СПЕЦИФІКА ПЛАСТИЧНОЇ ОБРАЗНОСТІ КОНКУРСНОГО ТАНЦЮ ПАСОДОБЛЬ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289836Анотація
Мета статті – виявити специфіку пластичної образності конкурсного танцю Пасодобль. Методологія дослідження. Застосовано історичний метод, що посприяв дослідженню зародження та розвитку Пасодобля; типологічний метод, завдяки якому виявлено особливості його формування як конкурсного бального танцю; метод художньо-стилістичного та мистецтвознавчого аналізу, з метою виявлення характерних стилістичних ознак, особливостей техніки виконання та специфіки пластичної образності Пасодобля; метод теоретичного аналізу та узагальнення. Наукова новизна. Досліджено пластичну образність конкурсного бального танцю Пасодобль; охарактеризовано техніку його виконання; розглянуто історію походження танцю; виявлено особливості театралізації хореографії Пасодобля як одного з десяти танців міжнародної програми змагань. Висновки. Драматичний латиноамериканський танець, що зародився в Іспанії, протягом ста останніх років став одним із найпопулярніших бальних танців світу. Специфічне поєднання танцювальних елементів та фігур у композиції французькими вчителями танців в 1920-ті рр. створюють унікальну хореографію Пасодобля. У 1940-х рр. його кодифіковано як один із танців латиноамериканській програмі міжнародного стилю. Пасодобль характеризується сильними, сміливими рухами та використанням драматичних поз в процесі розповіді історії кориди. Завдяки театральності та унікальній музиці Пасодобль зазвичай виконується на змаганнях з бальних танців та використовується у сценічній бальній хореографії. Танець і музика Пасадоблю пронизані ритуальною традицією, з високим почуттям драматизму і сили. Специфічне вбрання танцюристів, відчуття та атмосфера танцю відсилають до Фламенко – між цими танцями простежується сильний зв’язок і в символічному походженні в іспанській історії та культурі. Естетичну виразність Пасодоблю створює пластичність, музично-пластичний образ, у якому втілено поєднання внутрішнього потенціалу танцювальної пари та майстерності їх тілесної виразності. Специфічна театралізація засобами хореографічної виразності проявляється в конкурсному бальному танці Пасодобль багатоаспектно. Створення хореографії орієнтованої та театральну інтерпретацію пов’язане з вирішенням ряду художніх завдань. Комплекс виражальних засобів, що застосовується танцюристами допомагає яскраво окреслити сенсову лінію танцю. Образність хореографії конкурсного бального танцю Пасодобль зумовлює власні характеризується поетичним відображенням кориди з урахуванням чинної кодифікації кроків та фігур латиноамериканської програми міжнородного стилю. Пластичний образ репрезентує в танці соціокультурні аспекти, актуальні суспільні символи та сенси.
Ключові слова: Пасодобль, конкурсний танець, пластика, художня образність, театралізація.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.