Феномен етнокультурних взаємодій у гітарній музиці Душана Богдановича: "Шість балканських мініатюр"

Автор(и)

  • Tymur Ivannikov

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2017.138817

Ключові слова:

балканська гітарна музика, творчість Д. Богдановича, "Шість балканських мініатюр", етнокультурні взаємодії.

Анотація

Мета роботи. У статті виявлено мовну і жанрову специфіку етнокультурних взаємодій фольклорних витоків балканської музики в творчості сербського композитора Душана Богдановича на прикладі гітарного циклу "Шість балканських мініатюр". Методологія дослідження базується на використанні феноменологічного, компаративного, структурно-функціонального методів, що дозволяють розширити горизонт когнітивного пошуку і виявити ключові характеристики досліджуваних явищ. Наукова новизна дослідження полягає в феноменологічному підході до аналізу гітарного циклу Д. Богдановича. Цей підхід є продуктивним для вивчення широких контекстних зв’язків, що склалися в умовах музично-історичного етногенезу балканського культурного регіону. Висновки. У
музиці гітарного циклу "Шість балканських мініатюр" знайдено конвергентні зв’язки слов’янських і близькосхідних традицій (сербських, болгарських, хорватських, македонських, боснійських, турецьких). Вони виражені за допомогою народних жанрів (болгарська копаниця, сербська враньянка, македонський пайдушко), асиметричної метрики і нерегулярного ритму (aksak), змішання елементів геміольних ладів європейського і близькосхідного походження.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-11

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення