РОМАНТИЧНІ БАЛЕТИ П. ЧАЙКОВСЬКОГО У БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКОМУ ПРОЧИТАННІ ВАЛЕРІЯ КОВТУНА

Автор(и)

  • Olha Bilash Київського національного університету культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162553

Ключові слова:

Валерій Ковтун, український балетний театр, Петро Чайковський, композиційні особливості хореографічної вистави.

Анотація

Метою публікації став аналіз балетмейстерської роботи В. Ковтуна над славнозвісними балетами П. Чайковського “Спляча красуня”, “Лускунчик”, “Лебедине озеро”. Методологія включає використання таких культу-рологічних методів дослідження, як: загально-історичний (метод відбору та аналізу матеріалу), порівняльно-історичний (вивчення предмета роботи у його різних проявах), аналітичний (логічна систематизація фактів), біог-рафічний (аналіз життєвого шляху). Наукова новизна публікації полягає у виявленні художніх та композиційних особливостей балетів, створених В. Ковтуном на музику П. Чайковського. Висновки. Серед художніх та компози-ційних особливостей хореографічних редакцій В. Ковтуна варто назвати: збереження первісних танцювальних партитур М. Петіпа, а також окремих номерів і фрагментів, поставлених балетмейстерами-попередниками (Л. Іванов, Ф. Лопухов, Ю . Григорович); у драматургії – максимальне загострення конфлікту добра і зла; використан-ня великого арсеналу рухів віртуозного чоловічого танцю; композиційна злагодженість ансамблів, досягнута інди-відуальною майстерністю артистів кордебалету; вибір солістів з особливою емоційною наповненістю.

Біографія автора

Olha Bilash, Київського національного університету культури і мистецтв

заслужений працівник культури України, доцент кафедри народної та класичної хореографії

Посилання

ВарзацькаМ. Коштовна краса шедевру /М.Варзацька//Театрально-концертний Київ.–1989.–№20.–С.28.

Воеводин Л. Гармония диалога / Л. Воеводин // Советский балет. – 1986. – №5. – С.20–25.

Забуга В. Повернення балетного шедевру / В. Забуга // Культура і життя. – 1986. – 13 липня. – С.6.

Зорін Я. Майстри класичного танцю / Я. Зорін // Вечірній київ. – 1980. – 29 травня. – С.3.

Кондратюк В. Творчість Валерія Ковтуна в контексті розвитку хореографічного мистецтва України / В. Кондратюк // Молодий вчений. – 2016. – № 11. – С.268–270.

Косенко Ю. Казка про кохання / Ю. Косенко // Вечірній Київ. – 1980. – 26 вересня. – С.4.

Луновська О. Краса і правда – поруч / О. Луновська // Київська правда. – 1986. – 2 вересня. – С.3.

Марковська Т. У новій редакції / Т. Марковська // Культура і життя. – 1989. – 17 вересня. – С.4.

Поліщук Т. “Лілея” для Валерія Ковтуна / Т. Поліщук // День. – 2004. – 21 жовтня. – С.3.

Станішевський Ю. Національний академічний театр опери та балету України імені Т. Шевченка: істо-рія і сучасність / Ю. Станішевський // – К.: Музична Україна, 2002. – 734с.

Станишевский Ю. Украинский балетный театр: история и современность / Ю. Станишевський. – К.: Музична Україна, 2008. – 411 с.

Туркевич В. Хореографічне мистецтво України в персоналіях: Довідник / В. Туркевич. – Київ: Біогра-фічний інститут НАН України, 1999. – 224с.

Цимбал Г. Вічна молодість класики / Г. Цимбал // Молода гвардія. – 1980. – 26 липня. – С.4.

Татаренко М. Специфіка акторського мистецтва в балетному театрі. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2014. № 3. К.: Міленіум. С.180-185.

Varzac`ka, M. (1989). Valuable beauty of masterpiece Teatralno-concertny Kyiv, 20, 28 [in Ukrainian].

Voevodyn, L. (1986). Harmony of the dialogue. Sovetskiy balet, 5, 20-25 [in Russian].

Zabuga, V. (1986, 13th of July). Return of a ballet masterpiece. Cultura i juttya, 6 [in Ukrainian].

Zorin, Y. (1980, 29th of May). Masters of the contemporary dance Vechirniy Kyiv, 3[in Ukrainian].

Kondratyuk, V. (2016). Oeuvre of Valeriy Kovtun in context of development choreographic art in Ukraine. Molodiy vcheniy, 11,268-270 [in Ukrainian].

Kosenko,U.(1980,26thofSeptember). Fairy tale about love. VechirniyKyiv, 4 [in Ukrainian].

Lunovs`ka, O. (1986, 2nd of September). Beauty and truth. Kyivs`ka Pravda, 3[inUkrainian].

Markovs`ka, T. (1989, 17th of September). In a new edition. Cultura I juttya, 4[inUkrainian].

Polischuck, T. (2004, 21th of October). "Lilly" for Valeriy Kovtun. Den`, 3 [inUkrainian].

Stanishevskiy, U. (2002). National academic theater of opera and ballet in Ukraine named after Taras Shevchenko – history and modernity Kyiv Muzichna Ukraina [inUkrainian].

Stanishevskiy,U.(2002). Ukrainian ballet theater history and modernity. Kyiv Muzichna Ukraina [in Ukrainian].

Turkevych, V. (1999). Choreographic art of Ukraine in personalities. Kyiv. Biografichny institute NAN Ukrainy [in Ukrainian].

Cymbal, G. (1980, 26th of July). Eternal youth of classics Moloda gvardiya, 4 [in Ukrainian]

Tatarenko, M. (2014). Specificity of acting in ballet theater. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium, 3, 180-185 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство