КОДОВІ ОБРАЗИ ТА ПРИЙОМИ "ПОДВІЙНОГО КОДУВАННЯ" У БАЛЕТІ "МАЙСТЕР І МАРГАРИТА" ДАВИДА АВДИША

Автор(и)

  • Olena Aphonina докторант Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138589

Ключові слова:

код, подвійне кодування, балет, цитата, алюзія, ремінісценція, "Майстер і Маргарита"

Анотація

Мета роботи – визначити коди-образи і прийоми "подвійного кодування" в сучасному балеті "Майстер і Маргарита". Методологія дослідження полягає в застосуванні системного підходу, який дає змогу виявити особливості прийомів "подвійного кодування" в постмодерністичному хореографічному творі. Наукова новизна робо- ти полягає у вивченні прийомів "подвійного кодування" в балеті Д. Авдиша "Майстер і Маргарита". Досвід минулої культури у вигляді кодів-образів роману М. Булгакова презентований у постмодерністському хореографічному творі початку ХХІ ст. Увесь балет представляє собою образну тканину з цитат, алюзій, ремінісценцій, deja-vu. Його рекламна привабливість пов’язана з використанням відомої назви "Майстер і Маргарита" та образів роману. Цей експериментальний твір Д. Авдиша віддзеркалює важливий принцип "подвійного кодування" – привабливість балету масовому глядачу й інтелектуалу. Характерними прикметами цього постмодерністського твору є цитати, алюзії, ремінісценції як художні прийоми "подвійного кодування". Еклектичність стилістичних засобів, музична фрагментарність і сюжетна невизначеність створюють умови для подвійного розкодування цього балету. Розкодування хореографічних емблем відбувається через функції семантики, засоби трансформації знаків, символів та кодів та включення їх в систему інтертекстуальності. Висновки. Феномен подвійного кодування у балеті "Майстер і Маргарита" пов’язаний зі структурою хореографічного і музичного текстів. Як постмодерністський текст, він включає до себе художні образи із раніше створеного тематичного матеріалу, технік авангарду та популярної культури – це стосується музики і хореографії, світлового і сценічного оформлень.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-18

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення