МИСТЕЦЬКІ ВПЛИВИ У ГРАФІЧНИХ ТВОРАХ ТА АКВАРЕЛЯХ НАТАЛІЇ ЯРМОЛЬЧУК

Автор(и)

  • Iryna, Mishchenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220412

Ключові слова:

образотворче мистецтво Буковини ХХ ст., акварель, міський краєвид, Наталія Ярмольчук.

Анотація

Мета статті: проаналізувати наявність у графічному доробку буковинської художниці Наталії Ярмольчук (1965–1999) стилістичних рис, притаманних образотворчості різних країн та епох, осмислити рівень їхньої трансформації, передовсім, в акварелях та рисунках пером. Методологією дослідження є застосування мистецтвознавчого аналізу, методів систематизації, порівняння та узагальнення. Наукова новизна полягає у введенні в науковий обіг значної частини графічної спадщини Н. Ярмольчук як важливої частки буковинського образотворчого мистецтва кінця ХХ ст., розгляді художніх якостей її робіт, доповненні відомостей про культуру регіону загалом. Висновки. Аналіз акварелей, графічних мініатюр та пастелей Наталії Ярмольчук дає змогу визначити, що на її становлення як художниці значний вплив мали не тільки класичне мистецтво Європи, передовсім, кінця ХІХ– початку ХХ ст., а й живопис середньовічного Китаю та ксилографія Японії ХІХ ст. Проте, у роботах цієї авторки запозичення з мистецької спадщини різних країн та епох мало опосередкований характер і нерідко виступало у вигляді інтуїтивного застосування окремих елементів та прийомів виконання, увиразнюючи притаманне мисткині поетичне сприйняття й відтворення світу. Незалежно від того, над чим вона працювала – міськими краєвидами, натюрмортами чи малювала своєрідні «портрети речей», важливим для Н. Ярмольчук повсякчас залишалося відбиття натурних вражень, власних емоцій чи ностальгійно-елегійного настрою у камерних за вирішенням акварелях або рисунках пером, що й дозволило майстрині стати одним з цікавих графіків регіону.

Посилання

Boghajchuk, M. (2005). Literature and art of Bukovina in the names. Chernivtsi: Bukrek, 308 [in Ukrainian].

Boghemsjkyj, O. (1994). The mood that is not sold for FCC. Anyway for now. Chas. April 22, 6 [in Ukrainian].

Ghlibishhuk, Ja. (1992). Nostalgia. Bukovynsjke viche. May 28 [in Ukrainian].

Komanjak, N. (1999). Allegro of the blue garden. Chernivtsi. 11 June, 3 [in Ukrainian].

Dughajeva, T. & Mishchenko, I. (1998). Artists of Bukovina: Encycl. argument. Vol. 1. Chernivtsi: Zoloti lytavry, 121 [in Ukrainian].

Mishchenko, I. (1995). In anticipation of the future. Bukovynsjkyj zhurnal. Ch. 1-2, 82-87 [in Ukrainian].

Osachuk, S. & Dughajeva, T. (2017). Chernivtsi. Czernowitz: Art album, Kunstalbum. Chernivci: Vydavnyctvo «Knyghy – ХХI» [in Ukrainian & German].

Severnjuk, T. (1996). Blizzard of oblivion. Chernivci: Bukrek [in Ukrainian].

Severnjuk, T. (1999). Jordan night. Warszawa [in Ukrainian].

Severnjuk, T. (2007). The Flying Ray of Eternity… artist Natalia Yarmolchuk. Chernivtsi: Zoloti lytavry [in Ukrainian].

Severnjuk, T. (1994). It is a quiet glow over human destiny. Bukovyna. April 9, 2 [in Ukrainian].

Kharabaruk, O. (1994). Wonderland between heaven and earth. Chernivtsi. April 22, 6 [in Ukrainian].

Yarmolchuk, N. (1993). Bukovynsjkyj zhurnal. Ch. 1.

Yarmolchuk, N. (1994). Bukovynsjkyj zhurnal. Ch. 1-2.

Yarmolchuk, N. (1990). Lyrics. Sails’90: Yearbook of Literary Debuts. Kyiv: Molodj, 50-51 [in Russian].

Yarmolchuk, N. (1996). Nostalgia. Chernivci [in Ukrainian].

Yarmolchuk, N. (1997). Renaissance. Kyjiv. 17, 75-76 [in Russian].

Yarmolchuk, N. (1989). Triptych “Chernivtsi Sketches.” Molodyj bukovynecj [in Ukrainian].

Yarmolchuk, N. (1997). I returned to my city. Poetic Almanac. Chernіvtsі: Ruta, 145-147 [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація