СОЦІОЕСТЕТИЧНІ ПОРТРЕТИ ДІЯЧІВ ХОРОВОЇ КУЛЬТУРИ ЗАПОРІЖЖЯ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220127Ключові слова:
Запоріжжя, хорова культура, К. Єржаківський, В. Апарін, М. Кисіль, П. Процько.Анотація
Мета дослідження. Проаналізувати творчу та громадську діяльність провідних представників хорової культури Запоріжжя другої половини ХХ ст. Методологія дослідження полягає у застосуванні джерелознавчого методу – при вивченні архівних документів та матеріалів, публіцистичних видань, в яких містяться відомості щодо розвитку хорової культури Запоріжжя другої половини ХХ ст.; аналітичного та біографічного методів – при аналізі творчої діяльності митців. Наукова новизна. Проведене дослідження дозволяє збагатити музичне краєзнавство Запорізького краю новим фактологічним матеріалом, дає змогу виявити особливості розвитку її хорової культури у другій половині ХХ ст. Висновки. В межах дослідження виокремлено творчі постаті К. Єржаківського, В. Апаріна, М. Кисіля, П. Процька, які яскраво презентують хорову культуру Запоріжжя другої половини ХХ століття, очолюють відомі в регіоні хорові колективи. Діяльність митців вплинула на усі сфери регіональної музичної культури – композиторську творчість, освіту, аматорське та професійне виконавство; характеризується збагаченням не лише регіональної, а й загальнонаціональної музичної культури. Успіх у роботі з хоровими колективами, популярність композиторського доробку митців є свідченням їх непересічного таланту і підґрунтям подальшого аналізу творчої діяльності.
Посилання
Gruschkina, S.V. (2016) Specifics of kinds and genres of Zaporizhzhia PreAzov arts in the cultural space of the region (last third of the 20th– early 21st centuries). Extended abstract of candidate’s thesis. Melitopol: Lutsk [in Ukrainian].
Dolzhenko L. (1988). Romance sounds adorable. Komsomolets Zaporizhzhia. June 28. [in Ukrainian].
Martynyuk, T. V. (2003). Musical professionalism of the Northern Near Azov region of XIX – XX centuries. (Five views on geosozology dynamics of Zaporizhia region). Melitopol: Publishing house of Melitopol city Council [in Ukrainian].
Natanzon L. (1992). Let's sing a song together. Zaporizka pravda. October 01. [in Ukrainian].
Natanzon L. (1973). To praise thy country with songs. Zaporizka pravda. November 29. [in Ukrainian].
Novosad R. (1965). Joy. Industrial Zaporizhzhia. April 10. [in Ukrainian].
Poslavska L. (1970). Constellations come from here. Zaporizka pravda. February 7. [in Ukrainian].
The program of the concert for the 10th anniversary of the Titan chapel. (1971). Zaporizhzhia: Comunar, p.16. [in Ukrainian].
Protsko P. M. A good chant of «Kalinа». (1971). Zaporizka pravda. February 13. [in Ukrainian].
Smolyar G. Chamber Choir. (1988). Komsomolets Zaporizhzhia. April 30. [in Ukrainian].
Steh O. Kalynovyi tsvit. (1974). Komsomolets Zaporizhzhia. January 12. [in Ukrainian].
Chernihiv Academic Ukrainian Folk Choir. Chernihiv Regional Philharmonic Center for Festivals and Concert Programs. (accessed 12/08/2019). Retrieved from: http://nota.net.ua/index.php?id=45 [in Ukrainian].
Shevchenko V. Soloveiki. (1967). Industrial Zaporizhzhia.1967. May 12. [in Ukrainian].
Shevchenko V. From the Dnieper to the Pacific Ocean. (1969). Industrial Zaporizhzhia. 1969. June 14. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.