Жанрово-стильова специфіка концерту для клавесина М. де Фальї в річищі духовно-естетичних шукань епохи Ренасім’єнто
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339033Ключові слова:
фортепіанна творчість М. де Фальї, іспанська музика, епоха Ренасім‘єнто, концерт для клавесина, жанр, стиль, романтизм, неокласицизмАнотація
Мета дослідження – виявлення поетико-інтонаційної унікальності Концерту для клавесину М. де Фальї в контексті духовно-релігійних та естетичних настанов іспанської культури і музики епохи Ренасім’єнто. Методологія роботи базується на поєднанні засад жанрово-стильового, інтонаційного, аналітико-музикознавчого та історико-культурологічного методів дослідження. Наукова новизна статті визначена тим, що в ній вперше до українського музикознавчого обігу вводяться матеріали щодо жанрово-стильової, національної та духовно-смислової специфіки Концерту для клавесину М. де Фальї. Висновки. Концерт для клавесина (фортепіано), флейти, гобоя, кларнета, скрипки і віолончелі М. де Фальї був закінчений в 1926 році. Поетико-інтонаційна специфіка твору сформована, з одного боку, на основі відродження іспанських національних традицій, показових для духовно-естетичних та релігійних настанов Ренасім’єнто. Сказане проявилося в жанрово-інтонаційній сутності провідного тематизму твору, в основу якого покладено духовне вальянсіко Хуана Васкеса, а також середньовічний гімн «Pange Lingua Gloriosi». З іншого боку, М. де Фалья апелює в цьому творі до традицій барокового концерту та ансамблевого музикування, що став предметом відродження на початку ХХ століття, позначивши тим самим неокласичне жанрово-стильове спрямування аналізованої композиції, яку можна розглядати як зразок «духовного інструментального концерту».
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.