СПЕЦИФІКА ПЛАСТИЧНОЇ ОБРАЗНОСТІ КОНКУРСНОГО ТАНЦЮ ПАСОДОБЛЬ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289836Анотація
Мета статті – виявити специфіку пластичної образності конкурсного танцю Пасодобль. Методологія дослідження. Застосовано історичний метод, що посприяв дослідженню зародження та розвитку Пасодобля; типологічний метод, завдяки якому виявлено особливості його формування як конкурсного бального танцю; метод художньо-стилістичного та мистецтвознавчого аналізу, з метою виявлення характерних стилістичних ознак, особливостей техніки виконання та специфіки пластичної образності Пасодобля; метод теоретичного аналізу та узагальнення. Наукова новизна. Досліджено пластичну образність конкурсного бального танцю Пасодобль; охарактеризовано техніку його виконання; розглянуто історію походження танцю; виявлено особливості театралізації хореографії Пасодобля як одного з десяти танців міжнародної програми змагань. Висновки. Драматичний латиноамериканський танець, що зародився в Іспанії, протягом ста останніх років став одним із найпопулярніших бальних танців світу. Специфічне поєднання танцювальних елементів та фігур у композиції французькими вчителями танців в 1920-ті рр. створюють унікальну хореографію Пасодобля. У 1940-х рр. його кодифіковано як один із танців латиноамериканській програмі міжнародного стилю. Пасодобль характеризується сильними, сміливими рухами та використанням драматичних поз в процесі розповіді історії кориди. Завдяки театральності та унікальній музиці Пасодобль зазвичай виконується на змаганнях з бальних танців та використовується у сценічній бальній хореографії. Танець і музика Пасадоблю пронизані ритуальною традицією, з високим почуттям драматизму і сили. Специфічне вбрання танцюристів, відчуття та атмосфера танцю відсилають до Фламенко – між цими танцями простежується сильний зв’язок і в символічному походженні в іспанській історії та культурі. Естетичну виразність Пасодоблю створює пластичність, музично-пластичний образ, у якому втілено поєднання внутрішнього потенціалу танцювальної пари та майстерності їх тілесної виразності. Специфічна театралізація засобами хореографічної виразності проявляється в конкурсному бальному танці Пасодобль багатоаспектно. Створення хореографії орієнтованої та театральну інтерпретацію пов’язане з вирішенням ряду художніх завдань. Комплекс виражальних засобів, що застосовується танцюристами допомагає яскраво окреслити сенсову лінію танцю. Образність хореографії конкурсного бального танцю Пасодобль зумовлює власні характеризується поетичним відображенням кориди з урахуванням чинної кодифікації кроків та фігур латиноамериканської програми міжнородного стилю. Пластичний образ репрезентує в танці соціокультурні аспекти, актуальні суспільні символи та сенси.
Ключові слова: Пасодобль, конкурсний танець, пластика, художня образність, театралізація.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.