ХУДОЖНІ ПРИЙОМИ ЕМОЦІЙНОЇ ВИРАЗНОСТІ У БАТАЛЬНОМУ ЖИВОПИСІ: КОМПОЗИЦІЯ

Автор(и)

  • Анатолій Зорко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289833

Анотація

Мета статті – проаналізувати значення емоційних аспектів та роль художніх прийомів, зокрема композиції, у зображенні драматичних моментів батального живопису. Методологія дослідження базується на принципи неупередженості та достовірності викладених результатів, а також на загальнонаукових (синтезу, аналізу, узагальнення, системний тощо) і спеціальних методах дослідження, інтегрованих з різних наукових дисциплін (мистецтвознавства, психології, історії), що свідчить про міждисциплінарність методології. Наукова новизна полягає в комплексному мистецтвознавчому аналізі емоційних прийомів, зокрема в композиції, які використовуються у батальному жанрі. Висновки. Емоції відіграють важливу роль у живописі та мають суттєве значення для художників та глядачів. Основні завдання та значення емоцій у живописі: вираження і передача почуттів, комунікація та зв'язок, вплив та формування враження, розуміння історії та усвідомлення досвіду, лікування і психоемоційна корекція тощо. Емоційний характер батального живопису може бути сильним та різноманітним, спонукати до глибоких реакцій. Тому художники цього жанру прагнуть передати широкий спектр емоцій, пов'язаних із військовими подіями та битвами. Щоб зобразити емоційну глибину та створити особливу атмосферу на своїх роботах, художники використовують різні методи та прийоми, серед них: вираз обличчя, жести, пози, композиція та динаміка, колір та світло, деталі та текстура, композиційні прийоми. Зокрема, допомагають художникам передати емоційний характер батального живопису та викликати певні почуття у глядача такі композиційні прийоми: центральна композиція, пірамідальна композиція, діагональні лінії, використання перспективи, використання світла і тіні, великі плани та деталі, динамічна композиція.

Ключові слова: батальний живопис, емоції, засоби емоційної виразності, композиція.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-25

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація