СТИЛЬОВІ Й ДРАМАТУРГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ КОНЦЕРТИНО ДЛЯ ГОБОЯ ТА КАМЕРНОГО ОРКЕСТРУ ЖАННИ КОЛОДУБ

Автор(и)

  • Rimma Sulim кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри музично-інструментального виконавства Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138691

Ключові слова:

оркестрові твори Жанни Колодуб, жанр інструментального концерту, стиль, драматургія

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане з вивченням творчості українського композитора Жанни Колодуб та виявленням у її опусах синтезу різних стилів, що є характерною тенденцією розвитку вітчизняної музики кінця ХХ століття. Наукова новизна. Вперше в українському музикознавстві детально проаналізовано Концертино для гобоя, камерного оркестру, клавесина та ударних Ж. Колодуб (1988 р.), розкрито особливості його стилю, драматургії, структури та образно-емоційного змісту. Крім того, вміщено відомості про історію створення цього опусу, зазначено його найбільш відомих виконавців та наведено позитивні відгуки вітчизняних дослідників. Методологія дослідження. Використано історико-компаративний метод, який дає можливість визначити особливості Концер- тино Ж. Колодуб з точки зору поєднання характерних ознак різних стилів. Застосована також актуальна у сучас- ному музикознавстві та літературознавстві методологія аналізу структури художнього тексту. Висновки. У цьому одночастинному оркестровому творі помітні ознаки тричастинної структури з нетрадиційним співвідношенням розділів "повільно – швидко – повільно", що характерно для розвитку жанру інструментального концерту кінця ХХ століття. Основу образно-емоційного змісту Концертино становить поляризація контрастних станів: споглядання й дії, статики й динаміки. Такий принцип драматургії втілюється завдяки протиставленню ліричних і скерцозно- танцювальних образів. У цьому творі, написаному сучасною музичною мовою, ознаки неоромантизму, неокласи- цизму і неофольклоризму поєднуються з виразними засобами імпресіонізму та елементами джазового стилю. За допомогою такого діалогу різних культур та епох у Концертино відтворено глибокий філософський підтекст, а саме – ідею розуміння та усвідомлення сучасною людиною вічних духовних цінностей. Завдяки оригінальності за- думу і тонкому використанню тембрових особливостей гобоя дослідники відносять Концертино Ж. Колодуб до кращих досягнень сучасної української музики.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-05

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення