ЕВОЛЮЦІЯ МОДЕЛЕЙ ПОШИРЕННЯ ІННОВАЦІЙ ЯК СВІДЧЕННЯ ТРАНСФОРМАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191734Keywords:
дифузія інновацій, лінійна модель поширення інновацій, системна модель поширення інновацій, інноваційна куль-тураAbstract
Мета статті полягає у розгляді еволюції моделей поширення інновацій від лінійної до системної в контексті трансформації поняття інноваційна культура, впливу системної моделі дифузії інновацій на формування інноваційної культури як новітньої культурної форми. Методологічна основа дослідження базується на використанні методів порівняльного та системного аналізу, перехресній взаємодії економічних та культурфілософських підходів. Наукова новизна дослідження полягає у порівнянні моделей інноваційного розвитку з етапами еволюції у науковому дискурсі поняття інноваційна культура. Висновки. Економічні моделі інноваційного розвитку обґрунтовують трансформацію інноваційної культури від розуміння її як характеристики людини, що пов’язана з особистісним та професійним становленням, до тлумачення інноваційної культури як характеристики та форми сучасної культури. Предметом подальшого вивчення науковців має стати диференціація інноваційної культури як характеристики сучасної культури та культурної форми, вивчення еволюції цих понять та їх впливу на економічний розвиток сьогодення.
References
Chesbrough, H. and Appleyard, M. «Open Innovation and Strategy», California Management Review , 50(1), 2007, pp. 57-76.
Cooper R.G. Third-Generation New Product Processes. Journal of Product Innovation Management. January, 1994. Vol. 11, Issue 1. P. 3–14.
Kline S. J., Rosenberg N. An overview of innovation [Text]. The positive sum strategy: Harnessing technology for economic growth. edited by R. Landau & N. Rosenberg. Washington: National Academy Press,1986. 428 р.
Rothwell R. Towards the Fifth-Generation Innovation Process. International Marketing Review. 1994. Vol. 11, No 1 P. 7–31.
Saviotti P., Pyka A.. Generalized barriers to entry and economic development. Journal of Evolutionary Economics, Springer [Text]. 2011. Vol. 21(1). Febr. P. 29–52.
Wheelwright S.C., Clark K. B. Revolutionizing product development: quantum leaps in speed, efficiency, and quality. Free Press, 2011. 392 p.
Кен Робінсон. Освіта проти таланту. Сила творчості. Переклала з англ. Ганна Лелів. Львів: Літопис, 2017. 256 с.
Косенко О. П. Концептуальні положення відкрито-закритої моделі інноваційного процесу з інтелектуальною складовою. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Проблеми економіки та управління. 2015. № 815. С. 215–224. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPP_2015_815_29.
Культурология. ХХ век. Энциклопедия. Т. 2. СПб.: Университетская книга; 1998. 447 с.
Мелень О. В. Дослідження та аналіз розвитку моделей інноваційного процесу на промислових підприємствах. Вісник ЖДТУ. Сер. : Економічні науки. 2013. № 1 (63). С. 287-290.
Річард Флорида. Homo creativus. Як новий клас завойовує світ. К. : Наш формат, 2018. 432 с.
Янковська О. І. Еволюція моделей інноваційного процесу [Електронний ресурс]. Економіка. Управління. Інновації. Серія : Економічні науки: електрон. наук. фах. вид. / Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2009. № 2. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j–pdf/eui_2009_2_44.pdf.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).