Скульптура Вадима Сідура «Пам'ятник загиблим дітям» (1968) – унікальний експонат колекції Дніпровського художнього музею
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2024.327912Анотація
Мета статті полягає в репрезентації та аналізі скульптурного твору Вадима Сідура «Пам’ятник загиблим дітям» (1968), реактуалізації цього унікального предмету зберігання колекції Дніпровського художнього музею з точки зору надбань саме українського образотворчого мистецтва ХХ століття. Методологія дослідження заснована на використанні комплексного підходу в застосуванні таких загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, як аналітичний, історико-хронологічний, систематизації та узагальнення, що дало можливість ґрунтовно розглянути заявлену проблематику та отримати відповідні висновки. Наукова новизна полягає в тому, що вперше було застосовано комплексний підхід до аналізу та узагальнення низки питань щодо репрезентації скульптурного твору Вадима Сідура «Пам’ятник загиблим дітям» (1968) з колекції Дніпровського художнього музею та повернення постаті митця до вітчизняного мистецтвознавчого дискурсу. Висновки. Дніпровський художній музей до свого 110-річчя отримав унікальне поповнення колекції – скульптурний твір Вадима Сідура «Пам’ятник загиблим дітям» (1968 р.). Робота належить до низки лаконічних художніх образів митця 1960-х років в яких автор здійснює спробу осягнути та відрефлексувати власну воєнну травму. Саме твори такої трагічної тональності, принесли митцю світове визнання. Презентований метафоричний художній образ, резонує як пряма мистецька проєкція нашого сьогодення. Поява оригінального твору всесвітньо відомого скульптора в музейній колекції – знаковий епізод в історії формування відділу сучасного образотворчого мистецтва. Ця подія інспірує процес повернення як самої персони видатного митця так і його творчості до локального та всеукраїнського мистецтвознавчого дискурсу, що є вельми актуальним, з огляду на необхідність реактуалізації та переосмислення надбань української культури та спростування викривлень історії вітчизняного образотворчого мистецтва.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.