камерно-інструментального виконавства в семіологічному контексті формування нової системи художньо-мистецької комунікації на засадах інтеракціональності та інтермедіальності.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.