Подорож до Далекого Сходу: чайна церемонія як феномен японської культури
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166893Ключові слова:
чайна церемонія, тя но ю, Японія, японська культура, дзен, УрасенкеАнотація
Мета дослідження. Стаття спрямована на дослідження японської чайної церемонії як феномену японської культури. Методологія дослідження. Для досягнення мети автори використовували інтегративний антропологічний підхід, мультидисциплінарний аналіз, порівняльний, культурно-історичний, описовий методи. У роботі використані практичні методи дослідження, серед яких особиста участь у чайній церемонії школи Урасенке. Наукова новизна дослідження полягає у комплексному висвітленні тя но ю як складової японської культури, а також в аналізі її філософсько-естетичних аспектів. Виховуючи простоту і природність і будучи інституціоналізованою формою духовної діяльності, тя но ю стає вікном до духовної сфери нашого буття і приносить справжній мир у наші душі. Висновки. Чай – це філософія, яка є частиною японського духу. Завдяки чаю до побуту увійшла медитативна складова і елемент радісного відпочинку. Шлях Чаю вчить людей бути душевними і чуйними. Отже, цей шлях є більшим, ніж просто церемонією, – він є життєвим шляхом.
Посилання
Жуков А., Кучук М. Когда люди пьют чай, исчезает любая дискриминация. День. 2012. URL: https://day.kyiv.ua/ru/article/obshchestvo/kogda-lyudi-pyut-chay-ischezaet-lyubaya-diskriminaciya (дата звернення : 03.01.2019).
Конрад Н.И. Очерки истории культури средневековой Японии. М.: Искусство, 1980. 143 с.
Фенлей, Ц. Китайская чайная церемония: основне этапы развития. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. 2008. №9. С. 91-99.
Шинкарук В.Д., Салата Г.В., Данилова Т.В. Дихотомія «культура – цивілізація» в англо-американському і західноєвропейському науковому дискурсі. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2018. №2. C. 82-87.
Andrijauskas A. Traditional Japanese Medieval Aesthetics: Comparative Studies. In J. Baranova, (Ed.), Contemporary Philosophical Discourse in Lithuania. Lithuanian Philosophical Studies IV. Washington D.C.: The Council for Research in Values and Philosophy, 2005. P. 163-192.
Danylova, T.V. (2016). The Theory of Civilizations Through the Lens of Contemporary Humanities. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 9, 55-62. DOI: 10.15802/ampr2016/72231.
Danylova T.V. Eastern Mysticism and Timothy Leary: Human Beyond the Conventional Reality. Anthropological Measurements of Philosophical Research. 2017. Is.11. P. 135-142. DOI: 10.15802/ampr.v0i11.105498.
Fromm E. To Have Or To Be. London. New York: Continuum, 2008. 182 p.
Koren L. Wabi-Sabi: for Artists, Designers, Poets & Philosophers. San-Francisco: Imperfect Publishing, 2008. 96 p.
Khmil V., Malivskyi A. Contemporary Reception of Rene Descartes’ Skepticism. Philosophy and Cosmology. 2017. Is. 19, P. 168-178.
Okukara K. The Book of Tea. New Yok: Puntam’s, 1906. 160 p.
Powell R. Wabi Sabi Simple: Create beauty. Value imperfection. Live deeply. New York: Adams Media, 2004. 208 p.
Saito Y. The Japanese Appreciation of Nature. British Journal of Aesthetics. 1985. Vol. 25. Is. 3. P. 239-251.
Sen XV Soshitsu. The Japanese Way of Tea: From Its Origins in China to Sen Rikyu. University of Hawaii Press, 1997. 262 p.
Shynkaruk L.V., Salata H.V., Danylova T.V. Dialogue of Cultures: E. Hall and F. Kluckhohn. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2018. №3. C. 128-133.
Shynkaruk V.D., Salata H.V., Danylova T.V. Myth as the Phenomenon of Culture. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2018. №4. С. 17-22. DOI: doi.org/10.32461/2226-3209.4.2018.152938.
Storozhuk S.V., Hoyan I.M. Gender Equality as a Modern Phenomenon. Anthropological Measurements of Philosophical Research. 2017. Is. 11. P. 71-83. DOI: 10.15802/ampr.v0i11.105481
Surak K. Making Tea, Making Japan: Cultural Nationalism in Practice. Stanford University Press, 2012. 272 p.
