ЕМОЦІЙНА ПАМ’ЯТЬ ЯК СКЛАДОВА ВДОСКОНАЛЕННЯ ТВОРЧОГО ПРОЦЕСУ АРТИСТА ТЕАТРУ В ЙОГО ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166977Ключові слова:
гра, емоційна пам’ять, артист, театр, техніка актораАнотація
Мета роботи. Висвітлення основних питань вдосконалення технології професійної майстерності артиста театру як царини художньо-творчої діяльності, визначення ролі емоційної пам’яті у процесі сценічної діяльності артиста для надання відповідної життєздатності персонажу, розкритті його характерних рис для особистісного трактування образу. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, мистецтвознавчого, функціонального, системного методів дослідження технології професійної майстерності артиста театру та емоційної пам’яті як елементу внутрішньої техніки актора, інструменту вдосконалення творчого процесу артиста у його професійній діяльності. Наукова новизна дослідження полягає у ствердженні, що процес професійної художньої діяльності артиста театру виникає через свідому психотехніку митця до підсвідомої творчості його органічної природи, в якій не останнє місце посідає емоційна пам’ять. Висновки. У результаті здійсненого аналізу дослідження можна зробити висновок, що кожна артистична індивідуальність має свій ключ від скарбниці художньої творчості, яка виникає і спонукає майстра до сценічної діяльності завдяки натхненню, емоційному настрою, і насамперед, талановитості до створення неповторного витвору мистецтва театру. Великим бажанням кожного сучасного артиста театру є винайдення такого способу техніки гри, який би спонукав ефективну емоційну пам’ять з’являтися у певній театральній сцені в певний час і фіксував її для подальшої досконалої витонченості та певної результативності сценічної діяльності. Але, на жаль, сьогодні такого загального технічного інструменту, єдиних критеріїв та структури побудови майстерності артиста для всіх діячів сцени не існує.
Посилання
Андрей Тарковский: архивы, документы, воспоминания / авт.-сост. П.Волкова. Москва: Эксмо-пресс, 2002. 462 с.
Бачурина Л. Театр был его ремеслом, поэзия – страстью. Сегодня. 2003. 25 января.
Даль В. Толковый словарь живого великорусского языка: в 4 т. Москва: ТЕРРА, 1995. Т. 2. 784 с.
Донченко Н.П. Режисура та акторська майстерність: навч. посіб. Київ. 2006. 260 с.
Мейерхольдовский сборник: документы и материалы / ред. и сост. О.Фельдман. Москва, ОГИ, 2000. Вып. 2: Мейерхольд и другие. 768 с.
Про мистецтво режисера. Збірник / Упоряд. В.Довбищенко. Київ: Мистецтво, 1948. 283 с.
Рибо Т.А. Психология чувств ; Пер. с фр. М. Гольдсмит. Санкт-Петербург, Изд. Ф. Павленкова, 1898. 250 с.
Станиславский К.С. Собрание сочинений: В 8-ми т. Москва: Искусство, 1959. Т.6. 466 с.
Станиславский, К.С. Собрание сочинений: В 8-ми т. Москва: Искусство, 1954-1961. Т.5. 684 с.
Хейфец, Л.Е. Призвание. Москва: Изд-во «ГИТИС», 2001. 172 с.
Черкасский С.Д. Мастерство актера: Станиславский – Болеславский – Страсберг: История. Теория. Практика. Санкт-Петербург, 2016. 816 с.
Чехов, М.А. Об искусстве актера. Москва: Искусство, 1999. 271 с.
Andrei Tarkovsky: archives, documents, memoirs (2002). Moscow: Eksmo-press [in Russian].
Bachurina, L. (2003). The theater was his craft, poetry – passion, Newspaper Today, 25 January [in Russian].
Dal V. (1995). Explanatory dictionary of the living Great Russian language: in 4 volumes, Moskva: TERRA, 2 [in Russian].
Donchenko N.P. (2006). Directing and actor’s art: textbook. Kyiv [in Ukrainian].
Meyerholdovskyy collection: Documents and materials (2000). ed. and comp. Feldman. Moskow: OGI, Vol. 2: Meyerhold and others [in Russian].
On the art director. Collection (1948). Compilation. Dovbyschenko V. Kyiv : Art [in Ukrainian].
Ribo T.A. (1898). Psychology of the senses, T. Ribo; trans. with fr. M. Goldsmith. SPb : Izd. F. Pavlenkova [in Russian].
Stanislavsky K.S. (1954-1961). Collection of works. Moscow: Art, 8, 5 [in Russian].
Stanislavsky K.S. (1959). Collection of works. Moscow: Art, 8, 6 [in Russian].
Heifets L.E. (2001). Vocation. Publishing House "GITIS" [in Russian].
Chekhov, M.A. (1999).On the art of the actor, Moscow: Art [in Russian].
Cherkassky, S.D. (2016) Mastery of the actor: Stanislavsky - Boleslavsky - Strasberg: History. Theory. Practice, SPb: RGISI [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.