Культурологічний контент гуманітарної освіти в Україні: проблема першоджерельної бази

Автор(и)

  • Larisa Doyar доцент, методист кафедри естрадного виконавства Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2016.138536

Ключові слова:

гуманітарна освіта, культурологічна домінанта, модель культурологічних досліджень, наративні джерела

Анотація

У статті порушено питання про стан та подальший розвиток гуманітарної освіти в Україні в умовах сучасних євроінтеграційних процесів. Автор розвідки вважає, що поглиблення культурологічного контенту гуманітарних знань забезпечить змістовне оновлення усіх дисциплінарних блоків у системі вітчизняної вищої освіти. Метою статті є актуалізація та конструктивне вирішення проблеми гуманізації навчання шляхом розширення теоретичного фундаменту для його культурологічної складової. Методологія дослідження ґрунтується на засадах загальновживаних наукових принципів, фундаментальним з яких є універсальний діалектичний метод, що обґрунтовує причинно-наслідкові зв’язки, а конкретно науковими – принципи об’єктивності та всебічності. Автор дотримувався історичного, аксіологіч- ного та когнітивного підходів. Наукова новизна дослідження полягає в акцентуації проблеми першоджерельної бази у системі гуманітарних знань. Автор виступає з позиції прогресивної моделі культурологічних досліджень, що розглядає культурологію як об’єкт відображення повсякденного життя людини та форму для його наукового опрацювання і узагальнення. На конкретних прикладах обґрунтовано необхідність поглиблення культурологічного контенту гуманітарних знань, використання культурології як чинника їх олюднення та гуманізації. Висновки розвідки узагальнюють аналіз проблеми застосування наративних джерел у системі гуманітарних знань, підкреслюють продуктивність результату їх застосування для поглиблення культурологічного контенту гуманітарної освіти в Україні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-22

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення