Характеристика багаторівневої художньо-педагогічної комунікації учасників студентського театру

Автор(и)

  • Lidiia Lymarenko Херсонський державний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166873

Ключові слова:

майбутній педагог, професійна підготовка, театральна педагогіка, професійно-педагогічна комунікація, студентський театр, багаторівнева художньо-педагогічна комунікація.

Анотація

Мета роботи. У дослідженні науково обґрунтовано доцільність використання у системі професійної підготовки майбутніх педагогів такої форми театральної педагогіки як студентський театр, естетичний за своєю природою, художньо-творча діяльність якого спрямована на формування соціально значущої та неповторної особистості педагога. Доведено, що професійна підготовка фахівців буде більш ефективною й результативною за умови опанування студентами багаторівневою художньо-педагогічною комунікацією, яка реалізовується в діяльності студентського театру. Методологія дослідження ґрунтується на положенні філософсько-естетичної теорії про роль мистецтва театру; концепті професійного розвитку, саморозвитку сценічно-педагогічної дії особистості; розумінні сутності багаторівневої художньо-педагогічної комунікації суб’єктів художньо-творчої діяльності. Наукова новизна полягає в тому, що: 1) вперше уведено до тезаурусу теорії і практики професійної педагогічної підготовки поняття «студентський театр», яке розглянуто як форму мистецько-педагогічної діяльності, спрямовану на особистісний розвиток, саморозвиток, удосконалення творчих здібностей майбутніх педагогів і їхню професійну самодостатність засобами багаторівневої художньо-педагогічної комунікації в системі вищої педагогічної освіти; 2) охарактеризовано рівні художньо-педагогічної комунікації. Висновок. Опановуючи багаторівневу художньо-педагогічну комунікацію студентського театру, майбутній педагог набуває знання, уміння й навички, які є необхідними для здійснення його загальнопедагогічної діяльності, в основу якої покладено комунікацію – функціональний комунікативний компонент, що охоплює взаємодію педагога зі студентами, учнями в аспекті досягнення загальнопедагогічних цілей, забезпечення ефективності майбутньої педагогічної практики.

Біографія автора

Lidiia Lymarenko, Херсонський державний університет

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри культурології

Посилання

Бальме К. Вступ до театрознавства. Львів : ВНТЛ-Класика, 2008. 269 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник . Рівне : Волинські обереги, 2011. 552 с.

Кулка И. Психология искусства / пер. с чешск. Харьков : Гуманитар. центр, 2014. 560 с.

Зязюн І. А. Екзистенціальні особливості педагогічної дії. Вісник Черкаського університету. Сер. Пед. науки. 2012. Вип. 1. (214). С. 3–6.

Лавріненко О. А. Педагогічна майстерність як домінантний складник педагогічної дії / Теорія і практика управління соціальними системами : філософія, психологія, педагогіка, соціологія : щокв. наук.-практ. журн. НТУ “ХПІ”. 2013. № 3. С. 102–106.

Лимаренко Л. І. Загальнопедагогічні засади діяльності студентського театру у системі професійної підготовки майбутніх педагогів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Херсон. держ. ун-т. Херсон, 2016. 583 с.

Локарєва Г. В. Функціональний потенціал художньо-естетичної інформації в підготовці майбутнього фахівця / Духовність особистості в системі мистецької освіти : зб. пр. наук. шк. д-ра пед. наук, проф. О.М. Олексюк. Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. 2016. № 2. С. 18–25.

Мозговий В. Л. Режисура педагогічної дії : теоретичний і методичний аспекти : монографія. Миколаїв : Іліон, 2014. 492 с.

Отич О. М. Розвиток творчої індивідуальності студентів професійно-педагогічних навчальних закладів засобами мистецтва : монографія / за наук. ред. І. А. Зязюна. Чернівці : Зелена Буковина, 2011. 248 с.

Стратан-Артишкова Т. Б. Творчо-виконавська підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва: теорія і практика : монографія. Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. 2014. 440 с.

Sugiera Małgorzata. Theatre as Contagion: Making Sense of Communication in Performative Arts. Text Matters, Volume 7, Number 7, 2017 DOI : 10.1515/texmat-2017-0016

Fedorenko, S. Methodological potential of the US general education in shaping students’ liberal culture. Journal of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”: Philology and Educational Studies, 2016, 7, Р. 73–78.

Balme Ch. (2008). Introduction to theatre studies. Lviv : VNTL-Classic [in Ukranian].

Goncharenko S.U. (2011). Ukrainian Pedagogical Encyclopedic Dictionary. Rivne : Volyn Oberehy [in Ukranian].

Kulka I. (2014). Psychology of art. Kharkiv: Humanist. Center [in Ukranian].

Zyazun I.A. (2012). Existential Peculiarities of Pedagogical Activity. Cherkasy University. Series : Ped. Science [in Ukranian].

Lavrinenko O.A. (2013). Pedagogical skills as a dominant component of pedagogical action. The theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, sociology. – 2013. – No. 3. – P. 102–106. [in Ukranian].

Lymarenko L.I. (2016). General pedagogical bases of activity of the student theater in the system of professional training of future teachers: Doctor’s Thesis. Kherson : KSU [in Ukranian].

Locareva G.V. (2016). Main factors of the perception of the artistic-information system of the work of art (socio-pedagogical aspect). Current problems in the history of the theory and practice of artistic culture: Vip. VI: Sb. sciences Ave at 2 pm. Part 2, 166–179 [in Ukranian].

Mozgovy V.L. (2014). The direction of pedagogical action: theoretical and methodical aspects: the monograph. Mykolaiv : Ilion [in Ukranian].

Otich O.M. (2011). Development of creative individuality of students of vocational-pedagogical educational institutions by means of art. Chernivtsi : Zelena Bukovina [in Ukranian].

Stratan-Artishkova T.B. (2014). Creative and performing training for future teachers of musical art: theory and practice: the monograph. Kirovograd: RVB KDPU named after V. Vynnychenko [in Ukranian].

Sugiera M. (2017). Theatre as Contagion: Making Sense of Communication in Performative Arts. Text Matters, Volume 7, Number 7. doi: 10.1515 / texmat-2017-0016 [in English].

Fedorenko, S. (2016, January 17). The methodological potential of the US general education in shaping students’ liberal culture. Journal of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”: Philology and Educational Studies, 7, 73–78 [in Ukranian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Культурологія