ЦИФРОВИЙ ЕТИКЕТ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229542Анотація
Мета дослідження – виявити особливості цифрового етикету в контексті сучасної комунікативної культури, а також визначити специфіку його розвитку як нової форми ділового етикету ХХІ ст. в умовах комунікативної взаємодії в мережі. Методологію дослідження. Застосовано метод культурологічного аналізу (для розгляду цифрового етикету ділового спілкування як органічного елементу духовної культури та важливого компоненту комунікативної культури); метод системного аналізу та синтезу (для розгляду цифрового етикету як частини етикетної культури ХХІ ст.), типологічний метод (для виявлення характерних ознак цифрового етикету), метод семантичної та прагматичної інтерпретації (для комплексного трактування сенсу паралінгвістичних, вербальних, кінетичних та речово-знакових засобів цифрового етикету) та ін. Наукова новизна. Досліджено етикетну культуру віртуального простору мережевого суспільства ХХІ ст.; уточнено поняття «цифровий етикет» і виявлено його відмінності від «мережевого етикету»; проаналізовано особливості етикету ділового спілкування в контексті специфіки інформаційно-комунікаційних технологій; виявлено перспективи розвитку етикетної культури відповідно до різноманітних напрямів цифрового етикету. Висновки. Сучасною формою ділового етикету, виникнення якого безпосередньо пов’язано з активним розвитком технологій та формуванням глобальної мережевої інфраструктури, є цифровий етикет. Дослідження виявило, що розвиток цифрового етикету цілком відповідає формуванню нового соціального порядку та нової соціальної культури (цифрової) як регулятивного та сенсотвірного компонента мережевого суспільства. Цифровий етикет – важлива складова комунікативної культури ХХІ ст. що визначає ціннісні установки та нормативи для учасників мережевих комунікацій на всіх рівнях взаємодії. На початку третього десятиліття ХХІ ст. цифрове спілкування є невід’ємною частиною ділового спілкування, а цифровий етикет – важливий прояв культури ділового спілкування, рівень якого впливає на різноманітні форми комунікативних процесів. Відповідно до специфіки розвитку в цифровому етикеті трансформуються особливості ділового етикету попереднього історичного періоду та формуються нові закономірності, пов’язані з етикетом як сучасним соціокультурним феноменом.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.