Suzuki D.T. Zen and Japanese Culture. London: Routledge and Kegan Paul, 1959. xxiii + 478p.
Tanaka S., Tanaka S., Reischauer E.O. The Tea Ceremony. Kodansha USA; Revised edition, 2000. 224 p.
The Philosophy of Chado. The Urasenke Foundation. San Francisco, undated. Retrieved from http://www.urasenke.org/characters/index.html
Zhukov, A., Kuchuk, M. (2012). When people drink tea, all kind of discrimination disappears. Den'. Retrieved from: https://day.kyiv.ua/ru/article/obshchestvo/kogda-lyudi-pyut-chay-ischezaet-lyubaya-diskriminaciya [In Russian].
Konrad, N.I. (1980). Essays on the history of culture of medieval Japan. Moscow: Iskusstvo [In Russian].
Fenley, Tsu. (2008). Chinese tea ceremony: basic stages of development. Bulletin of the Kharkov State Academy of Design and Arts. Art studies. Architecture, 9, 91-99 [In Russian].
Shynkaruk, V.D., Salata, G.V., & Danylova, T.V. (2018). The Dichotomy “Culture – Civilization” in the Anglo-American and Western European Scientific Discourse. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2, 82-87 [in Ukrainian].
Andrijauskas, A. (2005). Traditional Japanese Medieval Aesthetics: Comparative Studies. In J. Baranova, (Ed.), Contemporary Philosophical Discourse in Lithuania. Lithuanian Philosophical Studies IV. Washington D.C.: The Council for Research in Values and Philosophy, 163-192 [in English].
Danylova, T.V. (2016). The Theory of Civilizations Through the Lens of Contemporary Humanities. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 9, 55-62. DOI: 10.15802/ampr2016/72231 [in English].
Danylova, T.V. (2017). Eastern Mysticism and Timothy Leary: Human Beyond the Conventional Reality. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 11, 135-142. DOI: 10.15802/ampr.v0i11.105498. [in English].
Fromm, E. (2008). To Have Or To Be. London. New York: Continuum. [in English].
Koren, L. (2008). Wabi-Sabi: for Artists, Designers, Poets & Philosophers. San-Francisco: Imperfect Publishing. [in English].
Khmil, V., & Malivskyi, A. (2017). Contemporary Reception of Rene Descartes’ Skepticism. Philosophy and Cosmology, 19, 168-178. [in English].
Okukara, K. (1906). The Book of Tea. New Yok: Puntam’s. [in English].
Powell, R. (2004). Wabi Sabi Simple: Create beauty. Value imperfection. Live deeply. New York: Adams Media. [in English].
Saito, Y. (1985). The Japanese Appreciation of Nature. British Journal of Aesthetics, 25(3), 239-251. [in English].
Sen XV Soshitsu. (1997). The Japanese Way of Tea: From Its Origins in China to Sen Rikyu. University of Hawaii Press. [in English].
Shynkaruk, L.V., Salata, H.V., & Danylova, T.V. (2018). Dialogue of Cultures: E. Hall and F. Kluckhohn. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 128-133. [in English].
Shynkaruk, V.D., Salata, H.V., & Danylova, T.V. (2018). Myth as the Phenomenon of Culture. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 4, 17-22. DOI: doi.org/10.32461/2226-3209.4.2018.152938. [in English].
Storozhuk, S.V., & Hoyan, I.M. (2017). Gender Equality as a Modern Phenomenon. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 11, 71-83. DOI: 10.15802/ampr.v0i11.105481 [in English].
Surak, K. (2012). Making Tea, Making Japan: Cultural Nationalism in Practice. Stanford University Press. [in English].
Suzuki, D.T. (1959). Zen and Japanese Culture. London: Routledge and Kegan Paul. [in English].
Tanaka, S., Tanaka, S., & Reischauer, E.O. (2000). The Tea Ceremony. Kodansha USA; Revised edition. [in English].
The Philosophy of Chado. (undated). The Urasenke Foundation. San Francisco. Retrieved from http://www.urasenke.org/characters/index.html [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.